Tarragona

Ricomà: "El territori ha de recuperar la gestió de les emergències químiques"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, considera que el territori "ha de recuperar la gestió de les emergències químiques". El republicà, després de la reunió que han mantingut alguns alcaldes dels municipis tarragonins amb l'Associació d'Empreses Químiques de Tarragona (AEQT) per tractar l'explosió en l'empresa IQOXE de la Canonja, manifesta que després veure com es va gestionar l'emergència, "tothom entén que és millor recuperar el PLASEQTA anterior, que va perdre autonomia en convertir-se en PLASEQCAT perquè des del territori es coneixen tots els elements i això facilita més la feina".

Ricomà recorda a les empreses del sector químic que "cal ser estrictes amb els protocols de seguretat i per això és necessari un compromís en el sector perquè tothom faci el que ha de fer".

El mateix alcalde reitera que cal que les sirenes sonin preventivament, "des del primer minut", quan hi hagi una emergència i després ja s'informarà si hi ha toxicitat. L'alcalde entén perfectament que la ciutadania es preocupés quan no tenia informació sobre l'explosió i per això, reclama millores en el protocol. En aquest sentit, recorda que "des d'un punt tècnic es va treballar correctament però no es va tenir en compte el punt psicològic" i per això cal actuar ràpidament. "El problema comunicatiu provocat pel mal funcionament del protocol no es pot tornar a repetir", sentencia.

Ricomà recorda que la seva aposta per informar a la població en cas d'accident, com el de la setmana passada, és incorporar tecnologies del segle XXI, i destaca que una possible solució és "l'enviament massiu de missatges SMS per advertir a la població de les zones afectades del que està succeint".