Tarragona

Ricomà: "En situacions crítiques hi ha d’haver una sola veu i no tindria cap sentit que cap ajuntament actués sota el seu criteri"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona, ple, Tarragona
Atenció als mitjans de l'alcalde Pau Ricomà al 112
Pau Ricomà celebra que el Govern hagi decidit que el PLASEQTA torni a Tarragona. L'alcalde de la ciutat, després de la reunió que s'ha celebrat aquest divendres al 112 amb el conseller d'Interior, Miquel Buch, i alcaldes i alcaldesses del Camp de Tarragona i sindicats del sector químic, ha destacat que cal que les mesures que s'ha anunciat arribin "al més aviat possible".

L'alcalde ha anunciat que "convocarem a les entitats veïnals per acordar quan han de sonar les sirenes" perquè considera que "el seu paper és fonamental i cal escoltar-los". Ricomà ha afegit que "està clar que els protocols han de canviar i s'han de revisar. No pot ser que estiguem en termes de gestió d'emergències al segle XX". En aquest sentit, ha reiterat que cal educar millor a la població en cas d'emergències i millorar la comunicació amb la societat. Això vol dir que cal també "informació i formació a la ciutadania perquè sàpiguen què ha de fer en cas que sonin les sirenes".

Segons el conseller d'Interior, el recuperar el pla d'emergències al territori i això vol dir que tindrà autonomia pròpia. També es revisaran els plans de seguretat municipals i alhora, se simplificaran els criteris d'activació de les sirenes escoltant el parer dels municipis i també es vol reforçar i millorar la informació pública amb nous canals d'informació. Pel que fa a aquest últim punt, es vol aplicar el sistema d'enviament massiu de missatges SMS geolocalitzats.

Tot i que el retorn del PLASEQTA a Tarragona serà una realitat, Ricomà ha expressat amb contundència que "la coordinació de les emergències ha de continuar sent de la Generalitat que és qui té la informació de les empreses químiques i els operatius per fer front a les emergències" i ha afegit que "en situacions crítiques hi ha d'haver una sola veu, no tindria cap sentit que cap ajuntament actués sota el seu criteri".

Un altre aspecte que ha remarcat l'alcalde, després de la reunió, és que cal dotar de més formació i estabilitat a les plantilles de les empreses químiques i que siguin molt rigorosos en control laboral.