Tarragona

Xavi Puig: "Esperem acabar el ple monogràfic sobre el futur de la petroquímica amb propostes de futur i mirada llarga"

Xavi Puig, Puig,
Xavi Puig, portaveu d'ERC i del govern municipal en roda de premsa
Ja hi ha dia i hora per a la celebració del consell plenari monogràfic que debatrà sobre el futur de la indústria química a Tarragona. Aquest dimecres, el portaveu del govern municipal, Xavi Puig, ha anunciat que en Junta de Portaveus s'ha decidit que se celebri el 13 de maig, a les quatre de la tarda al saló de plens de l'Ajuntament de Tarragona i que la trobada porti per títol "Prevenció, seguretat, salut i futur de la indústria química".

Puig ha destacat que "l'objectiu de la convocatòria del ple és fomentar el debat i escoltar les veus a propòsit de la indústria al territori" i alhora, ha dit que "mai s'havien portat veus externes al consell plenari, parlarem del tema i escoltarem a tothom, ja que tothom hi té molt a dir". El també portaveu d'ERC ha avançat que en aquesta sessió hi participaran representants d'entitats veïnals i ecologistes, de la Generalitat, de l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i de sindicats.

El republicà ha posat de manifest que arran de l'explosió a IQOXE el passat 14 de gener "s'han obert una sèrie de debats sobre el model productiu, la seguretat, les condicions laborals, la gestió del risc, el paper de l'Administració, la informació a la ciutadania" i per això, "com a govern ja vam començar a fer una sèrie de reunions i ens vam pronunciar amb una declaració institucional signada per tots els grups municipals, també vam adquirir el compromís que avui hem concretat, trobar-nos per convocar un ple monogràfic i treballar en consens".

Puig ha assegurat que d'aquest ple "s'espera que puguem posar sobre la taula els temors que té la ciutadania i veure quines solucions proposem la classe política per resoldre'ls". També ha volgut ha destacar que "som conscients de la importància de la indústria química i per això tractarem com podem vestir i impulsar una indústria neta, responsable i ben connectada al territori". "Esperem acabar el ple amb propostes de futur i mirada llarga!", ha clos.