Tarragona

Pau Ricomà: "Recuperem l'espai de la Ciutat de Repòs després de gairebé 10 anys i disposarem d'un centre cívic"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona, ple, Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona, durant la presentació del projecte a l'antiga Ciutat de Repòs
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, han presentat aquest divendres el projecte que tornarà a donar vida a l'antiga Ciutat de Repòs i Vacances. Aquest espai es convertirà en el Complex de Turisme Social i Alberg de Joventut de Tarragona. Està previst que les obres de remodelació, que arrencaran l'any 2021, permetin disposar d'un alberg amb capacitat per allotjar 524 persones, que se sumaran a l'oferta de turisme social, juvenil i familiar existent al Camp de Tarragona. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies invertirà en la remodelació del complex 12,2 milions d'euros i està previst que es posi en marxa al 2023. L'alberg s'integrarà a la xarxa gestionada per l'Agència Catalana de la Joventut.

Ricomà ha destacat que "Tarragona recupera un equipament que ha estat tancat gairebé 10 anys. I ho fa, tal com aquest govern vam dir que faríem, per ús social, col·lectiu i obert a la ciutadania". L'alcalde ha assegurat que "no estem reobrint l'antiga Residencial tal com era, sinó que ho fem amb un projecte nou, modern, sostenible energèticament, inclusiu socialment i sobretot obert a la comunitat".

En la mateixa presentació, l'alcalde ha avançat que una part d'equipament públic serà cedit a l'Ajuntament de Tarragona i que es convertirà en un centre cívic. Concretament serà l'espai de 900m2 que acollia la recepció de la Ciutat de repòs i Vacances. D'aquesta manera "donarem resposta a una de les demandes més generalitzades dels veïns de Llevant. Una zona de Tarragona amb un dèficit notable d'equipaments públics", ha afegit. Ricomà ha volgut deixar clar que amb aquest pas, "queden descartats els usos privatius, dels que moltes vegades s'havia parlat i que tant preocupaven als ciutadans".

Segons ha explicat el mateix alcalde, la vocació del conjunt del projecte és actuar amb la comunitat, amb els veïns i "per això a l'edifici central disposarem d'un gran menjador i altres sales on fer reunions, convencions, assemblees, presentacions i tot el que les mateixes dinàmiques socials de dins i de fora de l'alberg generin". Alhora, ha manifestat que "no podem oblidar la complementarietat amb altres activitats, com el turisme esportiu, sobretot el dedicat a les activitats aquàtiques" i per aquest motiu considera que "la ubicació d'aquest alberg és magnífica, és una oportunitat perquè Tarragona millori de manera exponencial la seva oferta de turisme juvenil i familiar i que ens pot apropar a altres formes de turisme, respectuós amb la natura i la ciutat i amb interès cultural. La seva situació a tocar de l'Anella Verda també ens servirà per revaloritzar aquest gran pulmó de la ciutat. A més, està perfectament connectat amb el centre de la ciutat gràcies a les línies de l'empresa municipal d'autobusos".

El nou alberg també serà un punt molt important per poder desenvolupar la nostra part de la xarxa euro-velo, és una xarxa europea de carrils bici es compon de 5 grans línies que travessen el continent. La que té més acceptació és la que va de Grècia a Cadis, que està pràcticament construïda des de Grècia a la Costa Brava. Cada municipi ha de fer el seu tram i per aquest govern fer la nostra part és una prioritat i forma part de les compensacions que negociem amb l'estat pel traspàs de les carreteres nacionals.

​"Estem davant doncs d'un compromís sòlid i d'un projecte viable i sostenible. Un alberg que ens ajuda a ser una ciutat més amable i amb més capacitat d'atracció. Una ciutat que vol obrir les portes a totes les persones, amb l'idea que totes les persones tenen dret a fer turisme i Tarragona vol acollir-les a totes", ha clos Ricomà.