Tarragona

Pau Ricomà: "Treballem en un pla de xoc per a l'endemà de la pandèmia"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona, durant la roda de premsa telemàtica
L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha avançat que l'Ajuntament "està treballant en un pla de xoc per a l'endemà de la pandèmia". El republicà ha manifestat que "el repte és que Tarragona torni aviat a la primera línia després del confinament, l'objectiu és activar la ciutat i estar pels ciutadans". Per tot plegat, l'alcalde ha informat en roda de premsa que durant les pròximes setmanes l'equip de govern es reunirà amb representants dels sectors econòmic, turístic i cultural, tal com ha apuntat en la roda de premsa celebrada aquesta tarda. "Cal pensar en què hem de fer quan s'acabin les restriccions", ha assegurat Ricomà.

Una de les mesures que serviran per mirar cap endavant és l'aprovació del crèdit a curt termini de 15 milions d'euros per atendre les necessitats de liquiditat generades arran de la crisi sanitària actual. Aquest crèdit es podrà tirar endavant després del vistiplau del plenari. Sobre això, el conseller de Serveis Econòmics, Jordi Fortuny, ha manifestat que "estarem preparats per poder iniciar una reactivació de l'activitat econòmica al més aviat possible i aquest modificatiu era vital en aquest sentit".

Mesures per pal·liar els efectes del Covid-19

L'alcalde també ha recordat totes les mesures que ha portat a terme l'Ajuntament per afrontar aquesta pandèmia i ha assegurat que "des del primer dia vam tenir clar que s'havien de prendre mesures molt dures i dràstiques per evitar el contacte i, així, evitar els contagis". A tot això, Ricomà ha volgut recordar que "vam ser el primer ajuntament a confinar el personal, a aturar les obres públiques municipals al mateix temps que garantint el pagament dels treballadors i els primers a tancar pavellons municipals i els mercats amb més concentració de gent".

En el mateix sentit, també ha manifestat que a Tarragona "vam ser pioners en suspendre les línies d'autobús i deixar-ne exclusivament i gratuïtament pels treballadors de tasques essencials". A banda, ha afegit que s'han facilitat aparcaments gratuïts per als treballadors dels centres sanitaris que estan a primera línia i també ha posat damunt la taula la iniciativa de condicionar el pavelló del Serrallo per acollir les persones sense sostre o activar targetes moneder de l'Institut Municipal de Serveis Socials (IMSST).

Ricomà també ha expressat que s'ha tirat endavant un paquet de mesures tributàries i fiscals per ajudar als ciutadans que pateixen econòmicament aquesta pandèmia. L'alcalde ha expressat amb molta claredat que "farem tot el possible perquè la ciutadania no sigui qui pagui els costos d'aquesta pandèmia".

"És incongruent que l'economia de rendes no contribueixi en tota aquesta situació"

Ricomà ha fet una crida als propietaris dels locals comercials perquè mentre duri l'estat d'alarma facin un gest i no cobrin el lloguer als comerciants de la ciutat. "És incongruent que l'economia de rendes no contribueixi en tota aquesta situació. Em sembla que no és gens solidari que no contribueixin i per això els demanem que arribin a acords amb els llogaters. Creiem que el millor seria que no es pagués el lloguer durant la pandèmia", ha expressat amb contundència.

Seguint amb les mesures socials, l'alcalde ha explicat que des de l'empresa pública SMAHUSA s'està treballant per conèixer quantes famílies que viuen en pisos de lloguer social tenen dificultats per pagar. Ricomà ha avançat que "les persones que no puguin pagar seguiran vivint als pisos de l'Ajuntament sense cap dubte".

Per últim, l'alcalde ha informat que dimecres que ve, se celebrarà una Junta Local de Seguretat i durant la trobada s'avaluaran les mesures que s'apliquen a la ciutat per combatre la pandèmia. A més, es valorarà la necessitat de portar-ne a terme de noves.