Tarragona

Tarragona reclama al govern espanyol disposar del superàvit per combatre els efectes de la COVID-19

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
El ple de l'Ajuntament de Tarragona celebrat aquest divendres ha aprovat una Declaració Institucional, signada per tots els grups municipals, sobre la crisi de la COVID-19. En el text es reclama a l'estat espanyol poder mobilitzar plenament el superàvit disponible del 2019 sense limitacions des de l'Ajuntament de Tarragona.

L'alcalde Pau Ricomà destaca que a través d'aquesta Declaració Institucional "es reclama una cosa que és bàsica, que és recuperar els nostres diners". El republicà apunta que "estem vivint una situació excepcional, difícil i molt dura i per això el més lògic és que cada ajuntament disposi de recursos per poder ajudar als ciutadans".

Ricomà, afegeix, que "ara caldran moltes inversions en serveis socials i també per a reactivar aquells sectors que quedin més tocats per aquesta pandèmia". Per tot plegat, el batlle tarragoní etziba que "els ajuntaments som la primera administració a la qual els ciutadans truquen a la porta i els hem de donar resposta. Hem d'estar a l'alçada de les circumstàncies i per fer-ho, necessitem disposar del que és nostre"

En la declaració institucional, llegida per Ricomà durant el ple, també es reclama la flexibilització de la regla de la despesa, perquè entitats locals amb capacitat financera puguin fer front sense limitacions al nou escenari econòmic que es presenta, i garantir un finançament just pels ajuntaments donat que són l'administració més propera a la ciutadania i que ha de respondre amb major celeritat, entre altres punts.

Seguint en la mateixa línia, des del consistori tarragoní es reclama que es garanteixin les aportacions previstes de les administracions supramunicipals per a l’any 2020 i que s’arbitrin  les mesures legals per fer possible la contractació de persones per a donar resposta als nous usuaris de serveis socials.

Des de l'Ajuntament també es vol deixar palès el condol a les famílies de les persones que han perdut la vida a causa de la pandèmia i alhora, l'acompanyament del consistori als qui pateixen la malaltia i al seu entorn més proper. També reconèixer i agrair la feina a les treballadores i treballadors dels serveis essencials i a les persones que han realitzat tasques de voluntariat a la ciutat.

Aquesta demanda, liderada per Pau Ricomà, ja ha arribat a Madrid, ja que senadors i diputats d'ERC l'han traslladat  al govern espanyol a través de diferents intervencions. A banda, també ha tingut ressò a altres ens supramunicipals i a ajuntaments d'arreu de Catalunya.

El govern tira endavant un nou paquet d'ajuts per combatre la crisi de la COVID-19

El govern liderat per Ricomà tira endavant un nou paquet d'ajuts per a combatre la crisi de la COVID-19 a Tarragona i per poder reactivar la ciutat. Aquest divendres, el ple de l'Ajuntament ha aprovat un nou paquet d'ajudes econòmiques, repartides en dos modificatius de crèdit del pressupost per un valor de 639.000 euros. Per una banda, es destinaran 300.000 euros a ajuts al comerç i 100.000 euros serviran per a atorgar subvencions d'estímul a l'activitat cultural professional.

En aquests modificatius hi ha reflectits 50.000 euros, destinats a la fumigació d'espais, per a desinfectar-los i així prevenir contagis. També s'hi ha d'afegir la quantitat de 108.000 euros que serviran per cobrir les accions directes que s'han portat a terme per tal de pal·liar els efectes del coronavirus, com el subministrament de mascaretes, ulleres protectores, bates, guants i també les despeses per poder realitzar teletreball per part dels treballadors municipals i evitar que l'ajuntament aturi la seva activitat.

El conseller de Serveis Econòmics, Jordi Fortuny, ha celebrat que s'hagin aprovat perquè "vivim en una situació canviant i l'equip de govern ha de donar una ràpida, efectiva i eficaç resposta a les inquietuds dels ciutadans". En aquest sentit, ha manifestat que aquests ajuts s'afegeixen als que es van instaurar fa tres setmanes i ha assegurat que "no seran els últims".

Fortuny ha etzibat a l'oposició que "si hi ha una cosa que no fa aquest govern és estar-se de braços plegats i per això cada dia està treballant per fer front a l'actualitat, a la realitat provocada per aquesta crisi sanitària". Per cloure, sobre els ajuts al comerç, ha manifestat que "estem treballant per establir ajudes però anem amb compte per no trepitjar les que vinguin d'altres administracions. Hem d'afinar molt".

Per la seva banda, l'alcalde ha valorat les aportacions dels grups de l'oposició sobre les mesures que s'estan portant a terme per combatre la COVID-19 però apunta que "fer una fotografia de la situació és molt complicat. Les decisions que es prenen són diàries i depenen de molts factors" i per això "el que s'ha de fer és adaptar-nos a la realitat, que és molt canviant. Hem de fer el possible per adaptar-nos".

L'alcalde ha clos el ple, celebrat de manera telemàtica, recordant que "després de parar el cop, ara començarà una segona fase que té una cara nova. Un desconfinament que no sabem si tindrà marxes enrere o serà exitós en tots els seus aspectes però el que ens demanarà a nosaltres i a tota la ciutadania és una responsabilitat màxima". En aquest mateix sentit, Ricomà ha afegit que "ara toca reconstruir la ciutat però tenint en compte que la primera fase no ha acabat, estem lluitant contra els contagis i les morts. Estem segurs que comptarem amb el suport de tots, que remarem junts i segur que ho superarem".

Ricomà també ha agraït la tasca dels treballadors dels serveis essencials i dels voluntaris i també de tota la ciutadania. L'alcalde lloa el comportament "excel·lent i responsable" dels ciutadans i ha volgut recordar que "no ens podem relaxar, ara cal que seguim igual de rigorosos i hem de fer a les autoritats sanitàries". Aquesta crisi "l'hem de superar tots junts, amb les accions no ens ajudem només a nosaltres mateixos, també ajudem a cuidar els altres. Siguem solidaris i responsables", ha clos.