Tarragona

Ricomà: "Avançar a la fase u és una oportunitat perquè la ciutat bategui però cal fer-ho bé, amb responsabilitat"

Pau Ricomà, Tarragona, Ricomà, ERC Tarragona, ple, Tarragona
Pau Ricomà, alcalde de Tarragona
Tarragona ha passat a la fase u del desconfinament. Aquest pas endavant, segons l'alcalde Pau Ricomà, "és una oportunitat perquè la ciutat bategui però cal ser prudents". El republicà apunta que "encara que s'avanci de fase, l'objectiu número u ha de ser evitar contagis, com hem fet des del primer dia a la ciutat".

Ricomà considera que "l'èxit de la ciutat en la fase 1 del pla de desescalada determinarà el principi de l'èxit de tot el país. Tot allò que fem serà bo pel país, i ens podem equivocar poc. Hem d'aprendre dels errors que puguem cometre i resoldre'ls ràpidament. És una gran responsabilitat perquè som la ciutat més gran de Catalunya que entra en aquesta fase". L'alcalde subratlla que "ara és l'hora de la responsabilitat individual per poder seguir caminant endavant, com a ciutat i com a societat". En aquest sentit Ricomà diu a la ciutadania que "no ens podem relaxar, ens hi juguem molt" i recorda que si hem arribat fins aquí és gràcies al "comportament exemplar dels veïns i veïnes de Tarragona"

Per altra banda, manifesta que aquesta desescalada és un pas endavant per als sectors que han quedat més tocats per aquesta crisi generada per la COVID-19. "Som conscients que n'hi ha que han patit molt. Aquesta situació excepcional ha fet que molts negocis estiguin en perill i per això s'han de salvar els sectors que ho està passant realment molt malament", afegeix Ricomà. Tanmateix, el batlle recorda que "no cal córrer, cal fer les coses bé perquè tenim l'estiu aquí al costat i qualsevol moviment en fals ens pot afectar".

Els veïns han de participar activament perquè Tarragona recuperi el batec "però ho ha de fer responsablement. No perdem de vista que hem de seguir lluitant per evitar contagis, com hem fet des del primer dia", sentencia.

Per cloure, l'alcalde expressa que "és molt important fer les coses ben fetes i de manera responsable. Els sectors del comerç, el turisme i la cultura evidentment dependran de com fem les coses durant aquesta fase, sense córrer, i per tant, siguem-ne conscients".

La gent ha de participar activament perquè Tarragona recuperi el batec però que ho faci responsablement. No perdem de vista que hem de seguir lluitant per evitar contagis, com hem fet des del primer dia"