Tarragona

ERC vol impulsar una consulta ciutadana sobre els Jocs Mediterranis 2017

El grup municipal ERC-MES-MDC buscarà l’acord amb els altres grups per fer la proposta al Plenari de l’Ajuntament de Tarragona seguint la Llei Catalana de Consultes

La celebració d’un esdeveniment com els Jocs Mediterranis requereix d’un procés de transparència i participació envers la ciutadania. Engegar la consulta servirà per posar damunt la taula tota la informació necessària per saber en quin punt ens trobem. “Ens agradaria molt que els Jocs fossin un èxit, però en base a uns arguments sòlids.”, ha assegurat el portaveu republicà Pau Ricomà. “Tirar endavant una consulta obriria un procés de transparència envers els ciutadans. Els Jocs poden suposar una càrrega econòmica, els ciutadans han de conèixer els riscos i els avantatges. És necessari fer una diagnosi de la situació en que ens trobem actualment”.

Per fer-ho, “estem ultimant la proposta, volem posar-la a disposició de la resta de grups, que sigui una proposta oberta i consensuada. Des de la data de presentació, fins el redactat i la mateixa pregunta de la consulta” ha apuntat Ricomà.

En aquest sentit, el grup municipal d’ERC-MES-MDC s’ha reunit aquest dilluns amb el Conseller i Comissionat pels Jocs, Javier Villamayor, per fer una demanda d’informació en relació a diversos aspectes, entre els quals destaquen:

• Els contractes signats amb els patrocinadors i amb l’empresa Octagon, encarregada del servei de captació de donants i patrocinadors.
  • Tota la informació referent al pressupost operatiu dels Jocs i les diferents partides
  • Quin impacte econòmic suposaria que la ciutat es retirés dels Jocs Mediterranis
  • Quina és la quota anual que estem pagant al COI pels drets dels Jocs i durant quant temps.

En la mateixa reunió “hem expressat la nostra preocupació pel ritme de captació dels patrocinis. No avança al ritme previst. A més a més, estem a dos anys dels Jocs i encara no tenim cap projecte executiu, no tenim tancat el contracte d’on s’allotjaran els atletes. Tot això genera interrogants”, ha explicat Pau Ricomà.

En aquesta trobada, ha quedat palesa la preocupació compartida amb l’equip de govern municipal per la falta de compromís econòmic del Govern Central amb els Jocs Mediterranis. “La falta de lleialtat de l’Estat espanyol compromet el futur dels jocs. Cal establir un termini, fins quan esperarem que arribi l’aportació de l’Estat?” ha conclòs Pau Ricomà.

Procediment per engegar la consulta ciutadana sobre els Jocs Mediterranis segons la Llei Catalana de Consultes no referendaries del 26 de setembre de 2014.

Per proposar la consulta al plenari municipal de Tarragona cal l’acord d’onze consellers, dues cinquenes parts del plenari. Per promoure i tirar endavant la consulta caldria l’aprovació per majoria simple del plenari o per iniciativa pròpia de l’alcalde.