Tarragona

El grup municipal ERC-MES-MDC dóna suport a la vaga dels treballadors de Port Aventura convocada per aquest dissabte 4 de juliol

El parc temàtic Port Aventura és, pel que fa a dimensions, el primer parc de l’estat espanyol i el tercer d’Europa. Per la seva magnitud, Port Aventura té una influència directa en l’establiment de condicions laborals en el sector del turisme i la restauració del territori. Les seves decisions sovint transcendeixen més enllà de la seva estructura empresarial i repercuteixen en la generació d’unes escales salarials que són l’exemple a seguir per altres empreses del sector i del territori.
Per tot això, considerem que és inadmissible la creació de la nova categoria salarial denominada G9 i que preveu contractes de 3 mesos de durada amb un sou de 670 euros mensuals; un abaratiment de la mà d’obra que condemna els treballadors a una ocupació precària. No menys preocupant és el fet que Port Aventura hagi decidit eliminar el número mínim de treballadors fixes discontinus de la plantilla de l’empresa i que fins ara estava fixat en 1300 treballadors.
Des del grup municipal ERC-MES-MDC apostem fermament pel foment de l’ocupació digna i de qualitat en tots i cadascun dels sectors productius.

Port Aventura va assolir al final de l’exercici 2013 un benefici net de 13 milions d’euros i una xifra de visitants de prop de 4 milions. Aquest 2015 celebra el seu vintè aniversari i ho fa amb una inversió de 10 milions d’euros en projectes hotelers i amb la ferma aposta de tirar endavant l’espai temàtic Ferrari Land, amb un pressupost de 100 milions d’euros. Les xifres doncs, evidencien la bona situació econòmica que viu el parc temàtic. Una situació que no es veu reflectida en les polítiques laborals que aplica l’empresa.