Tarragona

El grup municipal ERC-MES-MDC presenta una moció per l’adhesió de Tarragona a l’Associació de Municipis per la independència

La ciutat de Tarragona no pot perdre el fil de la història del país i s’ha de sumar als 710 municipis que formen part, a dia d’avui, de l’Associació de Municipis per la Independència. Per això, el grup municipal ERC-MES-MDC presenta una moció per l’adhesió de la ciutat a l’AMI. Una moció que compta amb el suport dels grups municipals de CIU i la CUP i la complicitat de l’ Assemblea Nacional Catalana, l’Associació de Municipis per la Independència i Òmnium Cultural.

Presentem aquesta moció per una qüestió de compromís amb les entitats que avui ens acompanyen, però sobretot per un compromís que ja teníem adquirit amb la ciutadania’, afirma el conseller Xavi Puig. ‘Tarragona no pot perdre el fil de la història. Es tracta d’acceptar un país tal com el tenim o revelar-nos. S’ha de donar resposta a les massives mobilitzacions ciutadanes i traduir la reivindicació del carrer en política institucional. La història ens ensenya que la República es fa des de baix, des de les viles i ciutats’, conclou Puig.

En la presentació a la premsa de la moció d’adhesió a l’AMI han participat també representants de CIU i la CUP, així com de l’ANC, l’AMI i d’Òmnium Cultural.
El coordinador local de l’ANC a Tarragona, Carles Xavier Gómez, ha assegurat que ‘a Tarragona quelcom està canviant. La composició d’aquesta mesa que presenta la moció simbolitza unitat davant un procés que ens portarà a aconseguir la República Catalana’.

Jordi Molinera, representant de l’AMI al territori, ha afirmat que ‘l’AMI es nodreix de municipis que fan força per un front comú i és important que una ciutat que reclama la capitalitat li demani al seu ajuntament que l’exerceixi i lideri l’AMI a les nostres comarques’. Molinera ha destacat també que la setmana vinent Reus se sumarà a l’AMI.

Per la seva banda, Rosa Maria Codines, presidenta d’Òmnium Cultural del Tarragonès, ha expressat ‘la gran satisfacció per Òmnium per la imatge de força i unitat que donen conjuntament les entitats civils i tot l’equip de persones que formen aquests partits’ – en referència a ERC-MES-MDC, CIU i CUP. ‘Des d’Òmnium creiem que la força del municipalisme, del poble, de la gent, és una de les claus que ha d’ajudar a buscar i aconseguir la República Catalana que tant anhelem’.