Tarragona

ERC-MES-MDC promourà una consulta ciutadana sobre l’adhesió de Tarragona a l’AMI

Els consellers del grup municipal ERC-MES-MDC volem que l’Ajuntament organitzi una consulta ciutadana per decidir si Tarragona s’ha d’adherir o no a l’AMI. I volem que es celebri no més tard de la tardor de 2015. Considerem que aquesta decisió requereix de mecanismes de presa de decisió col·lectius, més encara quan la posició de rebuig a aquesta adhesió per part de la majoria del plenari tarragoní està confrontada amb la percepció que una part important de la ciutadania s’hi mobilitza a favor.

En els darrers anys, els ciutadans de Tarragona s’han mostrat actius a l’hora d’expressar la seva opinió sobre el procés polític que viu el país. L’octubre del 2010, 6.766 persones van participar en la consulta popular ‘Tarragona Decideix’ i el 9N de 2014, 30.341 persones van desafiar el Tribunal Constitucional votant durant la jornada participativa. En aquest context, el juliol de 2013, es va produir la recollida de signatures més important que recorda la ciutat. 9370 tarragonins van reclamar a l’Ajuntament de Tarragona que la ciutat s’adherís a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI), un exercici de participació democràtica de la ciutadania que el Consistori hauria de valorar.

Creiem que la democràcia representativa és fonamental i desitjable, però és necessari complementar-la amb molta més democràcia directa i participativa. Per tot això, el proper divendres presentarem, conjuntament amb la CUP, una moció per tirar endavant una consulta ciutadana sobre l’adhesió de Tarragona a l’Associació de Municipis per la Independència.