Tarragona

Tarragona ha de disposar d’unes bases de subvencions esportives objectives, transparents i adequades de suport a les entitats esportives de la ciutat.

El GM d’ERC-MES-MDC considera que la situació que pateixen les entitats esportives tarragonines que treballen l’esport base no són pròpies d’una ciutat que el vol fomentar.

El GM d’ERC-MES-MDC veu amb preocupació la situació per la qual està passant el CBT, que segons les informacions aparegudes en premsa, podria perdre la plaça per a inscriure’s en la LEB plata degut a l’incompliment financer per part de l’Ajuntament, un fet que ja es va donar en la temporada passada. Aquest situació també ha provocat que el club no hagi pogut fer la planificació adequada de la temporada i la pèrdua de possibilitats de fitxatges.

Des del GM d’ERC-MS-MDC demanen que la ciutat s’impliqui més en els projectes esportius de casa, tant semiprofessionals com amateurs, i fomenti decididament l’esport de base com a eina essencial de formació del jovent. Sembla, segons la consellera Mònica Alabart, que la celebració dels Jocs del Mediterrani 2017 van en detriment dels nostres esportistes, quan l’objectiu de la realització d’aquest esdeveniment hauria de ser el foment de la pràctica esportiva a la ciutat.

Aquest és el segon cas aparegut en els darrers dies pel que fa a la política esportiva de l’Ajuntament, contraria al foment de l’esport. Recordem que la setmana passada aquest grup ja va denunciar que l’Ajuntament de Tarragona només ha implementat el 26.32% dels 38.000€ compromesos en la moció aprovada el 23 d’octubre de 2015, i presentada per ERC-MES-MDC, que demanava que s’establís una línia de beques i ajuts d’un mínim de 38.000€ per a subvencionar l’activitat esportiva d’aquells tarragonins d’entre 6 i 16 anys que, per qüestions de rendes familiars insuficients, no puguin accedir a aquesta pràctica.

Aquests dos casos se sumen a la situació d’altres clubs, que o bé no reben el suport del municipi i/o es veuen obligats a utilitzar instal·lacions esportives de fora el municipi per a poder seguir amb les seves activitats, que no són cap altre que el fomenten l’esport de base, com a eina d’ensenyament i treball social.

Des del GM d’ERC-MES-MDC instem a l’Ajuntament de Tarragona a complir la seva paraula amb el CBT, donar suport pràctic a les entitats d’esport base de Tarragona i a treballar, amb aquestes i els grups polítics presents al consistori, per consensuar un reglament de subvencions esportives objectives, transparents i adequades de suport a les entitats treballen la pràctica esportiva com un element fonamental i indispensable per als joves en la seva formació, ja que aquesta pràctica fomenta l’educació en valors, la cohesió social i els hàbits saludables.