Tarragona

‘Si qui s’exposa a pagar la factura és la ciutadania, és la ciutadania qui ha de decidir mitjançant una consulta’

ERC-MES-MDC i la CUP demanaran al proper plenari la celebració d’una consulta sobre si s’han de fer o no els Jocs del Mediterrani

El grup municipal d’ERC-MES-MDC portarà al plenari d’aquest divendres una moció que demana que el consistori impulsi la celebració d’una consulta ciutadana durant el mes de desembre per saber si els tarragonins volen que es facin els Jocs o no. La consulta s’empararia en la Llei de Consultes no Referendàries 10/2014 de 26 de setembre i s’hauria de celebrar després d’un període d’informació pública acurat. El seu resultat seria vinculant i assumit per l’Ajuntament de Tarragona.

Si qui s’exposa a pagar la factura és la ciutadania, és la ciutadania qui ha de decidir, mitjançant una consulta, si es fan o no es fan els Jocs’, afirma el conseller Xavi Puig. Pel conseller republicà els Jocs del Mediterrani inicialment plantejaven un escenari que feia preveure un fort llegat per la ciutat i molt poc deute. ‘Avui dia ens trobem en una situació inversa: els Jocs generaran poc llegat i molt deute’, explica Puig.

Tant per ERC-MES-MDC com per la CUP, cal ponderar els avantatges que els Jocs poden comportar per la ciutat amb el risc d’un fort endeutament per les arques municipals. Aquesta decisió s’ha de prendre de forma ‘racional i col·lectiva’.

Des d’ERC-MES-MDC es recorda que la informació referent als Jocs del Mediterrani que permet fer-se una idea veraç de com avança el projecte no s’ha conegut fins després de les eleccions municipals i que és ara el moment idoni per preguntar a la ciutadania. Per al conseller Xavi Puig ‘la consulta ciutadana és el que atorgaria legitimitat per tirar endavant els Jocs.’