Tarragona

ERC-MES-MDC aposta per unes ordenances socials i d’estímul de l’economia

El grup municipal presenta les seves propostes en matèria de taxes i impostos.

El Grup Municipal d’ERC-MES-MDC a l’Ajuntament de Tarragona proposa una sèrie de mesures en relació amb les taxes i impostos municipals que van encaminades a assolir unes ordenances socials i d’estímul de l’economia.

Les propostes dels republicans s’han donat a conèixer aquest matí. També aquest matí, l’equip de govern ha anunciat que vol congelar les taxes i impostos, prorrogant les establertes per l’exercici actual. El portaveu d’ERC-MES-MDC Pau Ricomà s’ha referit a aquest anunci assegurant que ‘no té sentit deixar les coses tal i com estan si hi ha marge de millora. I nosaltres creiem que n’hi ha. De l’anunci de l’equip de govern se’n pot fer la lectura que hi ha manca de voluntat per fer-ho millor i manca d’horitzons polítics’.

ERC-MES-MDC proposa mesures que s’engloben en 5 àmbits: IBI social, suport a l’economia local, suport a la rehabilitació d’immobles antics, suport a la cultura als barris i suport a la dinamització comercial.

Aquestes són les mesures concretes que han presentat:

• IBI SOCIAL

• Tarificació social de l’IBI, reduccions prenent de referència el IRSC (Indicador Renda de Suficiència) i en funció de la renda i el nombre d’ocupants de l’habitatge, sempre per sota d’un valor cadastral determinat.
  • Recàrrec als pisos buits. Pisos que portin més d’un any desocupats, que no tinguin un consum normal energètic i d’aigua durant un mínim de dos mesos l’any.

• SUPORT A L’ECONOMIA LOCAL

Mesures destinades a afavorir l’aparcament en zones cèntriques per dinamitzar el comerç i l’activitat econòmica

• Tarifa màxima de 4€ per 10 hores a tots els pàrquings municipals.

• Rebaixar el preu de la primera hora de la zona blava per afavorir la rotació al centre

1/2h 1h 2h
0.5€ 1.10€ 3€

• Tarifa reduïda en totes les zones verdes de la ciutat per als vehicles que paguin l’Impost de Circulació a Tarragona. Amb aquesta mesura s’afavoreix que s’aparqui en zones verdes descongestionant les zones blaves del centre.

1/2h 1h 2h
0.4€ 0.8€ 2€

• SUPORT A LA REHABILITACIÓ

• Bonificació de la llicència d’obresi impostos relacionats amb la construcció en aquelles actuacions que afectin a immobles de més de 65 anys amb el mateix barem que ara es limita a l’àmbit històric de la Part Alta:

Gran rehabilitació 75%
Rehabilitació 50%

• SUPORT A LA CULTURA ALS BARRIS

• Bonificació del 50% en l’ús de les sales d’actes i auditoris dels Centres Cívics per a totes les entitats registrades, sempre que concurreixin circusmtàncies que ho justifiquin com el nombre de participants o la naturalesa de l’activitat.

• SUPORT A LA DINAMITZACIÓ COMERCIAL

• Bonificació del 90% de l’IBI i de la recollida d’escombraries, durant dos anys, en aquests supòsits:

• Negocis traspassats que mantenen la mateixa activitat i ubicació

• Nous establiments en àrees d’especial interès. Aquestes àrees es podrien redefinir quan es consideri oportú. Per l’any 2015 proposem la Part Baixa, Sant Salvador.