Tarragona

ERC-MES-MDC se suma al rebuig contra el Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre

En el proper plenari presenta una moció amb d’altres grup municipals en aquest sentit

Els grups municipals d’ERC-MES-MDC, CUP, PSC, CDC, UDC i ICV presentaran el proper dilluns una moció per mostrar el seu rebuig al nou pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre aprovat aquest mes de gener per part del govern d’Espanya.

Pel grup municipal d’ERC-MES-MDC el Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre ‘és un atemptat a la sostenibilitat del tram final del riu i especialment al fràgil ecosistema del delta de l’Ebre i una amenaça per les activitats econòmiques agrícoles i pesqueres i una cultura i paisatge que vertebra aquestes terres’, tal i com ha explicat el conseller Xavier Puig en roda de premsa. ‘Podríem malpensar i creure que ens estan tancant a poc a poc l’aixeta. O potser no tant a poc a poc’

Els republicans recorden que en el nou pla no es respecten els cabals que poden garantir el manteniment de l’ecosistema i la manera de viure al tram final de l’Ebre sota l’excusa de les comunitats de regants, ‘darrere de les quals sovint s’amaguen molts interessos que no són precisament dels pagesos que volen regar l’hort sinó canals, embassaments i grans corporacions’. El conseller Xavi Puig ha remarcat que ‘per a què ens fem una idea de la magnitud que estem parlant, l’impacte ecològic en el cabal d’aquest pla hidrològic és 2,5 vegades més gran que el del transvasament que proposava el ministre Arias Cañete’

El grup municipal d’ERC-MES-MDC se suma a la crida feta per la societat de les Terres de l’Ebre a participar en una gran mobilització el proper 7 de febrer a Amposta. Xavi Puig, recordant el lema d’aquesta manifestació ‘Sempre pugem naltros, ara baixeu valtros’ ha enviat un missatge clar a la societat ebrenca: ‘Nosaltres baixem i us donem tot el suport del món’.