Tarragona

‘L’actual POUM és un instrument sobredimensionat i obsolet, volem una revisió’

ERC-MES-MDC demana una revisió de l’actual POUM de Tarragona ja que considera que és un instrument sobredimensionat i obsolet. ‘L’actual POUM respon a la lògica del segle XX basada en el creixement continuat, el malbaratament de sòl i recursos i l’especulació. Nosaltres apostem per la lògica del segle XXI d’un desenvolupament sostenible’, explica el portaveu Pau Ricomà. Des d’ERC argumenten que l’actual POUM es va definir en base a projeccions demogràfiques molt desviades i irreals i que està orientat a generar sobreoferta immobiliària: ‘Hem de tenir en compte les dramàtiques conseqüències que va portar aquesta manera de fer. Alguna lliçó hauríem d’haver après després de la crisi financera’, afirma Ricomà qui afegeix que ‘aquesta visió coincideix amb criteris generals de tècnics, urbanistes, geògrafs i arquitectes’.
Els republicans destaquen que ‘ens trobem davant un canvi de paradigma on ha crescut la consciència del risc que comporta el creixement descontrolat, el malbaratament de recursos i les conseqüències del canvi climàtic. Ara més que mai pren importància la preservació dels espais naturals’. Pau Ricomà remarca que cal apostar pels compromisos recollits en l’Agenda 21 que prioritza la recuperació de les zones degradades i abandonades i evitar el creixement urbà incontrolat. ‘L’urbanisme del segle XXI prioritza la recuperació, regeneració i dignificació per sobre el creixement extensiu. L’actual POUM és un devorador d’espais verds’. Ricomà afegeix que ‘la nostra prioritat és la recuperació del centre i la cohesió amb el Nord i Ponent a partir de l’eix del gran parc fluvial del Francolí, així com la preservació d’un Llevant verd’.
Des d’ERC-MES-MDC expliquen que la posició del grup municipal ha estat explicada a la militància local i sotmesa a votació i s’ha rebut l’aval d’un 98% de vots favorables. Els republicans fan ara una crida a la responsabilitat de tots els grups polítics per assolir el suport suficient per revisar el POUM i, com a primer pas, convocar un plenari extraordinari per debatre sobre la revisió. ‘Hem d’abordar la revisió del planejament urbanístic sense mandra ni por. Encara estem a temps d’evitar el desastre’, conclou Ricomà.