Tarragona

El ple de Tarragona tombarà definitivament el projecte de Santa Gadea

ERC Tarragona va liderar l'oposició a aquest projecte de gestió privada dels equipaments dels Jocs Mediterranis que hauria suposat una hipoteca de 152 milions d'euros per la ciutat

El projecte de privatització de la gestió de l’Anella Mediterrània presentat per l’empresa Santa Gadea, es desestimarà oficialment en el proper consell plenari. Aquest projecte es va posar a exposició pública, sense tenir cap informe tècnic favorable, gràcies al suport de PSC, PP, Unió i C’s. Tal i com recull el dictamen que s’ha sotmès a votació a la Comissió de Transparència d’avui dimecres, la desestimació arriba després que s’assumeixi l’informe de l’Oficial Major que dóna la raó a les al·legacions que s’havien presentat. ‘L’any passat ens vam trobar davant una proposta de gestió privada dels equipaments dels Jocs del Mediterrani que hauria suposat una hipoteca pels tarragonins de 152 milions d’euros. Les al·legacions que vam presentar des del nostre grup municipal han donat els seus fruits i la propera setmana enterrarem definitivament el que hauria sigut un ‘pelotazo’’, explica satisfet el portaveu d’ERC Pau Ricomà.

El líder republicà afirma que ‘mai sabrem quin interès hi havia darrere del projecte de Santa Gadea. La manca de transparència en tot el que ha envoltat aquesta proposta ha sigut flagrant’. Ricomà es pregunta ‘per què han trigat 6 mesos en desestimar definitivament el projecte, quan l’informe favorable a les nostres al·legacions es va presentar a finals de gener’.  Tot i això, Ricomà es mostra satisfet per la feina feta des d’ERC-MES-MDC i per la complicitat que la seva oposició al projecte va trobar entre els tarragonins. ‘Entitats i ciutadans a títol personal van participar activament en la campanya que vam engegar a les xarxes per aturar el ‘Pelotazo 2017’. Encara tenim gravat a la retina el cartell de denuncia que lluïa l’Àliga en la Baixada del setembre passat’.

Pau Ricomà es mostra contundent a l’hora de criticar l’actitud de l’alcalde entorn a Santa Gadea: ‘L’actitud de Ballesteros ha sigut vergonyosa. Va defensar l’opció Santa Gadea amb arguments falsos, com que era la mateixa que s’utilitzaria al pavelló Sant Jordi, amagant als tarragonins que haurien d’haver pagat fins a 152 milions d’euros en 40 anys. Ens va faltar al respecte tractant-nos  de i assegurant que <quedaríem retratats>’, explica Ricomà. ‘El temps ha posat cadascú al seu lloc’, conclou el líder republicà.