Tarragona

Notícia

Pau Ricomà: ‘La reducció de la velocitat a l’A7 és una mesura pal•liativa que no resol la problemàtica de fons’

  • L'A7 al seu pas per la zona d'Aqüeducte
  • Accessos de l'A7 a Tarragona
ERC reitera la petició de millorar la seguretat en els accessos i reduir l’impacte sonor
 
Davant l’entrada en vigor aquest dimarts de la limitació de la velocitat a l’A7 al seu pas per Tarragona, el grup municipal d’ERC-MES-MDC alerta que la mesura no resol el problema de fons. ‘Fa mesos que denunciem la perillositat en les incorporacions i sortides de l’A7, uns carrils que no compleixen amb la llargada de seguretat que la normativa fixa en 125 metres’, explica el portaveu d’ERC Pau Ricomà.

El republicans recorden que el novembre de l’any passat es va aprovar una moció d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona instant el ministeri de Foment a adequar aquests carrils a la legislació vigent. La Comissió de Foment del Senat, a proposta d’ERC, va aprovar també per unanimitat aquest mes de maig reclamar a l’executiu espanyol la millora d’aquests accessos. ‘La reducció de velocitat que aplica el Ministeri de Foment és una mesura pal·liativa però no resol la deficiència en el disseny dels accessos i sortides. Exigim la inversió necessària per garantir la seguretat d’aquesta via’, afirma Ricomà.

Un altre punt que els republicans temen que es quedi al calaix és la instal·lació de pantalles acústiques a la zona dels carrers de Sant Auguri i Sant Eulogi. ‘Malgrat la guàrdia urbana ha constatat amb sonòmetres que el soroll supera els límits recomanats per l’OMS, des de Madrid s’excusen en la manca de pressupost per no fer res’. Aquesta reivindicació dels Veïns de l’Aqüeducte també va rebre, a proposta d’ERC, el suport de l’Ajuntament al plenari del passat mes d’abril.

Des d’ERC insten el Ministeri a solucionar definitivament aquestes dues problemàtiques tot recordant que l’A7 al seu pas per Tarragona suporta un trànsit rodat de l’ordre de 50.000 vehicles diaris. ‘La reducció de la velocitat a l’A7 no ha d’anar en detriment d’eliminar la perillositat en els accessos i la instal·lació de pantalles acústiques’, conclou Ricomà.