Tarragona

Pau Ricomà serà alcaldable per ERC Tarragona a les municipals del 2019

Pau Ricomà encapçalarà la llista d'ERC Tarragona a les eleccions municipals de l'any vinent. L'assemblea local del partit l'ha escollit aquest divendres per un 97% dels vots. Ricomà repetirà així com a alcaldable d'ERC després d'haver entrat com a regidor a l'ajuntament de Tarragona a les passades eleccions, on actualment exerceix de portaveu del grup majoritari a l'oposició.

Pau Ricomà s'ha mostrat satisfet del suport de la militància tarragonina i afirma que ' és una responsabilitat que assumeixo amb il·lusió i amb la idea que Tarragona necessita un canvi claríssim'. Per Ricomà 'l'ajuntament ha de fer un gir cap als valors republicans de l'honestedat, el bon govern, l'eficàcia i la confiança amb els ciutadans. Des d'ERC treballarem per fer una Tarragona pensant en tothom'.

CV de Pau Ricomà Vallhonrat

(Tarragona, 5 de desembre de 1957). Casat, és pare d'una filla i un fill i avi de dos néts.

Llicenciat en Història General i Geografia a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, també ha cursat estudis de Sociologia a la UNED.
Milita a Esquerra Republicana de Catalunya des de l'any 2000, havent assumit diverses responsabilitats: president de l’executiva local de Tarragona, president comarcal del Tarragonès i conseller nacional.

La seva vida laboral ha transcorregut al sector financer. Fundador del Sindicat d'Empleats de Caixa Tarragona, ha estat president del Comitè d'Empresa de Caixa Tarragona i representant dels treballadors al Consell d'Administració, on es va oposar reiteradament a les estratègies de la direcció general. Va formar part del secretariat del Sindicat d'Estalvi de Catalunya.

Vinculat al teixit associatiu ciutadà, ha estat president de la Colla Jove Xiquets de Tarragona, membre del patronat de la Fundació Topromi, és soci de la Reial Societat Arqueològica Tarraconense, del Centre d'Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver, de la Plataforma per la Llengua, d'Intermon-Oxfam, d’Òmnium Cultural, i de l'Assemblea Nacional Catalana. Actualment és el soci número 100 del Club Gimnàstic. Ha participat en la Setmana Santa com a portador dels misteris de Nostre Pare Jesús de la Passió i la Soledat, de la confraria de la Sang, essent soci de les dues agrupacions.