Tarragona

ERC exigeix a Ballesteros que trenqui el pacte de govern amb el Partit Popular

El portaveu d’ERC-MES-MDC Pau Ricomà reitera la petició a Ballesteros de que trenqui el pacte de govern amb el PP després de la sentència del cas Gürtel i la moció de censura a l’estat. ‘El PP ha estat expulsat del govern d’Espanya per una sentència que el condemna per corrupció. Si, tal i com assegura Pedro Sanchez, això va de democràcia i de dignificar les institucions; si el PP no és digne de governar Espanya tampoc és digne de governar Tarragona’, afirma Pau Ricomà. El portaveu dels republicans recorda que ‘la sentència condemna el PP per ser una organització estructuralment corrupta i mantenir aquest partit al govern fa mal a Tarragona’. Els republicans afegeixen que el motiu per fer fora el PP del govern no és només la corrupció ja que ‘la repressió del govern del PP ha estat patent a Tarragona, amb la violència policial l’1 d’octubre i amb la repressió i la persecució de la fiscalia del PP a diversos veïns i veïnes per exercir drets fonamentals bàsics com la llibertat d’expressió o el dret de manifestació’.

Des d’ERC-MES-MDC asseguren que, si els PSC trenca el pacte amb el PP, es posen a disposició de negociar els pressupostos del 2019. ‘Nosaltres li oferim a Ballesteros mà estesa per negociar els pressupostos del 2019, el gran escull que li queda abans de finalitzar la legislatura’. Per Ricomà ‘a Ballesteros li fem una invitació al diàleg que, si pensés en el conjunt de la ciutat i la seva imatge, aprofitaria i s’esforçaria a estendre a altres forces polítiques d’arrel democràtica’. Ricomà, a preguntes dels periodistes, ha volgut deixar clar que ‘en cap cas ens estem oferint per entrar a governar amb el PSC’.

Ricomà ha recordat que ‘des d’ERC seguim treballant per fer una alternativa guanyadora per les municipals del 2019 i continuarem votant diferent al PSC en molts aspectes com el model urbanístic i la Budellera, el control i inspecció de contractes o la estratègia cultural que a dia d’avui és inexistent’. Tanmateix reiteren la seva mà estesa per fer fora el PP ‘perquè ERC posem per davant de tot Tarragona, la defensa de la seva gent i de la imatge de la nostra ciutat. I Tarragona no mereix ser governada per un partit estructuralment corrupte i amb tan poc respecte pels valors democràtics com el PP’.