Tarragona

ERC demana solucions a les inundacions de la Part Baixa

• Foto: Blog del Barri del Port
El grup municipal d'ERC-MES vol que l'Ajuntament de Tarragona solucioni els problemes d'inundabilitat que pateix la Part Baixa de la ciutat on, davant episodis de fortes pluges, el clavegueram expulsa el seu contingut als carrers annegant la zona. Els republicans han presentat una moció al plenari del mes de setembre, que s'ha aprovat per unanimitat, en la que demanen que es realitzi un estudi sobre la inundabilitat que permeti detectar les mesures correctores que s'han de realitzar. 'Hi ha diverses mesures com drenatges, laminació d'aigües o emissaris submarins que s'han d'impulsar amb urgència per acabar amb el que passa sistemàticament als carrers de la Part Baixa quan hi ha episodis de pluja torrencial', explica el conseller Jordi Fortuny.

Des d'ERC qualifiquen de 'dramàtic' que els veïns del barri del Port hagin de suportar que les aigües fecals surtin a la superfície barrejades amb aigua de pluja que, fins i tot, entra a les cases. 'Els problemes d'insalubritat, d'higiene elemental, no es poden permetre a la Tarragona del segle XXI', lamenta Jordi Fortuny.

Els republicans recorden que el POUM ja preveu la necessitat de delimitar la inundabilitat que es genera en l'àmbit municipal però que en cap cas contempla un anàlisi específic de la inundabilitat de la Part Baixa. Des d'ERC reivindiquen, amb caràcter d'urgència, que es realitzi un pressupost per engegar les mesuers pal·liatives que permetrien acabar amb els episodis d'inundacions.