Tarragona

ERC defensa un creixement urbanístic ordenat i sostenible de Tarragona

La rehabilitació, la regeneració urbana i la cohesió de la ciutat són les prioritats de l’urbanisme social d’Esquerra per a Tarragona

Esquerra Republicana prioritza la cohesió de la ciutat, la regeneració urbana i la rehabilitació d’habitatge. “En una ciutat que té el trist rècord d’ésser, amb molta diferència, la ciutat catalana de més de 20.000 habitants amb més primers habitatges en estat ruïnós, el 5% segons l’Agència Catalana de l’Habitatge, la recuperació urbana és una autèntica emergència”, afirma el candidat d’ERC a l’alcaldia Pau Ricomà. “Si a aquesta dada li afegim la de pisos buits contemplats al mateix Pla Local de l’Habitatge, que hauria de servir de guia d’actuació municipal, xifrats en entre 15.000 i 18.000 habitatges, és fàcil entendre que des del sentit comú més elemental la prioritat de Tarragona no és el creixement depredador a La Budellera i la Vall del Llorito, ni la creació de noves àrees comercials que castiguin més el comerç de proximitat, com la que es vol construir al que havia de ser pla Ikea”.

Per Esquerra Republicana, “la feina de rehabilitació és compatible amb l’oferta d’habitatge nou, que hauria d’acomplir l’objectiu de cohesionar la ciutat, endreçar molts àmbits i actuar com a millora urbana de la convivència al centre i als barris de Tarragona”.

Pau Ricomà explica que “volem deixar clar que actualment el planejament urbanístic preveu  fer a Tarragona 3.813 habitatges a través de Polígons d’Actuació, 3.012 en Plans de Millora Urbana i 10.060 en diferents Plans Parcials. Un total de 16.885 habitatges nous, excloent els plans de La Budellera, la Vall del Llorito i el d’IKEA”. El candidat republicà recorda que això és el que diu el darrer document aprovat com a Memòria Social del POUM, el desembre del 2018, per l’Ajuntament de Tarragona i elaborat per Promo Assessors Consultors S.A. “Aquestes actuacions de cohesió estan previstes a totes les zones de la ciutat, al centre, a Torreforta, a Bonavista, a Llevant, a Sant Salvador, etc.”

Ricomà apunta que “amb una mitja d’ocupació de 2,47 persones per habitatge -la dada de referència d’IDESCAT- estem parlant d’habitatge per a 41.706 persones, capaç  d’absorbir abastament les previsions més optimistes de creixement demogràfic i encara més si hi sumem tots els habitatges que és imprescindible rehabilitar si no volem que la ciutat construïda ens caigui de vella”. El líder republicà remarca que  “les pròpies dimensions de la majoria d’aquestes actuacions permeten una execució molt més ràpida que la dels enormes plans esmentats, que tenen un impacte ambiental radicalment inferior i que no concentren el creixement de Tarragona en molt poques mans.”
Des d’Esquerra Republicana a Tarragona s’explica que “pel bé de la transparència entenem que és important el coneixement d’aquestes xifres que, en un debat recent, van estar negades pel candidat de JuntsXTgna amb la complicitat dels de C’s i el PSC, en la seva defensa compartida de la urbanització de La Budellera”.

Pau Ricomà defensa que “el desenvolupament d’aquests plans exigeix òbviament l’assumpció per part de l’Ajuntament de les capacitats d’ordenament i creixement urbanístic que la llei li permet. Un canvi de paradigma respecte a l’actual model en què uns pocs interessos privats dicten com ha de créixer la ciutat. Si Tarragona és una ciutat fragmentada urbanísticament és precisament perquè l’interès públic mai ha sigut l’objectiu de l’urbanisme de l’Ajuntament de Tarragona. Aquesta és una situació que Esquerra Republicana ens comprometem a revertir. El compromís d’Esquerra és amb tota la ciutat, no amb determinats interessos”.