Tarragona

ERC proposa un Acord per un canvi a Tarragona

El passat diumenge 26 de maig, la ciutadania de Tarragona es va expressar a favor del canvi en unes eleccions que van esdevenir un plebiscit sobre la continuïtat de les polítiques de dretes, d’un govern encapçalat per Josep Fèlix Ballesteros amb la participació del PP, o el canvi en el govern de la ciutat. Entre PSC i PP van perdre quatre consellers, guanyats pel bloc de les forces  republicanes i del canvi.

D’aquesta manera, es va fer explícita l’esperança de la majoria de ciutadania de Tarragona de donar-se l’oportunitat d’un futur millor per a Tarragona i la seva gent. Això implica un canvi de model de ciutat, un canvi de partits i un canvi de persones.

El darrer mandat ha estat marcat per la instrucció d’un cas de corrupció que afecta l’alcalde Ballesteros i altres persones vinculades al seu entorn polític, com la senyora Begoña Floria, reelegida consellera municipal. Recordem que el cas INIPRO neix en la presumpta utilització de diners dels Serveis Socials de Tarragona per organitzar una trama de suport a l’alcalde a través de les xarxes socials. Els intents de Ballesteros perquè s’arxivi la causa han estat rebutjats per l’Audiència Provincial i és més que probable que si Ballesteros repeteix com alcalde, Tarragona tindrà un batlle assegut al banc dels acusats per delictes com els de prevaricació, malversació, alteració de preus en concurs i subhastes, falsedat documental, frau, suborn, tràfic d'influències i abús de l'exercici de la funció pública.

Malauradament, les actuacions opaques per utilització de recursos públics s’estenen a altres casos, com l’intent de concessionar la gestió dels equipaments esportius de l’Anella Mediterrània a l’empresa Santa Gadea, pagant-li 2,5 milions d’euros l’any durant 40 anys; les despeses irregulars amb la targeta de l’Empresa Municipal de Transports o les sessions de coaching contractades a través de l’Empresa d’Aparcaments. Ahir mateix coneixíem un nou escàndol: el PSC va contractar innecessàriament una empresa caça-talents per simular un concurs per escollir el gerent per a l’EMT, seleccionant, no la persona més preparada, sinó la més afí al PSC.

Les queixes de la ciutadania es concentren en l’estat dels espais públics, carrers bruts, manca d’accessibilitat, parcs i jardins en un estat indigne. És inacceptable la manca de control i d’inspecció del govern de Ballesteros sobre els contractes milionaris . És una mostra paradigmàtica, la manca de fiscalització del contracte de la brossa, el més gran de l’Ajuntament, amb un cost superior als 20 milions d’euros anuals. En la mateixa línia el manteniment d’equipaments esportius i culturals es pràcticament inexistent. Amb problemes estructurals a molts d’ells. Pel que fa a la cura dels espais educatius l’estat està molt lluny de ser l’òptim.

Ballesteros ha governat d’esquenes a la ciutadania, des d’un búnquer, i el llegat que deixarà serà una ciutat fragmentada, sense cohesió, poc activa econòmicament, sense estratègia cultural de cap mena, amb uns sectors comercials i turístics afeblits, amb una tràgica decadència de l’espai públic, començant pel nostre passeig més emblemàtic, La Rambla, continuant per altres zones en què els habitatges buits i en estat ruïnós, sobrepassen els límits admissibles. Després de 12 anys de PSC, quasi tots els barris de Tarragona pateixen aquesta decadència!

Aquestes raons han de ser suficients perquè els partits que hem manifestat, de manera pública i reiterada, la necessitat de fer un canvi, ens posem d’acord i acabem amb el clientelisme i la degradació urbana, posem la ciutat en mans de les veïnes i veïns de Tarragona i bastim un nou govern amb l’ambició de promoure el canvi que la ciutadania ens reclama.

En aquest sentit, Esquerra Republicana proposem a Junts per Tarragona, En Comú Podem i la CUP, un govern ampli pel canvi a Tarragona, amb la proposta programàtica conformada per les següents línies de treball:

1. Actuar conseqüentment amb els valors republicans de bon govern: honestedat, transparència, justícia social i participació ciutadana. Compromís d’austeritat en l’exercici dels càrrecs públics.

1. Organitzar la ciutat en Consells de Districte, entesos com un instrument d’apoderament de la ciutadania i un pas necessari per fer pressupostos autènticament participatius.

1. Treballar per la igualtat d’oportunitats per raó de gènere i considerar la perspectiva feminista en totes les actuacions municipals.

1. Promoure la regeneració urbana de Tarragona, amb tres grans prioritats: la rehabilitació dels habitatges, la cohesió de les diferents zones de la ciutat i la preservació dels espais amb més valor natural i paisatgístic. De manera urgent, treballar perquè el Barri del Port rebi la consideració d’Àrea de conservació i rehabilitació.

1. Desenvolupar polítiques socials d’habitatge per fer-lo accessible i reglamentar els pisos turístics.

1. Protegir i ampliar l’Anella Verda.

1. Promoure la mobilitat sostenible amb la màxima seguretat pels vianants a peu i amb la creació d’una xarxa de carrils bici que cohesioni tota la ciutat, amb el carril educatiu entre Sant Pere i Sant Pau i Laboral i Ponent com a eix prioritari.

1. Convertir els Centres Cívics en Centres Culturals i Cívics de proximitat, compartint gestió amb els entitats del districte. Crear el Centre Cultural i Cívic La Rambla al Banc d’Espanya.

1. Millorar la qualitat  dels espais públics i fer el pla de xoc per la neteja i contra l’incivisme.

1. Fer el Pla integral del Mercat de Bonavista i la dinamització del Mercat de Torreforta.

1. Fer el pla estratègic cultural amb cinc objectius: cohesió social, igual d’oportunitats, benestar de les persones, ajut a la professionalització i projecció de ciutat. Desenvolupar un Pla de Biblioteques digne, d’acord amb la necessitat de fer arribar l’accés a la pràctica i consum cultural a tota la ciutat.

1. Suport al sector industrial, a nivell de formació i recerca, infraestructures i preu de l’energia i atracció d’empreses d’alt valor tecnològic que sumin a la transformació energètica que haurem d’afrontar.

1. Apostar per un turisme de qualitat, basat en el nostre principal recurs, el Patrimoni, i les potencialitats de les nostres comarques. Treballar per una oferta hotelera millor dimensionada, per millorar la connectivitat entre els càmpings i apostar pel cicloturisme com una forma emergent i respectuosa de turisme.

1. Potenciar les polítiques de salut pública, com una part imprescindible de les polítiques comunitàries. Realitzar l’estudi de la qualitat de l’aire.

1. Revitalitzar el comerç de proximitat i les zones comercials històriques, recuperant la imatge i el dinamisme del Centre, amb especial urgència l’estat de la Rambla Nova i el carrer Unió.

1. Desenvolupar un model de policia de proximitat prioritzant la prevenció i la presència al carrer, la creació dels agents cívics i la instauració de Comissaries de Districte

1. Fer polítiques de convivència, defensa i protecció dels animals.

1. Avançar cap a la creació d’un ens metropolità del Camp de Tarragona.

Estem oberts a parlar-les, aquestes línies. Se’n poden afegir de noves, o es poden replantejar. En això rau el treball en equip que ens ha encarregat la ciutadania. Un clam inequívoc a favor del canvi a Tarragona. Un canvi que no ha de ser cosmètic: un canvi de model, de partits i de persones.

Agraïm tots els suports rebuts, però necessitem també el suport d’En Comú Podem. I volem compartir protagonisme amb tots ells al govern, perquè així avançarem més forts i més de pressa.