Tarragona

Totes les opinions

Jordi Fortuny

El contracte de la brossa

Que Tarragona no assoleix els mínims estàndards de neteja i bona gestió dels residus urbans és d’una evidència difícilment dissimulable. Són 24 milions d’euros l’any destinats al  contracte de neteja i recollida dels residus sòlids urbans. El contracte de la brossa es va redactar ara fa 18 anys. Es va iniciar el 2002, la durada era de 10 anys però el van renovar el juliol de 2010, abans del 2012 que era quan finalitzava.

Pau Ricomà

Ens mereixem una Tarragona neta

Les actituds antisocials i les seves conseqüències ocupen els primers llocs de les preocupacions de les ciutadanes i els ciutadans de Tarragona. Escoltant als veïns de qualsevol punt de Tarragona ens trobem amb un malestar generalitzat que té molt a veure amb la sensació que la ciutat està abandonada, que la brutícia ens menja, que el mobiliari públic i les propietats són objecte de tota mena de vandalisme, que els abocadors incontrolats proliferen, que cadascú enganxa cartells on vol i que no tots els propietaris de mascotes compleixen amb la seva obligació de netejar les deposicions.

Mònica Alabart

Aquesta tardor es portarà el groc

El groc és el color de moda, el podem trobar a totes les ciutats i pobles de Catalunya i, darrerament també en molts pobles d’Espanya. Molts catalans omplim les nostres ciutats de llaços grocs perquè volem que es recordi a les nostres preses i als nostres presos polítics.   El carrer és de tots, però som molts, molts, els que estem indignats perquè 9 persones estan a la presó per posar unes urnes i per permetre el debat parlamentari.

Les clavegueres de Tarragona

Normalment els aiguats es produeixen a l’octubre, se’ns parla d’una gota freda que ens visita i ens inunda. És quan les rieres i algunes canonades d’embornals de la ciutat aboquen al medi marí tot el seu contingut. El medi queda contaminat. Però es pren com un mal menor –molt mal fet-. Fins a la primavera no tornarà la temporada de bany a la platja, l’hivern ja la descontaminarà.   Però vet aquí que, des del dimarts 14 al dissabte 18 d’agost, la platja del Miracle ha estat tancada per la mala qualitat de l’aigua pel bany.

Mònica Alabart

La política comercial és clau per la convivència i la prosperitat

L’objectiu de les patronals dels grans centres comercials –majoritàriament de capital estranger- ha estat l’alliberament absolut d’horaris. No és una qüestió tan innòcua com poder comprar o no els diumenges, sinó que té conseqüències sobre les dinàmiques comercials de la ciutat, sobre la pervivència d’un petit comerç amb suficient múscul com per ser una activitat atractiva, sobre la quantitat de llocs de treball i sobre l’aspecte dels carrers, que presenten una imatge deplorable amb tantes botigues tancades.

Xavi Puig

Tarragona, la ciutat abandonada

La setmana passada vam viure dos episodis que mostren bé l’estat en que es troba la ciutat i la que n’és la causa principal. Seré directe i clar: Tarragona està abandonada i descuidada tant al Centre com als Barris i això es deu a l’apatia i la incompetència del govern PSC-PP, amb Ballesteros al capdavant. Vegem-ho en dos exemples que parlen per sí sols. Primer exemple: els abocadors il·legals dels Barris.

La Tarragona que m'agrada

Tarragona m’agrada, m’agrada molt. És una ciutat bonica com poques, amb una combinació perfecta entre mar i muntanya, amb patrimoni històric, amb vida cultural i social, amb bona gastronomia, una preciosa porta d’entrada a les comarques que ens envolten.  Quan arriba l’estiu no puc més que mirar la meva ciutat amb els ulls de les persones que ens visiten, intentant fer una anàlisi de què s’hi trobaran, amb quins ulls la veuran.

Aviat farà un any!

Aviat farà un any dels atemptats que van suposar la mort de 16 persones i més 150 ferits a Barcelona i a Cambrils. Aviat farà un any que vàrem suspendre els actes de les festes de Sant Magí per correspondre al dol. Aviat farà un any que el Mossos d’Esquadra van ser elevats a la categoria d’herois. Aviat farà un any que vam conèixer al Major Trapero, que comunicava de forma clara tot el que anava passant i ens tranquil·litzava.

Xavi Puig

Preparar el segon assalt

Respecto que els CDR pressionin els partits i que ens critiquin: és saludable que ens fotin canya. Tenim el deure d'escoltar-los i donar-los resposta. Espero de veres que tinguem ocasió -força ocasions- de parlar cara a cara, escoltar-nos i fer l'esforç d'entendre'ns. Nosaltres a ells, que defensen la República a les places i els carrers. Ells a nosaltres, que hem pagat i estem disposats a pagar el preu més car fins a assolir la República de veritat.