Tarragona

Totes les opinions

Mònica Alabart

L’alletament matern, un dret de mares i nadons

Des del grup municipal d’ERC-MES defensem el dret de les mare a alletar i dels nadons a ser alimentats de manera natural. Defensem el dret a decidir com alletar, on fer-ho i quan fer-ho. Alletar  és també part de les reivindicacions dels dret de les dones a decidir sobre el seu cos en general, sobre els seus pits i sobre la criança dels seus fills.  Cal que empoderem a les dones des de la importància de decidir sobre la criança dels seus nadons.

Xavi Puig

2019, l'any del canvi a Tarragona!

Aquest 2019 la ciutadania de Tarragona tindrà la possibilitat de propiciar un canvi profund que permeti a la ciutat sortir de l’atzucac en que es troba. Hom pot pensar que l’actual situació d’abandonament en que es troben els veïns de Tarragona i els seus carrers ens allunya tota possibilitat d’esperança. Nosaltres ho veiem al revés: aquest és el revulsiu del canvi. El que avui sembla terra cremada és el sòl fèrtil on demà hi creixerà una ciutat forta, cohesionada i plena d’autoestima.

De qui són les ciutats

De qui són les ciutats? La pregunta té una resposta fàcil, gairebé automàtica: dels veïns, diríem. Però, de veritat és així? Crec que masses vegades no, encara que a tot arreu no és igual. N’hem d’aprendre de les ciutats que tenen bons protocols de participació ciutadana, que s’apliquen amb èxit i que han permès tirar endavant moltes iniciatives comunitàries. És una obvietat que la societat madura i súper informada del segle XXI no es conforma amb el dipòsit d’un vot cada quatre anys.

El gener: temps del Treball de Recerca

És el mes de gener quan els centres docents, instituts, acostumen a fer les presentacions dels treballs de recerca dels alumnes de segon de batxillerat. A la vegada, els alumnes de primer de batxillerat inicien la cerca del tema per desenvolupar, per investigar, que presentaran durant el segon trimestre del proper curs. El Treball de Recerca de batxillerat és un dels èxits més regits del sistema educatiu català.

2019, agenda plena

ue el 2019 sigui un any de gran intensitat electoral, és una oportunitat per proposar i alhora prendre decisions. Decisions estratègiques per Tarragona i pel Camp. Decisions que han de transformar la realitat que vivim. Decisions amb mirada curta i llarga a la vegada.   Cal decidir sobre l’urbanisme. No volem un urbanisme especulatiu que centrifuga la ciutadania cap a la perifèria. No volem l’urbanisme depredador d’espais naturals.

Pau Ricomà

Tarragona amb l'aigua al coll

Al recent debat de pressupostos, l’últim d’aquest mandat i amb evident regust de final d’etapa, Ballesteros ens portà una projecció d’inversions a quatre anys. No ho va fer quan tenia temps pel davant i ho fa ara. Que poc creïble!   No ho va fer, però, per presentar un projecte de dignificació i impuls de la ciutat, sinó un batibull d’inversions, sense cap fil estratègic conductor i sense cap capacitat de transformar Tarragona.

Mònica Alabart

La Budellera, un pla maleït

Aquesta setmana hem sabut que, per tercera vegada, s’ha tornat a suspendre el pla que regula la urbanització de la Budellera. Situada entre Boscos, Cala Romana i la Vall de l’Arrabassada és,  juntament amb l’Anella Verda, el pulmó verd de la ciutat, una de les millors peces del nostre patrimoni natural que per interessos d’uns particulars corre el perill de desaparèixer. La Budellera és un pla maleït, igual que en el seu dia ho va ser el pla urbanístic de Terres Cavades.

Pau Ricomà

El servei d'autobusos que Tarragona mereix

Una ciutat tan disgregada com Tarragona, i amb una distància tan gran entre els seus extrems, necessita un servei d'autobusos eficient i competitiu. Més enllà de la bona valoració que en fan els usuaris del servei, ens hauríem de preguntar per què la utilització del transport públic és tan baixa a Tarragona? La millora del servei no arribarà per la gratuïtat. Per alguna raó serà que molt poques ciutats han jugat aquesta carta.

La perplexitat de @juanitolibritos

El professor d’història de l’Institut de Mija (Màlaga), @juanitolibritos, ha fet un fil a Twitter que, com es diu ara, ha esdevingut viral. En aquest fil confessa el seu fracàs davant d’uns exalumnes que segueixen l’ultradreta, que han votat l’ultradetra a les eleccions andaluses. @Juanitolibritos manifesta que no feia massa cas dels símptomes que presentaven i diu coses com: “Recuerdo que varios de ellos sentían una catalonofobia extrema.