Tarragona

Totes les opinions

Ens estimem la Part Alta

La Part Alta forma un ecosistema urbà sotmès a una altra pressió. De fet, malgrat la immobilitat dels seus edificis nobles i carrers estrets, és la part de la ciutat que més he vist transformar. La Part Alta de la meva joventut ja havia canviat molt respecte a la de la meva infància i podria dir que els seus usos, hàbits i ofertes de diferents tipus han viscut canvis significatius des que tinc ús de raó.

Jordi Fortuny

Tant com 2,5 milions de bombes d'Hirosima

‘Des que es van començar a utilitzar els carburants fòssils s’ha afegit a l’atmosfera l’energia equivalent a 2,5 milions de bombes d’Hirosima’. Això afirmava la Dra. Manola Brunet, directora del Centre en Canvi Climàtic (C3) de la URV, en un dels sopars del Fòrum.   Segurament quan ens parlen d’un augment d’un grau de la temperatura de la Terra no acaba de ser prou significatiu comprendre alguns fets com el desglaç de l’Àrtic, però es fa evident quan pensem en la descomunal quantitat d’energia acumulada a l’atmosfera i al planeta durant les èpoques industrials i postindustrials.

Pau Ricomà

Ballesteros va desestimar una facultat de medicina?

La recent conferència de l’alcalde Ballesteros ens va deixar una confessió força inquietant. Contestant la pregunta d’un periodista, respecte al futur de l’edifici de la Tabacalera, l’alcalde ens va sorprendre dient que havia desestimat la instal·lació d’una facultat de medicina, d’una universitat privada, va esclarir.    Podria ser que la lleugeresa amb què es va manifestar l’alcalde i la ben guanyada fama de poc rigorós en les coses que explica, fossin el motiu perquè no es despertés automàticament un interès extraordinari per conèixer els detalls de la proposta.

Xavi Puig

Primer aniversari del pacte de la catifa

Fa poc més d'un any que el PSC de Tarragona va decidir fer vincle de govern amb PP i UDC, l'aliança més conservadora que ens puguem imaginar. La nostra ciutat obria el camí que després seguiria el partit de Susana Díaz entregant les claus de l'Estat a Mariano Rajoy. Aquest acord de dretes va ser irònicament anomenat "pacte de la catifa". L'objectiu no era combatre la corrupció sinó defensar els grans projectes de ciutat.

El final d'una proposta descabellada: Santa Gadea

Dijous passat va tenir lloc la primera reunió de la comissió de seguiment del Jocs. No vam poder treure cap altra conclusió que respecte al finançament encara som en sorres movedisses, fins al coll. Javier Villamayor ens va explicar que el  tarannà dels actuals responsables d’esports del govern espanyol havia millorat ostensiblement respecte als anteriors. Això estaria molt bé si no haguéssim viscut des de fa molt de temps una enorme  cerimònia de confusió, en que fins i tot ha participat la casa reial amb dues visites del rei a Tarragona.

Pau Ricomà

Tenim un problema amb la recollida selectiva

Les darreres dades que ha donat la conselleria municipal de medi ambient sobre la recollida selectiva són altament preocupants. Ho són perquè certifiquen que portem tres anys seguits empitjorant, perquè ens allunyen dels objectius de millora ambiental i de lluita contra el canvi climàtic i també perquè representen una major despesa com a conseqüència del cànon que hem de pagar per disposició dels residus municipals.

Mònica Alabart

El despoblament del centre

El centre de la nostra ciutat està veient com progressivament es tanquen locals comercials i molts pisos van quedant buits. És una evidència. Només cal passejar per la part baixa de la ciutat, o per alguns dels carrers que tradicionalment han format part de l’eix comercial de Tarragona, per veure cada cop més locals comercials tancats. Antics comerços que, desprès d’una trajectòria més curta o més llarga, han hagut d’abaixar la persiana definitivament.

La Budellera, punt i seguit

La Comissió Territorial d’Urbanisme, reunida el passat divendres ha instat preceptivament a un replantejament profund del Pla Parcial de La Budellera. Val a dir que un dia abans, al ple municipal,  els grups d’ERC-MES-MDC  i de la CUP, ens vam  quedar en franca minoria defensant la necessitat d’aturar l’esmentat projecte de la manera que està formulat. A la sessió municipal, ens vam haver de sentir defenses aferrissades de la  irreversibilitat del pla parcial, com les que van fer els portaveus del PDeCat i d’ICV que van aixecar calorosos aplaudiments entre la concorreguda presència de propietaris promotors del pla.

Jordi Fortuny

El downtown de Tarragona: ciutat pública

El centre de Tarragona ha de ser, com tot downtown, l’espai identificador, el de l’anomenada ciutat pública. Allí on hi ha activitat de tota mena, allí on el ciutadà treballa, compra, gaudeix de tota mena de serveis, on també hi ha oci i on el ciutadà viu. Un espai on els diferents usos, serveis i comerços, hi són distribuïts de forma heterogènia, anàrquica pels diferents carrers i places.