Tàrrega

Totes les notícies

Òscar Amenós escolta les propostes de la ciutadania i entitats per Tàrrega

El candidat d’ERC a l’alcaldia de Tàrrega, Òscar Amenós, i el diputat d’ERC al Congrés, Xavier Eritja, han escoltat aquest divendres al vespre les propostes i idees de la setantena de persones que han participat a l’acte “Esquerra t’escolta”. A la trobada Amenós ha explicat que “Esquerra Republicana vol plantejar una proposta renovada per fer avançar Tàrrega en tots els àmbits i donar un nou impuls a la ciutat” i ha destacat la importància de la planificació, de la participació ciutadana i de donar suport i impulsar les iniciatives socials, de les entitats i empresarials.  L’alcaldable d’ERC a Tàrrega ha exposat que ja ha portat a terme reunions de treball amb responsables territorials de Salut i Educació “per assegurar que Tàrrega no es quedi enrere i disposi dels serveis que mereix”. En aquest sentit, s’ha mostrat satisfet de la futura ampliació de les urgències del CAP de Tàrrega i ha assegurat que “treballarem perquè en els propers anys, l’equipament sociosanitari sigui una realitat”. Al mateix temps que ha assegurat que es faran passos per augmentar el nombre de places de secundària a la ciutat. Per la seva banda, el diputat Xavier Eritja ha destacat la importància de les eleccions municipals per al país i ha assegurat que “cal que els nous ajuntaments treballin per fer República des de la base”. El diputat ha explicat que “ERC proposa una nova manera de fer política i d’entendre la política basada en els valora republicans”. L’esdeveniment, que tenia per objectiu ser un espai de trobada amb la ciutadania i les entitats, ha servit per recollir idees i propostes per millorar la ciutat. La participació ciutadana, les infraestructures, el comerç, l’habitatge, els serveis socials, la neteja, la seguretat viària i les necessitata del jovent han estat alguns dels àmbits en què s’han rebut aportacions dels i les participants. La proposta renovada del partit republicà a Tàrrega té la participació ciutadana i la col·laboració amb les persones i entitats com la base del seu projecte com així s’ha vist reflectit a l’acte d’aquest divendres.

Esquerra t'escolta

Esquerra Republicana de Catalunya a Tàrrega celebrarà el proper divendres 8 de febrer a les 20.30 l'acte "Esquerra t'escolta". L'acte que tindrà lloc a la sala d'actes de la biblioteca té per objectiu ser un espai de trobada amb la ciutadania per rebre idees i propostes per millorar la ciutat. Hi participaran el candidat d'ERC a l'alcaldia de Tàrrega, Òscar Amenós, i el diputat d'ERC al Congrés, Xavier Eritja. La proposta renovada del partiti republicà a Tàrrega té la participació ciutadana i la col·laboració amb les persones i entitats com la base del seu projecte. Així mateix, ERC Tàrrega posa a disposició de la ciutadania diferents canals per rebre idees i propostes que es poden fer arribar mitjançant WhatsApp al número 644 81 17 35, per email a tarrega@esquerra.cat o per les xarxes socials del partit a través de Twitter i Facebook.

El diputat Bernat Solé acompanya un grup d’urgellencs a conèixer el Parlament de Catalunya

El diputat al Parlament de Catalunya i alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, ha guiat aquest dissabte un grup de persones de Tàrrega i comarca per l’edifici del Parlament català. La visita organitzada per la secció local d’Esquerra Republicana a Tàrrega ha aplegat una trentena de persones de Tàrrega i comarca.   Durant la visita, s’ha donat a conèixer la història de l’edifici i de la institució així com l’activitat política que els diputats i grups parlamentaris hi porten a terme. Solé ha tingut també un record caps als diputats que són a l’exili i a la presó i cap a l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, empresonada per defensar que al Parlament s’hi ha de poder parlar de tot.   Properament, els republicans han organitzat autocars gratuïts des de Tàrrega per aquelles persones que vulguin assistir a la conferència del president del partit, Oriol Junqueras, que tindrà lloc a Barcelona el proper 29 de gener al vespre. Les persones interessades en reservar la seva plaça d’autocar poden contacar amb la Federació Regional d’ERC a Lleida, trucant al 973278343 o escrivint a fedlleida@esquerra.cat.

Òscar Amenós liderarà la candidatura d’Esquerra Republicana a Tàrrega

L’assemblea local d’ERC ha avalat per unanimitat el dijous 22 de novembre la candidatura d’Òscar Amenós per liderar el projecte renovat dels republicans a la ciutat amb l’objectiu d’assolir l’alcaldia targarina de cara a les municipals del 2019.  El nou candidat d’Esquerra Republicana té 40 anys i ja havia format part de l'anterior candidatura a les eleccions del 2015. Amenós treballa com a director comercial a una empresa dedicada a la gestió de residus. Casat i amb dues filles, ha estat vinculat a l’esport targarí, combinant la seva participació en diversos esports, com ara l’atletisme i el futbol sala. Durant la seva presentació, Amenós ha destacat que "entre totes i tots hem de teixir una candidatura plural, oberta a la ciutadania i a les entitats, que faci de Tàrrega una ciutat activa, dinàmica i participativa". El candidat d'ERC ha assegurat que "ens marquem com a objectiu fer una candidatura oberta, generosa, permeable a totes aquelles iniciatives i propostes que facin avançar la ciutat des de l'esquerra i des del republicanisme, aportant des de l'àmbit municipal tot allò que sigui possible per fer efectiva la República Catalana". Amenós s'ha referit al procediment d'elecció del cap de llista destacant que ha estat obert a tota la militància, i que tots els militants han tingut 15 dies per presentar la seva candidatura, tot i que la seva ha estat l’única presentada. Pel candidat republicà "és necessari traslladar el caràcter democràtic, participatiu i transparent també a les institucions perquè no quedi cap ombra de dubte sobre la gestió dels recursos públics, que ha de ser impecable".  El partit republicà es prepara així per iniciar un projecte ciutadà, obert, progressita i republicà per aconseguir l’alcaldia de Tàrrega a les eleccions del mes de maig de l’any que ve.

Esquerra Republicana clourà avui el procés de primàries per escollir el cap de llista a les eleccions municipals de Tàrrega

Esquerra Republicana de Catalunya a Tàrrega clourà aquesta nit el procés de primàries internes per escollir el cap de llista a les eleccions municipals del 2019. El dimecres a la nit s’ha acabat el període de presentació de pre-candidatures que seran exposades i sotmeses a votació en una assemblea oberta a tota la militància d’ERC. Des del 8 de novembre els militants que volguessin presentar la seva candidatura havien de recollir un mínim de 7 avals. Avui dijous serà el dia en què es realitzarà la votació i elecció de la persona cap de llista dels republicans targarins. La formació republicana referma així el seu caràcter assembleari i escull de manera democràtica, participativa i transparent les seves persones candidates. El partit republicà es prepara així per iniciar un projecte ciutadà, obert, progressita i republicà per aconseguir l’alcaldia de Tàrrega a les eleccions del mes de maig de l’any que ve.

Tàrrega commemora el primer aniversari de l'1-O

La commemoració del referèndum d'autodeterminació del passat 1 d'octubre és la reinvindicació del dret del poble de Catalunya a decidir lliurement el seu futur, és el reconeixement a totes les persones que de manera anònima van fer possible la celebració del referèndum, és també la solidaritat amb totes aquelles persones que van ser brutalment agredides per les forces de seguretat de l'Estat quan es dirigien pacíficament a votar i és la lluita per la consecució de la República Catalana. Els fets d’octubre van representar la màxima expressió del xoc entre la majoria republicana catalana i l’Estat espanyol. Aquest va optar per abusar de la seva força i es va imposar contra un poble pacífic i indefens. Aquest primer aniversari del referèndum ens trobem encara amb l'empresonament i l'exili de polítics i líders socials simplement per la seva defensa del dret a l'autodeterminació. Per això, la de l’1 d’octubre ja no és només la causa de la República sinó també, cada cop més, la causa de la democràcia i la llibertat. A Tàrrega, la commemoració de l'1 d'octubre ha estat organitzada per la Plataforma Tàrrega per la República formada per diverses entitats i partits polítics, entre els quals Esquerra Republicana de Catalunya. La programació inclou un concert i sopar popular el diumenge 30 de setembre a les 19h a la plaça de les Nacions sense Estat, seguits d'una encartellada per la llibertat. A més, el dilluns 1 d'octubre a les 20h s'inaugurarà el nou carrer "1 d'octubre 2017" seguit d'una marxa fins a la plaça Major. Us animem a participar d'aquests actes perquè enguany, igual que l'any passat, hem de tornar a ser al carrer per la democràcia, la llibertat dels presos i exiliats polítics i per la consecució de la República Catalana.

Adelais de Pedrolo: "Manuel de Pedrolo va viure plantant cara al sistema"

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Tàrrega ha continuat aquest dimarts 24 d'abril amb la seva aportació per a la commemoració de l'any Manuel de Pedrolo amb l'organització de la xerrada "Manuel de Pedrolo, radicalment, la llibertat" a càrrec d'Adelais de Pedrolo, filla de l'escriptor. L'acte l'ha presentat Margarida Aritzeta, escriptora i professora de teoria literària a la Universitat Rovira i Virgili, que ha descrit a Pedrolo com "un lluitador per la llibertat". Aritzeta ha destacat de Pedrolo es posés "al costat del poble" i n'ha destacat el seu compromís en la causa de la llibertat catalana de qui, ha dit "mola gent ha anat descobrint que Pedrolo és una persona moderníssima". Per la seva banda, Adelais de Pedrolo ha fet un repàs per diferents gènere literaris i artístics que cultivà el seu pare, Manuel de Pedrolo. Adelais de Pedrolo ha recordat el compromís de l'escriptor amb la llengua catalana, que va fer "una aobra al servei del país". Adelais ha destacat que "Manuel de Pedrolo va viure plantant cara al sistema". La xerrada sobre el recorregut vital i professional de Pedrolo ha tingut lloc al Museu Comarcal de l'Urgell on també s'ha projectat l'audiovisual "Manuel de Pedrolo 1918-1990. Semblança d'un apassionat", un muntatge basat en la composició poeticomusical "Mai no és de nit" de Jaume Calatayud i Vicente Monera. Durant la benvinguda, la presidenta de la secció local d'ERC a Tàrrega, Sara Bailac, ha destacat la vigència de l'obra de Pedrolo que ens parla de la censura i de la repressió que, tambe avui, hem tornat a patir. Aquesta és la segona de les activitats organitzades per ERC a Tàrrega per recordar i homenatjar l'escriptor i contribuir a la divulgació del seu pensament i la seva obra. Prèviament, a principis de març, el partit targarí va organitzar un recorregut pels carrers de Tàrrega per recordar l'escriptor i recórrer els espais de la ciutat on va viure i inspirar-se. Amb aquesta nova activitat, el partit republicà ha volgut contribuir a situar la ciutat de Tàrrega dins el mapa de les commemoracions de l'Any Manuel de Pedrolo, comissariat per Anna Maria Villalonga, en motiu del centenari del naixement de l'escriptor.

ERC Tàrrega recull més de 500 signatures per la llibertat dels presos polítics

Des de la secció local d'ERC a Tàrrega hem viscut una bona i reivindicativa diada de Sant Jordi, que ha estat marcada per continuar exigint l'alliberament de les preses i presos polítics i el lliure retorn de les persones exiliades. Des d'ERC Tàrrega hi hem contribuit enguany continuant amb la recollida de signatures per a la llibertat dels presos polítics catalans. Centenars de targarines i targarins han expressat el seu suport al manifest que reclama la immediata posada en llibertat dels presos fins al moment i durant la diada de Sant Jordi hem recollit mig centenar més de signatures. Una altra de les novetats d'enguany ha estat la creació d'un punt de llibre amb què ERC Tàrrega volem commemorar l'Any Pedrolo, amb una de les seves reflexions sobre la llibertat. A la paradeta informativa situada a la fira de Sant Jordi a la plaça del Carme "El Patí", hi han participat la diputada al Parlament de Catalunya, Montse Fornells; el diputat al Congrés dels Diputats, Xavier Eritja; l'alcalde de la Fuliola i portaveu d'ERC al Consell Comarcal, Eduard Piera, entre altres. La diada de Sant Jordi a Tàrrega també ha estat marcada per la declaració de Salvador Bori, ex-coordinador de l'ANC de Tàrrega, al jutjat de Cervera. Des d'ERC Tàrrega hem acompanyat el Salvador i li hem mostrat el nostre suport.

Xerrada "Manuel de Pedrolo, radicalment, la llibertat" a càrrec d'Adelais de Pedrolo

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Tàrrega continua amb la seva aportació per a la commemoració de l'any Manuel de Pedrolo amb l'organització de la xerrada "Manuel de Pedrolo, radicalment, la llibertat" a càrrec d'Adelais de Pedrolo, filla de l'escriptor. La xerrada sobre el recorregut vital i professional de Pedrolo tindrà lloc el dimarts 24 d'abril a les 20.30h al Museu Comarcal de l'Urgell on també es projectarà un audiovisual. L'acte el presentarà Margarida Aritzeta, escriptora i professora de teoria literària a la Universitat Rovira i Virgili. Aquesta és la segona de les activitats organitzades per ERC a Tàrrega per recordar i homenatjar l'escriptor i contribuir a la divulgació del seu pensament i la seva obra. Prèviament, a principis de març, el partit targarí va organitzar un recorregut pels carrers de Tàrrega per recordar l'escriptor i recórrer els espais de la ciutat on va viure i inspirar-se. Amb aquesta nova activitat, el partit republicà vol contribuir a situar la ciutat de Tàrrega dins el mapa de les commemoracions de l'Any Manuel de Pedrolo, comissariat per Anna Maria Villalonga, en motiu del centenari del naixement de l'escriptor.