Tàrrega

Totes les notícies

Xerrada "Manuel de Pedrolo, radicalment, la llibertat" a càrrec d'Adelais de Pedrolo

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Tàrrega continua amb la seva aportació per a la commemoració de l'any Manuel de Pedrolo amb l'organització de la xerrada "Manuel de Pedrolo, radicalment, la llibertat" a càrrec d'Adelais de Pedrolo, filla de l'escriptor. La xerrada sobre el recorregut vital i professional de Pedrolo tindrà lloc el dimarts 24 d'abril a les 20.30h al Museu Comarcal de l'Urgell on també es projectarà un audiovisual. L'acte el presentarà Margarida Aritzeta, escriptora i professora de teoria literària a la Universitat Rovira i Virgili. Aquesta és la segona de les activitats organitzades per ERC a Tàrrega per recordar i homenatjar l'escriptor i contribuir a la divulgació del seu pensament i la seva obra. Prèviament, a principis de març, el partit targarí va organitzar un recorregut pels carrers de Tàrrega per recordar l'escriptor i recórrer els espais de la ciutat on va viure i inspirar-se. Amb aquesta nova activitat, el partit republicà vol contribuir a situar la ciutat de Tàrrega dins el mapa de les commemoracions de l'Any Manuel de Pedrolo, comissariat per Anna Maria Villalonga, en motiu del centenari del naixement de l'escriptor.

ERC recorda a Manuel de Pedrolo amb una ruta pels carrers de Tàrrega

Els carrers de Tàrrega han estat l'escenari aquest cap de setmana de la primera activitat organitzada per ERC en motiu de l'Any Pedrolo. Una ruta per la capital urgellenca a càrrec de la divulgadora de Pedrolo, Miriam Paredes, ha tingut lloc aquest dissabte a la tarda exhaurint totes les places disponibles. Una vintena de persones han seguit les explicacions de Paredes sobre la vida i l'obra de l'escriptor amb l'objectiu de donar a conèixer aquesta figura important per la ciutat i les lletres catalanes. La ruta, organitzada en cinc parades, ha fet un recorregut per la infància i l'adolescència de l'escriptor, i a través d'anècdotes ha fet un retrat del seu pas per Tàrrega i per algunes de les situacions que més van marcar la seva vida i la seva obra. Al mateix temps, s'han llegit fragments d'una de les seves obres més populars, el 'Mecanoscrit del segon origen', en alguns indrets que haurien inspirat l'escriptor. El compromís polític de Pedrolo, el seu compromís amb la llibertat del nostre país i la defensa de la llengua catalana, així com els seus desafiaments a la censura, han estat també presents en el recorregut. Aquesta és la primera activitat amb què els republicans han volgut contribuir a situar la ciutat de Tàrrega dins el mapa de les commemoracions de l'Any Manuel de Pedrolo, comissariat per Anna Maria Villalonga, en motiu del centenari del naixement de l'escriptor. Una conferència al mes d'abril serà la següent proposta dels republicans per recordar la figura i difondre el pensament i l'obra de Pedrolo.

ERC Tàrrega commemora l'any Pedrolo

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Tàrrega commemora l'any Manuel de Pedrolo amb l'organització d'una ruta per la ciutat titulada "Redescobrint a Manuel de Pedrolo: l'home, l'escriptor i l'intel·lectual compromès" a càrrec de Miriam Paredes. Amb aquesta activitat, els republicans volen situar la ciutat de Tàrrega dins el mapa de les commemoracions de l'Any Manuel de Pedrolo, comissariat per Anna Maria Villalonga, en motiu del centenari del naixement de l'escriptor que tantes petges ha deixat a la capital urgellenca. La ruta enceta les activitats que ERC té previstes per recordar l'escriptor que va fer un servei als Països Catalans i a la llengua i literatura catalanes i reconèixer el seu mestratge literari i la seva idea d'un país lliure on el respecte a les persones fos la referència. De la mà de Miriam Paredes es farà un recorregut pels racons targarins amb topalls i paraules que ens el recordin, tant a ell com a la seva obra, els dos insubornables i atemporals. Els carrers de Tàrrega seran l'escenari per recordar aquest home de fermes conviccions ideològiques, que va posar l'escriptura al servei del país, alhora que confegia una obra innovadora, valenta i transgressora que mai no va ajustar-se als cànons establerts. Per ERC Tàrrega l'Any Pedrolo és l'oportunitat per recuperar la memòria de la ciutat i els valors republicans i de país, així com un dels protagonistes de la nostra cultura recent. I precisament en aquests moments que viu el país, es vol recordar la censura que ell mateix va patir i que va endarrerir la publicació de les seves obres. La ruta proposada per Miriam Parades és una proposta cultural de treball des de baix, com la que reivindicava Pedrolo. Per a un millor aprofitament de l'activitat, que tindrà lloc el proper dissabte 10 de març a les 17.00h, les places són limitades i per això es requereix inscripció prèvia enviant un correu a tarrega@esquerra.cat.

ERC inicia a Tàrrega la campanya Free Junqueras per l'alliberament dels presos polítics

Aquest cap de setmana tindrà lloc la primera acció a Tàrrega en el marc de la campanya Free Junqueras per l'alliberament del president d'Esquerra Republicana i la resta de presos polítics. La Secció Local d'ERC i les JERC de Tàrrega iniciaran a peu de carrer la campanya d'adhesions al manifest FreeJunqueras.org a favor de l'alliberament dels presos el dissabte a la tarda, de les 17.30 a les 19.30h, al carrer del Carme. El mateix dia centenars de parades ompliran Catalunya amb la mateixa finalitat. A les parades també hi haurà un espai per escriure cartes als presos polítics i es repartirà material informatiu de la campanya.   Per al partit republicà els objectius d’aquesta campanya són diversos, des d'impedir que es normalitzi la situació d'excepcionalitat antidemocràtica que patim, passant per la reivindicació de la figura de l’Oriol Junqueras i la resta de presos i exiliats així com també la denúncia de la degradació de la democràcia a l’Estat espanyol. ERC també vol contribuir a eixamplar la base social del sobiranisme a través de la defensa de la democràcia i els drets civils i polítics.   La campanya Free Junqueras va néixer en motiu dels 100 dies d'empresonament d'Oriol Junqueras i està impulsada per un grup de persones d'orígens diversos que compten amb el suport d'Esquerra Republicana. En formen part des de veïns de Sant Vicenç dels Horts fins a docents, estudiants i personal de la Universitat Autònoma de Barcelona i altres membres de la societat civil.

Defensem el model educatiu català

Esquerra Republicana de Catalunya ens hem sumat aquesta tarda a la concentració a Tàrrega en defensa del model educatiu català L’escola catalana és un model d’èxit, tal i com ha estat avalat per organitzacions internacionals en repetides ocasions. L’escola catalana ha permès cohesionar un poble divers com el català i assolir competències imprescindibles per mantenir activat l’ascensor social i garantir la igualtat d’oportunitats. El nostre model d’escola és un model compromès amb la cohesió social, exitós i estimat, garanteix la cohesió social i la igualtat d’oportunitats per a l’alumnat i assegura el coneixement de les dues llengües per part de l’alumnat.   Durant les darreres setmanes s’ha fet evident l’estratègia d’assetjament i difamació del model d’escola catalana amb l’objectiu d’imposar un model de segregació als centres catalans per tal d’instrumentalitzar la llengua. Estratègia que ha trobat en la via de la imposició de l’article 155, una gran finestra d’oportunitat. Rebutgem tot atac que posi en perill la immersió lingüística a Catalunya.   Des del consens transversal que va suposar la Llei d'Educació de Catalunya i tot el seu articulat,cal fer un especial esment a l’article 11 on es determina que el català és la llengua vehicular i d’aprenentatge, i on, de forma clara, es fixa la impossibilitat de separar en centres ni en grups classe diferents per raó de la seva llengua habitual. Afirmem i defensem que som un sol poble i recordem que cap partit va portar-la davant del Tribunal Constitucional.   Rebutgem l’intent de segregació dels infants per motiu lingüístic. L’escola catalana i el seu model d’integració lingüística ha fet un gran esforç en les darreres dècades per a acollir, des d’una perspectiva inclusiva, infants i joves vinguts de diferents cultures del món. Podem constatar que la immersió lingüística ha estat un factor important per afavorir la cohesió social des d’una perspectiva intercultural i que aquest ha de continuar essent un dels puntals del model educatiu català.

El grup d’ERC-MES vol un únic Carnaval a Tàrrega organitzat per les entitats

El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Tàrrega ha manifestat als socis de l’equip de govern del PDeCAT la seva preocupació per les discrepàncies respecte l’organització del Carnaval. Després d’haver mantingut reunions amb representants de la comissió Carnestoltes i haver escoltat el parer tècnic, ERC-MES lamenta que s’hagi arribat a un punt de trencament amb l’entitat targarina i reconeix que genera una situació de confrontació completament indesitjable i que s’hauria pogut evitar. Els darrers anys, el Carnaval a Tàrrega -organitzat per l’Agrat- s’ha convertit en una referència i ha destacat per la gran participació social que ha fet revifar la festa. El grup municipal d’ERC-MES creu que cal fer autocrítica des del consistori targarí i dialogar amb l’Agrat i totes les entitats per arribar a un acord amb l’objectiu indiscutible de celebrar un únic Carnaval organitzat per les entitats. El grup municipal també posa en valor la col•laboració amb l’Agrat per les activitats que s’han organitzat conjuntament des de la seva entrada al govern municipal i remarca que aquestes activitats no estan en entredit. La feina i les aportacions de les entitats són un gran valor que cal mantenir per fer possible una ciutadania activa i cohesionada. En aquest context, el grup municipal vol reconèixer la tasca que de manera desinteressada suposa el treball en favor de la ciutat que fan les associacions de tot tipus. Precisament per això el grup d’ERC-MES ha traslladat a la resta del govern que cal mantenir viva la col•laboració de l’Ajuntament amb les entitats. ERC Tàrrega

Les JERC reprenen la seva activitat a Tàrrega

Les Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) tornen a estar actives a la ciutat de Tàrrega després que el passat dissabte fessin l’acte públic de presentació. La secció local de les JERC a Tàrrega va donar el tret de sortida amb un acte de campanya on van participar Joan Solà, secretari d’organització de les JERC; Kevin Domínguez, portaveu de les JERC Ponent; i Sara Bailac, presidenta d’ERC a Tàrrega.   El número dos de les JERC, Joan Solà, va animar el jovent de Tàrrega a sumar-se a l’organització política juvenil i a continuar mobilitzats per defensar la República i a “no tolerar cap de les injustícies que veiem al nostre dia a dia”. També va recordar als presents que mai no s’és “massa jove per fer política i defensar els ideals”. Per la seva banda, Domínguez va destacar la importància de l’organització del jovent a les comarques de Lleida i va celebrar la reactivació de l’organització a la capital urgellenca.   En la seva presentació, Bailac va destacar la importància de la mobilització de la gent jove en el context actual. Bailac va demanar el vot del jovent per la candidatura d’Esquerra Republicana-Catalunya Sí i va explicar la trajectòria de les joventuts d’ERC a la capital de l’Urgell que, després d’un temps de renovació, reprenen la seva activitat a Tàrrega.   Les JERC són l’organització política del jovent independentista dels Països Catalans amb 86 anys d’història.

Fem República

La democràcia ha estat atacada per aquells que han vist perillar els seus interessos. Les darreres setmanes hem vist clar que l’Estat espanyol està disposat a tot per evitar que Catalunya decideixi lliurement el seu futur. No els importen els catalans, els és igual si el preu que han de pagar és la violència, la degradació de l’estat de dret, la usurpació del patrimoni cultural o l’aïllament internacional. Fins i tot estan disposats a enfonsar una economia que creixia a ritme de rècord fins que va arribar la violència i les pressions a les empreses. Fins ara hem guanyat a les urnes i només podrem ser derrotats a les urnes. El 21D ens juguem el futur de la democràcia, tot i que considerem que aquestes són unes eleccions il·legítimes. Esquerra Republicana – Catalunya Sí ens presentem per recuperar el Parlament i la Generalitat usurpades pel 155 i per posar la República en pràctica. Si la societat catalana es manté ferma en el seu plantejament democràtic, negociarem els reconeixements internacionals que forcin el govern espanyol a negociar. Implementarem la República. L’estat espanyol està mostrant a tot el món la seva incapacitat de dialogar i el seu caràcter antidemocràtic. Necessitem que el món entengui que els catalans i les catalanes volen ser independents i que amb l’estat espanyol no és possible un acord que no passi per la separació. Som conscients que si perdem, vénen anys foscos per Catalunya però si persistim, si guanyem el 21D a les urnes i demostrem a tot el món que no acceptem la repressió, tindrem la llibertat més a prop. Les properes eleccions són un plebiscit per decidir qui mana a Catalunya: els catalans i les catalanes o Rajoy, la democràcia o la repressió. Guanyem-lo i el món entendrà que no renunciem a la llibertat. Ara toca fer la República, posar-la en pràctica. Volem implementar la independència en aquesta legislatura. Esquerra Republicana som garantia de bon govern, de compromís amb la República i de lluita contra la corrupció.

Rovira: ‘El bloc del 155 ens voldrien totalment abatuts, però tenim una mala notícia per a ells: estem dempeus i volem guanyar aquestes eleccions’

La ciutat de Tàrrega ha estat l’escollida pel primer acte mediàtic, a nivell nacional, de la coalició Esquerra Republicana – Catalunya Sí que han protagonitzat Marta Rovira, secretària general d’Esquerra Republicana i candidata número 2 per Barcelona, Bernat Solé, alcalde d’Agramunt i candidat número 2 per Lleida, Antoni Castellà, portaveu de Demòcrates de Catalunya i candidat per Barcelona i Marta Vilalta, directora general de Joventut i candidata per Lleida, presentats per Sara Bailac, presidenta de la secció local d’ERC de la capital urgellenca.   Vilalta ha volgut recordar dues absències importants en aquest acte i s’ha referit a elles a l’afirmar ‘avui no hi som tots, si fossin unes eleccions amb garanties, aquí tindríem dues persones més, la consellera Meritxell Serret, la candidata a Lleida -que és a l’exili per demostrar que la justícia espanyola és de tot menys justa- i el nostre candidat, l’Oriol Junqueras, que tampoc hi pot ser perquè aquest Estat decadent ha decidit mantenir-lo a la presó, lluny de tots nosaltres i de la seva família’.   Per la seva part, i també en aquest mateix sentit el líder de Demòcrates, Antoni Castellà, s’ha referit molt durament a les garanties molt poc democràtiques de l’estat espanyol, ‘ells entenen de porres, nosaltres de vots’, ha sentenciat, alhora que ha expressat els seus dubtes sobre la transició espanyola que ha definit com a ‘inexistent perquè a cap país a Europa es persegueix a algú per les seves idees; a la UE se’ls ha colat un Estat no democràtic i que no respecta els drets humans’.   Solé, s’ha referit a la contesa electoral del proper 21 de desembre com ‘unes eleccions imposades, que han convertit en un pleblicit per decidir si Catalunya vol l’aplicació del 155 o la República’ i s’ha refermat en la legitimitat del govern de Catalunya exiliat i empresonat alhora que s’ha refermat en què ‘a les terres de Lleida, aquesta terra que vol parlar fort i tenir un lloc en la nova República de Catalunya, aquest Govern totalment inqüestionable només té un nom, el de la nostra cap de llista i consellera a l’exili Meritxell Serret’.