Tàrrega

Totes les opinions

Xavier Eritja, cap de llista al Congrés per Lleida

Amb els silencis per resposta, en farem una República

Si una cosa ha quedat clara durant aquesta curta legislatura és que a Madrid no hi ha ara per ara una cultura de l’acord i fa la sensació que, sovint,  la negociació s’entén com un signe de debilitat. De fet, durant molts anys hem assistit a la rigidesa d’un model parlamentari basat en el bipartidisme que tot just ha entrat en crisi i que no sembla trobar-ne la sortida. Però el fracàs d’aquesta legislatura recau sobre els quatre grups majoritaris: PP, PSOE, Podemos-en Comú Podem-en Marea i Ciudadanos, que no han sabut trencar amb el dogmatisme de partit en benefici d’una societat espanyola que reclama solucions urgents i una nova manera de fer política.

Article d'opinió de Sara Bailac, presidenta d'ERC Tàrrega

Síndic de greuges català o targarí?

Fa unes setmanes que se’ns va plantejar la possibilitat de crear a Tàrrega la figura d’una sindicatura municipal de greuges i des de llavors algunes opinions al respecte han estat publicades en aquest web. Fa pocs dies, ha sortit a la llum l’informe que cada any el Síndic de Greuges prepara sobre les consultes i queixes que rep per part dels targarins i les targarines, una bona oportunitat per reflexionar sobre la qüestió amb dades a la mà.

Article d'opinió de Joan Palou, regidor del grup municipal d'ERC-MES a l'Ajuntament de Tàrrega

Tàrrega contra l'homofòbia

Homofòbia, transfòbia, bifòbia o el que és el mateix, la por i/o odi als “maricons”, “bolleres”, “travelos”… o, si voleu políticament correcte, sÓn conceptes que defineixen la discriminació de qualsevol forma cap als gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals (LGBTI).   Certament hi ha gent que encara s’escandalitza al veure com una parella viu la sexualitat de manera diferent a com ho fan els heterosexuals i que tampoc accepta les relacions i/o matrimonis entre parelles del mateix sexe i molt menys aproven l’adopció de fills entre homosexuals o parelles que no siguin heterosexuals.

Article d'opinió de Jaume Folguera, portaveu del grup municipal d'ERC-MES a l'Ajuntament de Tàrrega

ERC-MES i el procés de Participació Ciutadana a Tàrrega (II)

Encara no tenim sobre la taula l’esborrany sobre el nou Reglament de participació ciutadana de Tàrrega de 2016, però sabem que no trigarem gaire a en poder llegir-lo i fer-hi aportacions. Mentrestant hem pogut llegir la proposta de Reglament sobre el Síndic de Greuges de la ciutat que ens han fet arribar des de l’alcaldia, on recauen els assumptes de transparència. Es diu en l’ exposició de motius, “aquestes figures s’ han creat per salvaguardar els drets dels ciutadans en relació amb l’Administració municipal i establir un mecanisme de control de la seva activitat”.

Empren(y)em?

Quan escoltem la paraula emprenedor/a o emprenedoria, ens ve al cap una persona, empresa, entitat que vol liderar un projecte, que pren la iniciativa i que és proactiva. Però com ho associem a una ciutat?   Una ciutat com Tàrrega se suposa que vol disposar d’una indústria, d’un bon pol comercial, amb el màxim de serveis, amb una bona oferta cultural i que vetlli pels seus habitants… és a dir, una ciutat que doni resposta a les demandes dels seus habitants i no sigui la ciutat adormida i inactiva com la que hem tingut en els darrers anys, en la qual l’equip de Govern municipal es justifica dient de tenir uns pressupostos finalistes que no li permeten massa alegries.

Jaume Folguera, portaveu del grup municipal ERC-MES a l'Ajuntament de Tàrrega

ERC-MES i el procés de Participació Ciutadana a Tàrrega (I)

Comencem felicitant-nos per la designació el passat dia 27 de gener per unanimitat del Ple de la Corporació, dels 25 vocals dels pobles del municipi. En les eleccions municipals del passat 24 de maig i atenent als resultats de la mesa de Claravalls i tal com ja va passar en l´elecció de l’ EMD del Talladell, ja constituïda al mes de juny, a més de ERC-Mes, van obtenir representació (Vocalies) la CUP i CiU.