Tavernes de la Valldigna

L'assemblea d'Esquerra Republicana de Tavernes de la Valldigna decideix no concórrer a les properes eleccions municipals

L'assemblea d'Esquerra-Tavernes, ha pres la determinació unànime de no participar del procés electoral del proper 24 de maig.

La decisió, presa amb el consens que una qüestió d'aquesta transcendència mereix, ha vingut a ratificar i a mostrar el rumb que una sèrie d'esdeveniments han seguit els últims mesos.

Una anàlisi profunda del context polític i social local, amb una valoració de les opcions reals de participar en el comici electoral, deixava palès que poques eren les opcions que podien semblar adequades.

Amb la voluntat sempre clara de bastir un front contra la dreta rància d'este poble, es van produir els contactes propis que van desembocar en un procés de negociacions intens.

Semblava doncs, que l'ansiada unitat quedava validada. No obstant, algunes reticències,encapçalades per gent experimentada en la vida política, guiades no sabem per quines motivacions, van pretendre torpedinar l'apropament de forces, deixant el procés en un perillós impàs.

Quedava així, tota possibilitat d'apropament, sentenciada de mort.

Ha sigut una decisió dura, que no significa la mort d'un projecte, sinó la revitalització del mateix. Ens queden per davant encara moltes campanyes i activitats que fer, propostes i idees que plantejar, i seguirem actuant amb la fermesa i les conviccions que ens han dut fins on som ara.

No anem , ni considerem apropiat fer-ho, a demanar el vot per aquest o aquest altre candidat o candidata, sí que esperem però, que el govern que legítimament resulte escollit d'aquest procés actue amb una ferma convicció democràtica i amb els valors de representació del poble. Estem farts de vore com s'han avantposat sempre interessos partidistes o personals a les necessitats reals del conjunt dels ciutadans. Massa vegades s'han vist situacions esperpèntiques pròpies de sistemes caciquils, on uns, o uns altres, amb estratagemes diverses, han pretès monopolitzar el poder.

És aquesta la realitat que tristament vivim, però sabem que la dinàmica actual pot canviar. Hem de fer partícips als nostres habitants, conciutadans i electors, de la presa de les eleccions que més beneficioses siguen per a la societat, fugint de vincles amb empreses, o projectes descabellats, inútils i inassumibles.

Esperem un canvi profund, nosaltres seguirem treballant per la nostra ciutadania per assolir- lo, perquè pensem que un govern ha de servir a la poble que l'ha votat, i no al contrari. Tenim 4 anys d'un feina intensa, farem sentir la nostra veu siga qui siga qui regente el comandament de la ciutat.