Teià

Totes les notícies

8 de març

Aquest diumenge 08 de març tindrà lloc la 3a Vaga General Feminista.  Una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i que impregna els 365 dies de l’any i a totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat. Les situacions de vulnerabilitat que viuen les dones són cada cop més evidents. Pateixen una major precarietat laboral la qual cosa es tradueix en una feminització de la pobresa i un atemptat contra la independència personal. Les diferències salarials entre homes i dones és una irresponsabilitat que cal combatre. Les dones ocupen aquelles feines més precaritzades, aquest fet ens porta que siguin les que tinguin fins a tres vegades més jornades parcials que els homes perquè són les que s’encarreguen de tenir cura dels infants, de la llar, o de les persones dependents. A més, el fet de tenir mitges jornades, implica no només que tindran salaris més baixos en l’actualitat, sinó que la seva situació es cronificarà en el futur, amb pensions més baixes. Des d'Esquerra Republicana es treballa per impulsar la corresponsabilitat entre dones i homes. Hi ha el compromís de tirar endavant polítiques de conciliació de la vida laboral, personal i familiar per garantir que les dones tinguin dret a gaudir de temps de lleure i participació en igualtat de condicions que els homes. També és important replantejar els permisos de maternitat i paternitat apostant per permisos iguals i intransferibles. A més, es continua treballant per implantar al nostre país uns horaris més racionals. Però les dones no només pateixen una desigualtat pel fet de ser dones en aquesta esfera laboral i familiar, també es qüestiona la seva llibertat en altres espais. Prou de criminalitzar les dones que lliurement decideixen sobre el seu propi cos. Cal assegurar el dret a una maternitat lliure i segura.

investidura, inici legislatura

Presa de possessió de l'alcaldia

Avui 15 de juny ha pres possessió de l'alcaldia de Teià l'Andreu Bosch i Rodoreda després dels resultats obtinguts a les eleccions del passat 26 de maig. Arriba a l'alcaldia amb la majoria absoluta (8 de 13 electes) i formarà govern en solitari "Perquè és el que entenem que ens ha encarregat l’electorat que ens ha fet confiança, d’acord amb el programa electoral amb què hem concorregut a les eleccions municipals i d’acord amb l’equip de persones que hem format part de la candidatura. Però teixirem els ponts de diàleg que ha caracteritzat el govern anterior i també ha caracteritzat el meu rol d’alcalde, com no pot ser d’una altra manera. " (del discurs de presa de possessió)

Comunicat Formació de Govern 2019-2023

El passat 10 de juny, l'assemblea de companys i companyes de Compromís amb Teià i Esquerra Republicana de Catalunya va acordar la formació del nou govern municipal gràcies a l'àmplia representació obtinguda en els darrers comicis electorals del passat 26 de juny, amb 8 regidors i regidores. Tot i haver mantingut converses amb els responsables de Gent de Teià i, especialment, amb Junts per Catalunya, CAT-ERC formarà el nou govern municipal a partir de la setmana entrant, tasca que assumeix amb molta il·lusió i amb sentit de la responsabilitat, tot mantenint ponts oberts de diàleg i de col·laboració amb les altres forces polítiques, sobretot amb JuntsxCat (a qui agraïm la tasca de govern compartit els darrers 4 anys) i amb Gent de Teià, tant en qüestions d'àmbit municipal com de país i compromís amb la República Catalana.

Actes campanya electoral 2019

Actes de Campanya electoral

Aquesta campanya electoral ens mobilitzarem bàsicament en la realització de dos actes públics: el dia 17 al vespre a La Unió on presentarem el programa electoral el dia 19 al parc de Can Godó farem un vermut popular per poder contactar amb la candidatura al llarg de la setmana farem trobades amb la ciutadania de petit format.

candidatura

Presentació de la nova candidatura CAT-ERC

El passat dia 30 de març a La Unió es va presentar la candidatura de Compromís amb Teià - Esquerra Republicana de Catalunya amb aquestes paraules: A Compromís amb Teià- Esquerra Republicana, això  ho tenim molt clar. A més a més, ens uneix, per sobre de tot, l’estima per Teià. I ens l’estimem perquè és el nostre municipi el que uns han escollit per viure i construir el seu futur, i d’altres hem tingut la sort de nèixer. Però amb això no n’hi ha prou per bastir un projecte municipalista. Sobretot ens uneix una visió compartida de com volem que sigui Teià: volem que sigui un poble on cada persona pugui desenvolupar-se plenament en cada moment de la seva vida. Ens uneix la il·lusió de treballar per allò que ens estimem, fent-ho de manera responsable i valenta. L’experiència d’aquests últims quatre anys al capdavant del govern municipal n’és un exemple: hem estat capaços de resoldre reptes i assumptes vitals de Teià que mai abans s’havien afrontat. I ho hem fet de manera responsable, seriosa i complint amb allò a que ens havíem compromès. Però també, som aquells que ens agrada el debat i la pluralitat, entenem que és a partir d’aquí on generem els grans acords que ens fan avançar com a poble. Trobem en el debat i en la discrepància política una eina i una riquesa que ens fa evolucionar i millorar. Hem aportat al municipi una nova manera de governar: seriosa, dialogant, decidida, honesta, valenta. On la transparència, la participació, la proximitat i el bon govern han estat els pilars fonamentals de les nostres polítiques, i així volem que continuï sent. Però volem anar més enllà, volem que les urbanitzacions i els barris tinguin un paper actiu i puguin fer sentir la seva veu. Volem que el teixit associatiu del municipi tingui una bona salut. I que la participació ciutadana sigui una eina de cohesió. Però la participació, i també la transparència, són una eina que ens permet aconseguir una democràcia de més qualitat.

Reunió oberta d'ERC Teià

Reunió oberta d'ERC Teià! - 27 de febrer

La secció local d'ERC Teià convoca una reunió oberta pel proper dijous 27 de febrer a les 21.00 hores a la casa de cultura La Unió de Teià. A la trobada es treballarà amb el següent ordre del dia: 1. Informacions municipals rellevants     - Institut de Teià     - Estat del Casal de Joves     - Situació econòmica municipal     - Equipaments (Mercadona, Can Llaurador) 2. Torn obert de paraules Si vols estar al dia de què passa a Teià i tens propostes i suggeriments a fer-nos, t'esperem el dijous 27 de febrer a les 21.00 hores a La Unió. ERC Teià

Vista aèria de l'Institut de Teià

El passat mes de setembre de 2013 la comunitat de propietaris de Sant Berger,  va entrar al·legacions contra la resolució de la Comissió Territorial d’Urbanisme de 30 de juliol de 2013 d’execució de la sentència dicatda pel Tribunal Suprem, al jutjat de Trbunal Superior de Justícia de Catalunya, demanant l’enderrocament de l’Institut de Teià, un equipament de la Generalitat de Catalunya reclamat durant molts anys pels veïns de Teià. No contents amb la sentència favorable que van aconseguir en la demanda anterior, que insta a la Generalitat a efectuar unes obres de canalització complementàries, i paral·lelament, a refer-ne tot el Pla Especial Urbanístic del sector, que va quedar anul·lat per sentència, amb el cost econòmic que repercuteix, d’entrada, directament sobre l’Ajuntament, ara sol·liciten l’enderrocament de l’equipament que deixaria els joves d’entre 12 i 16 anys de Teià sense centre d’ensenyament obligatori al seu poble. Actualment, l’Ajuntament de Teià està tramitant, en contacte amb la Generalitat de Catalunya i l’ACA, el Pla especial de nou, tot posant solució a la qüestió de la canalització el més ràpidament possible, i està a l’espera de la resolució del jutge per tal de prendre les accions oportunes.