Teià

Mentre això no es produeixi Esquerra no accepta cap proposta de construcció de la Ronda del Baix Maresme

Mapa viari del Maresme
La Federació Comarcal d’Esquerra al Maresme ens mantenim ferms en la nostra postura respecte al model de mobilitat que volem per a la comarca. Rebutgem la proposta parcial del Departament de PTOP anunciada fa uns dies pel Conseller Nadal. I la rebutgem perquè prèviament a aquest plantejament, existeix l'acord del Consell Comarcal, adoptat el dimarts 16 de març de 2010. Allí fixàvem un seguit de mesures que són prèvies a la construcció de la nova Ronda del Baix Maresme, i que per Esquerra són objectius irrenunciables. Aquestes mesures reflecteixen el nostre model de mobilitat global a la comarca.

L’acord signat al Consell Comarcal fa just mig any parla d'inversions i actuacions en matèria de transport ferroviari a curt, mig i llarg termini, de transport públic per carretera amb l'objectiu de millorar-ne la seva xarxa a tota la comarca. L’acord parlava també clarament, i amb xifres, de la reducció de peatges per als maresmencs. En aquest segon semestre d'enguany s’havia d’implantar un sistema de bonificacions que permetessin fins a un 65% d'estalvi per als usuaris habituals de les barreres de Vilassar de Dalt, tant el troncal com la sortida.

El posicionament d’Esquerra durant tot aquest temps també va fer que es passés d’un plantejament inamovible per part de l'administració de l'Estat i de la Generalitat de calçades laterals a la C-32 ràpides pensades com a infraestructura de pas, a una via que ha de relligar tots els municipis del Baix Maresme i millorar-ne la connexió i els moviments dels seus ciutadans.

Esquerra Republicana vam signar l’acord del Consell Comarcal del Maresme amb satisfacció, perquè recollia les nostres propostes. Quan les altres formacions polítiques parlaven únicament de construir calçades laterals a l'autopista com a solució als problemes de mobilitat, des d'Esquerra vam proposar que la mobilitat s'havia d'afrontar de manera global, parlant del transport públic ferroviari i per carretera, de bonificacions als peatges i de com havien de ser les noves infraestructures viàries si calien.

El departament no ha complert els compromisos que tenia amb el Consell Comarcal del Maresme, ja que no s’han aplicat aquests punts fixats a l’acord de mobilitat del 16 de març. Fins que no s'apliquin aquests acords, Esquerra no accepta el plantejament de propostes d'aquest tipus d’infraestructures.