Térmens

Totes les notícies

Festa per la independència 2017

7a edició de la Festa per la independència

El proper dissabte 25 d'agost, Térmens celebrarà la seva setena festa per la independència organitzada per Esquerra Republicana al municipi.  L'acte d'enguany continuarà tal com ha estat sent durant els darrers anys una jornada familiar i lúdica on hi hagi temps per l'espectacle i la reivindicació. La part artística d'enguany la portaran el Mag Carty; i els cantats Santi i Quim i Lo Martí de Térmens. Pel que fa a la vessant més política, la Festa comptarà amb una taula rodona amb la presència de la Marta Vilalta, portaveu d'Esquerra Republicana; i Jordi Orobitg, exalcalde de Lloret de Mar i exdiputat al Parlament amb arrels termenines.

Tot a punt per la sisena Festa per la independència

Un any més, i amb aquest ja en van sis, la secció local d'Esquerra Republicana a Térmens ha organitzat pel primer divendres de setembre una festa de caire familiar oberta a totes les veïnes i veïns del poble i rodalies. Un any més la Festa girarà entorn a la reivindicació, la germanor i la música. La Festa té dues importants novetats respecte les edicions passades. La primera és que s'ha buscat una activitat per als més petits. Aquesta activitat serà una demostració de màgia, que anirà a càrrec del Mag Carty.

Jordi Oronich encapçalarà la llista d'ERC a Térmens a les properes eleccions municipals del 24 de maig

Oronich, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses, casat i pare de dos filles, encapçalarà per segona vegada la llista dels republicans a Térmens, amb el principal objectiu de recuperar la representació de l'esquerra independentista a l'ajuntament. La candidatura que acompanyarà Oronich als comicis del mes de maig, ja està pràcticament tancada, i és el resultat de la suma de membres de la candidatura d'ara fa quatre anys amb la incorporació de cinc noves persones, que pretenen conformar un equip potent i il·lusionat amb el repte de treure uns bons resultats i per tant, poder incidir de forma decisiva en el govern municipal.

Xerrada del diputat Joan Tardà a Térmens

Nou èxit de la Festa de la independència

Per segon any consecutiu, Esquerra Republicana a Térmens vam organitzar la Festa de la independència, una festa de caire familiar, a la que van assistir-hi nombrosos veïns del poble el passat 7 de setembre. A banda de la ja tradicional penjada de l’estelada i dels inflables per als més petits, els assistents van poder gaudir de l’actuació dels Bastoners del Casal Pere III de Balaguer, del grup “Dos, tres o més” d’Albesa i de l’artista local “Lo Martí de Térmens”. La xerrada del Diputat a Madrid, Joan Tardà i la llangonissada popular, que enguany costava 1 euro -destinat a pagar l’assegurança de responsabilitat civil a què l’ajuntament va obligar a ERC a contractar- van completar aquesta jornada festiva.

Samarretes de la Via Catalana

Convocatòria unitària entre ERC, CIU i AIPN-PM per participar a la Via Catalana

Per primer cop, els tres partits que van presentar-se a les passades eleccions municipals col·laboraran en l'organització d'un acte conjuntament. Aquest consistirà en una sortida col·lectiva de les veïnes i veïns de Térmens a la cadena humana per la independència del proper 11 de setembre de 2013. Esquerra Republicana, Convergència i Unió i l'Agrupació d'Independents han unit esforços per tal de donar una imatge d'unitat i transversalitat a l'acte del dia 11. Una de les conseqüències d'aquest acord serà el canvi d'ubicació de les inscripcions. A partir d'ara, les inscripcions deixaran de fer-se a través del formulari on-line i es realitzaran físicament a les oficines municipals de l'Ajuntament. La data límit per inscriure's serà el dimarts 30 de juliol. En funció del número d'inscripcions i dels mitjans de transport que s'escullin, s'organitzarà un autocar o bé s'optarà per vehicles privats.

Recorregut de la Via Catalana

Térmens serà present a la Via Catalana cap a la independència

ERC Térmens obre una inscripció col·lectiva per tal que totes les veïnes i veïns del municipi que vulguin participar a la cadena humana del proper dia 11 de setembre ho puguin fer al mateix tram que altres veïns i amics. En funció del nombre d'inscrits i la manera que escollin per a desplaçar-se al punt de la cadena, s'escollirà el tipus de transport a utilitzar (vehicles particulars o autocar) i el preu d'aquests. Pel que fa al lloc de la cadena on ens ubicarem la gent de Térmens, aquest estarà condicionat pels buits que hi pugui haver al llard del recorregut i serà decidit més endavant. El període per a inscriure's serà l'11 d'agost. Per més informació podeu visitar els següents enllaços: · Formulari d'inscripcions. La confirmació a la participació de la cadena es farà a través d'aquest formulari. · Esdeveniment a Facebook. La confirmació de l'assistència a l'esdeveniment és només informativa. Per a formalitzar la inscripció cal omplir el formulari.

Vista del final de la marxa a Lleida

ERC Térmens a la marxa "Enfila't per la independència" de Lleida

Diversos militants, simpatitzants i amics d'Esquerra Republicana a Térmens han participat aquest dissabte dia 5 de maig a la marxa "En"Enfila't per la independència", organitzada per l'Assemblea Nacional Catalana, que tenia per objectiu envoltar el centre de Lleida a favor del procés sobiranista i a la que han participat unes tres mil persones segons els organitzadors.   Els participants han sortit dels Camps Elisis fent una filera i han recorregut el Pont Vell, Rambla Ferran, Democràcia, Magdalena, Salmeron, Prat de la Riba, Balmes, Rambla d'Aragó i Avinguda Catalunya, en un ambient festiu, amenitzat per grups de tambors, grallers i gegants.   La marxa ha acabat a la plaça de Sant Joan amb una xocolatada i una festa popular. L'acte ha comptat amb la participació de la presidenta de l'ANC, Carme Forcadell i amb l'actuació de diversos grups i artistes de les comarques de Ponent, entre els quals, l'artista local "Lo Martí de Térmens".

Térmens celebra la primera festa de la independència

El passat 7 de setembre, ERC Térmens va organitzar la primera festa de la independència al municipi, programant activitats per a totes les edats i que va ser seguida per més de 200 veïnes i veïns del municipi. La festa va comptar amb un castell inflable per als més petits del poble i va ser seguida per la penjada d'una estelada de grans dimensions des de dalt del Centre Cultural Sant Joan. La diputada d'ERC al Parlament, la sra. Anna Simó, fou l'encarregada de d'explicar de primera mà, l'espoli fiscal a què està sotmesa Catalunya i les perspectives de futur de Catalunya com a país independent. Una llangonissada i l'actuació musical de l'artista local "Lo Martí de Térmens" i el grup lleidatà "Codi de silenci" van posar el punt i final a la primera edició de la festa de la independència a Térmens. L'acte, s'emmarcava, en la voluntat d'ERC- Térmens d'una banda, de fer créixer el sentiment independentista en el municipi de Térmens; i de l'altra, d'aportar als veïns i veïnes, un acte més dins del programa d'actes de la Festa Major, sense que aquest suposés cap despesa a les arques municipals. I és que tot i que al programa d'actes de la Festa Major no es feia cap referència a la Festa de la Independència, aquesta va convertir-se en un dels actes amb més afluència dels dies de Festa Major i al que la gent va respondre més positivament. En moments de crisi, tots hem d'aportar el nostre gra de sorra perquè el poble gaudeixi del màxim nombre d'activitats culturals i petits i grans poguem beneficiar- nos-en amb el mínim cost possible. L'organització de la festa també va servir per a demostrar que amb pocs recursos es pot aconseguir organitzar actes de qualitat i generadors de cohesió social. Ara fa un any i mig, vam assegurar que tot i no estar a l'Ajuntament, faríem poble. Un any i mig després, amb actes com el del dia 7, ho continuem demostrant.

Vista del Parlament de Catalunya

El termení Jordi Oronich, a les llistes al Parlament

El president de la secció local d'ERC a Térmens, i cap de llista en les darreres eleccions municipals, Jordi Oronich, formarà part de la candidatura per la demarcació de Lleida d'ERC a les  eleccions al Parlament del proper 25 de novembre. Oronich, que anirà com a número 9 a la llista, representarà la Noguera juntament amb la Montserrat Fornells de Vilanova de l'Aguda i l'Eva Pérez de Torrelameu. La llista l'encapçalarà l'exalcalde de Guissona, Josep Cosconera. La candidatura complerta la formen els següents noms: 1. Josep Cosconera i Carabassa (La Segarra) 2. Maria Rosa Amorós i Capdevila (El Pallars Jussà) 3. Albert Donès i Antequera (Les Garrigues) 4. Elena Fuses i Navarra (El Segrià) 5. Rubèn Serrano i Castellà ( JERC – El Pla d’Urgell) 6. Sara Alarcón i Postils ( El Solsonès) 7. Joan Talarn i Gilabert ( El Pla d’Urgell) 8. Teresa Canals i Solé (L’Urgell) 9. Jordi Oronich i Ruiz (La Noguera) 10. Gerard Salines i Gómez (El Segrià) 11. Mireia Pellicer i Martí (L’Alt Urgell) 12. Miquel Serra i Godina (El Segrià) 13. Montserrat Fornells i Solé (La Noguera) 14. Alba Balcells i Barril (El Pla d’Urgell) 15. David Rodríguez i González (El Solsonès) R1. Francesc Aroles i Ferrer (L’Alt Urgell) R2. Hugo de la Rosa i Ruperto (L’Aran) R3. Ester Roca i Gasull (La Segarra) R4. Laia Pérez i Altisent (La Noguera) R5. Carme Farran i Balcells (Les Garrigues) R6. Marc Moreno i Monsó (L’Alta Ribagorça) R7. Maria Pilar Cases i Lopetegui (El Pallars Jussà)