Térmens

Arremangats pel poble i pel país

Article Revista Saó - Setembre 2014
El primer divendres de setembre va tenir lloc als peus del Centre Cultural Sant Joan, una nova edició de la festa de la independència organitzada per ERC Térmens i que va servir per a donar el tret de sortida a una tardor on la implicació de tots i totes serà clau per a marcar un punt d’inflexió en el ser o no ser del nostre país.

Unes tres-centes persones vam gaudir d’activitats culturals i musicals, totes elles amb una clara vocació independentista.

Ser independentista ja no està mal vist. Ser independentista ja no és ser diferent a la resta. Ser independentista significa únicament voler fer un país nou, on tots aquells que hi visquem, hi puguem treballar-hi amb millors condicions laborals, puguem viure-hi amb el màxim de drets i llibertats, que puguem expressar-nos-hi amb la llengua que parlem, i que tinguem una relació amb els països veïns de tu a tu i no de subordinació.

Dies més tard de la festa de la independència, prop de dos milions de persones vam omplir la “V” a Barcelona. Una manifestació lúdica, tranquil·la però decidida. Que més d’un milió i mig de persones surtin al carrer i no es trenqui ni una paperera diu molt dels que vam sortir per a reivindicar un dret que si Espanya fos un país democràtic, no hauríem de sortir-hi. L’independentisme és un moviment pacífic i per molt que des de fora es vulgui vendre com un element fracturador de la societat, no hem de caure en aquestes provocacions ni perdre-hi més temps del que toca en rebatre aquestes teories. Anem fent. Anem fent sense deixar-nos ningú enrere però anem fent.

El paper que prenguin els més de 900 municipis del país serà fonamental per assegurar-nos l’èxit del camí emprès. El Govern de la Generalitat i el Parlament de Catalunya arribaran fins on podran arribar i serà després des del territori que haurem de donar la força necessària per acabar fent possible primer la consulta, i després, la plena sobirania.

Des d’Esquerra Republicana estem treballant per crear un teixit en el territori que permeti lligar sensibilitats d’esquerres i de centre catalanistes. Si aquest teixit es consolida tindrem més a prop la nostra llibertat i per tant, un millor futur per a nosaltres, per als nostres fills i filles, i per als nostres nets i nétes.

Nosaltres ens arremangarem per posar-nos a treballar pel poble i pel país, i que ningú ho dubti, si tots ens posem a treballar amb el mateix objectiu, ens en sortirem. Potser som il·lusos però estem convençuts que un Térmens i una Catalunya diferents són possibles.