Térmens

Balcons republicans

Article Revista Saó - Març 2015
El 24 de maig tenim una nova cita amb les urnes, aquesta vegada per a escollir els Ajuntaments que faran el nou país. Aquestes eleccions han de posar el procés a caminar de nou. La construcció d’un nou país net i just després del referèndum del 27 de setembre serà irreversible si tenim uns Ajuntaments disposats a donar el pas. Sumar tothom en la campanya municipal, obrir la nostra proposta, serà la clau per aconseguir uns bons resultats i assegurar les imprescindibles majories clarament independentistes que el país necessita.

I a Térmens, el nou Ajuntament serà per als nostres conciutadans el millor argument per al nou país, amb les portes obertes i els comptes clars. Amb una democràcia avançada on tots decidim les prioritats i poguem canviar les coses des de baix, posant el govern en mans dels veïns. Ara cal posar les persones davant, fer un nou poble on els joves es guanyin el futur i la gent gran sigui atesa com es mereix.

Com a les grans cites esportives, la llibertat de Catalunya, la decidirem a dos voltes. El 27S decidirem el nou país, però abans farem la primera volta amb les eleccions municipals. I la millor manera d’assegurar la segona volta de setembre és que abans, el 24 de maig, els balcons de les poblacions del país siguin balcons independentistes.

La millor garantia per al nou país és que el 24 de maig hi hagi molts balcons republicans als nostres ajuntaments. Balcons on pengi la bandera de la llibertat; on pengi la bandera dels drets socials; on pengi la bandera de la transparència i on mai més es vegi la bandera dels lobbys i de la corrupció, de l’immobilisme i de l’autonomisme.

Si tenim el balcó, tindrem la tribuna des d’on proclamar la nova República catalana; si tenim força a l'ajuntament, tindrem la hisenda, el cens, el cadastre, tindrem la terra, els carrers i les places des d’on construir el nou país. Si no hi tenim força, serà molt complicat bastir aquesta societat neta, justa i pròspera que volem.

El dia 24 de maig hem d’empènyer el país, i ho hem de fer de la manera més àrdua; carrer a carrer, i plaça a plaça. Ens ho juguem tot. Perquè, a veure, diguem-ho clar: què molestaria més a l'Estat espanyol i al PP? Què els desbarataria més els plans? Què sacsejaria més els fonaments de l’oligarquia i el poder espanyol? Que guanyin aquells que tot ho comencen i ho acaben al km 0 de la Puerta del Sol, a Madrid, o que tinguem molts ajuntaments republicans? Doncs ja sabem el que hem de fer.