Terrassa

Totes les notícies

AJUNTAMENT i CST: Definir Compromís, marcar projecte

El grup municipal d’ERC-MES demana definir una implicació clara de la ciutat al Consorci Sanitari de Terrassa   Isaac Albert: “El govern municipal i el Departament de Salut s’han d’asseure i pactar el què, com, quan i quant de la col·laboració al CST. O ho fem, o correm el risc que la ciutat es despengi del dia a dia de la Salut a Terrassa”.   “El Consorci sanitari de Terrassa és una entitat pública, sí. Una entitat de la Generalitat, de l’Ajuntament de Terrassa i de la Fundació Sant Llàtzer. No hi participem, és nostra”. Amb aquesta contundent afirmació, el portaveu del grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Terrassa ha obert una roda de premsa per situar la posició del seu grup sobre quin creuen que ha de ser el paper de la ciutat en el futur del Consorci Sanitari de Terrassa. D’ençà que la Generalitat entomés fa mesos l’objectiu de redreçar i sanejar les comptes del CST, el debat sobre el paper dels diversos actors implicats en la gestió del Consorci ha estat obert fins a esclatar en el darrer ple arran de la proposta dels treballadors del Consorci demanant una major implicació de la Fundació Sant Llàtzer i del mateix Ajuntament. En una roda de premsa amb voluntat d’aclarir la situació, Isaac Albert ha volgut concretar què és el que esperen del govern municipal abans del Ple de Setembre. Si bé s’ha mostrat comprensiu amb la polèmica sorgida al ple al voltant del compromís de l’executiu local de destinar una partida concreta al Consorci recollida dins el Pla d’empresa (tal com van defensar els treballadors durant el Ple), al tractar-se més d’una expressió de voluntats, sí que ha remarcat què “aquesta predisposició si s’ha expressat, s’ha de concretar”. En aquest sentit, el portaveu d’ERC-MES ha recordat que la regidora de Salut, Maruja Rambla, el passat mes de desembre en declaracions a la premsa local va assegurar que donarien tot el suport sanitari perquè el CST tires endavant.

A disposició del govern de Terrassa per l’1-O

Esquerra Republicana obre la precampanya pel Referèndum al barri de les Arenes i ho fa oferint-se a assumir responsabilitats de govern perquè l’1 d’Octubre es pugui votar amb plena normalitat a Terrassa                              Joan Tardà: “Més important que guanyar el Referèndum és fer-lo”                           Isaac Albert: “Ens posem a disposició de l’equip de govern, per assumir les responsabilitats que faci falta perquè a Terrassa es pugui votar com sempre”                                    Més de 250 persones van omplir ahir la Plaça Garcia Lorca de Les Arenes per participar a l’inici de la precampanya d’Esquerra Republicana de Catalunya pel Referèndum a Terrassa. Un acte on es va llençar un missatge molt clar “Tenim l’oportunitat que Terrassa sigui un referent de participació, de compromís, de mobilització i de democràcia el pròxim 1 d’octubre”. Paraules del portaveu municipal d’ERC-MES, Isaac Albert, que va intervenir a l’acte per dirigir-se a una ciutat “lleial als principis democràtics” i on s’ha de poder votar amb normalitat el pròxim 1 d’octubre. Per fer-ho possible, Isaac Albert, va interpel·lar directament al govern municipal i es va oferir a assumir les responsabilitats de govern que faci falta perquè el dia del Referèndum s’obrin les escoles i es pugui votar com sempre. En la mateixa línia el portaveu d’Esquerra al Congrés dels diputats, Joan Tardà, va remarcar que “Més important que guanyar el Referèndum, és fer-lo”. En un exercici gairebé didàctic, Tardà va tornar a desgranar els motius que han portat Catalunya fins al Referèndum per destacar que estem davant una de les “revolucions democràtiques” més importants dels darrers temps: “Podem guanyar i podem fer el que fa 40 anys no es va poder fer, aconseguir una democràcia real i no la continuació de la dictadura”. El portaveu republicà al Congrés va anar més enllà i es va mostrar convençut que assolir la República Catalana pot ser la palanca necessària per arribar a la Tercera República Espanyola.

Educació i Habitatge, prioritats del Pla de juliol

El grup municipal d’ERC-MES encara el darrer ple del curs polític amb la voluntat d’aprovar dues propostes claus pel futur de la ciutat: prioritzar l’educació i lluitar contra l’especulació immobiliària.                                                          Amb el Ple extraordinari per la gestió de l’aigua posposat al Setembre, el Ple de Juliol esdevindrà continuació i concreció de tots aquells temes que, per temps, no van poder ser abordats al ple del mes de juny. Des del grup municipal d’ERC-MES s’ha prioritzat, en aquest sentit, treballar les dues propostes presentades fa un mes per assegurar-ne l’aprovació i desenvolupament futur. En primer terme, la proposta d’ERC-MES per situar l’educació com a àmbit d’actuació prioritària a la ciutat s’ha estat treballant directament amb la regidoria d’educació intentant trobar el consens respecte a com implementar les mesures que proposa ERC-MES per desenvolupar un projecte educatiu de ciutat i, sobretot, la implementació de les mesures proposades, entre les quals destaca l’obertura de tres instituts escola a la ciutat. Una aposta per l’educació pública i de qualitat pensada per donar resposta al problema de la segregació escolar, donant resposta des de l’àmbit local amb projectes concrets i demanant al Departament d’Ensenyament que s’hi involucri per ajudar a millorar l’educació a la ciutat, revisant els recursos que destina a la ciutat i donant suport a l’escola pública com opció de futur. Quant a l’àmbit de l’habitatge, el Ple també recuperarà la proposta per promoure mesures davant l’alça dels preus de lloguer al mercat d’habitatge. Una moció que, tot i no debatre’s en l’anterior ple, es va demanar que s’inclogués en la Comissió Política d’Habitatge celebrada aquest mes de juliol per tal de començar a treballar com es pot aprofitar el nou índex de referència del lloguer desenvolupat per la Generalitat a l’àmbit local.

Terrassa ja té definit el model de gestió per l’aigua

El grup municipal d’ERC-MES mostra la seva satisfacció perquè la Memòria definitiva per definir el futur servei avala un model de gestió directa a la ciutat.   Isaac Albert: “La gestió pública a través del model que es proposa és la més efectiva i rendible per la ciutadania”.   Avui la Comissió tècnica i política per definir el model futur de gestió del Servei de l’Aigua ha conclòs la seva feina aprovant el futur Reglament i estatuts del subministrament d’aigua a la ciutat: un servei públic, de competència municipal, gestionat a partir d’una Entitat Pública Empresarial Local. La Memòria definitiva que s’ha aprovat per elevar per la seva aprovació en plenari a inicis de Setembre avala de forma tècnica i contundent que la gestió directa del servei per part de l’Ajuntament és la millor opció tant per un correcte i transparent funcionament del servei, com per la seva viabilitat econòmica i d’inversió en la millora d’aquest. Des del grup municipal d’ERC-MES ja es portava en programa electoral l’aposta per un model de gestió directa. L’ingent treball tècnic per estudiar i definir el futur model de gestió en els darrers mesos ha demostrat que aquesta no era només una aposta ideològica sinó que el resultat final és incontestable. Com ha destacat el portaveu d’ERC-MES, Isaac Albert: “La gestió pública a través del model que es proposa és la més efectiva i rendible per la ciutadania”. Isaac Albert també ha volgut recordar que la feina continua i que la futura empresa pública d’aigua a Terrassa anirà més enllà: “Aconseguim un model on, a més, s’ha treballat i es treballa per incrementar-ne la transparència i la participació en els òrgans de gestió tant dels mateixos  treballadors com de la ciutadania”. Des d’ERC-MES pensem que les dades recollides a la Memòria són prou clares i contundents perquè, com destaca el portaveu d’ERC-MES, “posicionar-se en contra de la gestió directa al plenari de Terrassa es degui únicament a una oposició ideològica i on no es té en compte la que es demostra com la millor opció per la ciutat de Terrassa”.

COMENÇA LA PRECAMPANYA PEL REFERÈNDUM A TERRASSA

El pròxim dimecres 19 de Juliol Esquerra Republicana engega motors a Terrassa per començar a treballar perquè a l’1 d’Octubre tothom pugui anar a votar. I ho farà a les Arenes i de la mà de Joan Tardà.                                               Terrassa ha estat escollida per Esquerra Republicana de Catalunya com una de les primeres ciutats catalanes on començar a treballar amb la gent per poder fer possible que tots i totes votem el pròxim 1 d’Octubre per decidir el futur de la República Catalana. I per fer-ho possible, ha organitzat un acte carregat de simbolisme el dia 19 de juliol, a les 19:30 h de la tarda, a la Plaça Garcia Lorca de les Arenes. Un acte celebrat un dia després de la gran efemèride d’un franquisme que amb aquest Referèndum volem deixar enrere per sempre. Un acte a un barri compromès i treballador, fet a si mateix a través de la tasca ferma de l’Associació de veïns i amb un esperit que cal reivindicar de cara al Referèndum. I, també, un acte a una Plaça amb el nom d’un referent, Garcia Lorca, símbol de cultura i llibertat. L’encarregada d’obrir l’acte serà la regidora d’Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres a l’Ajuntament de Terrasa, Carme Labòria, estretament lligada al barri per la seva família materna, que hi va residir des de l’arribada dels seus avis des d’Aguadulce de Sevilla. Sota el lema “Una República per decidir-ho tot” Intervindrà a l’acte el portaveu d’ERC-MES, Isaac Albert, conjuntament amb la Directora General de Joventut de la Generalitat i Secretària d’entorn d’Esquerra, Marta Vilalta i el portaveu al Congrés dels diputats per Esquerra, Joan Tardà, que serà l’encarregat de concloure l’acte.   ACTE – UNA REPÚBLICA PER DECIDIR-HO TOT DIMECRES 19 DE JULIOL 19:30H –  Plaça Garcia Lorca – Barri de Les Arenes COM ARRIBAR-HI - Línia 2 , Parada Mura

Ple de juny: Referèndum a debat

El debat sobre el procés d’Independència tanca un ple de juny llarg i dens, on les iniciatives d’ERC-MES sobre l’educació o la lluita contra l’especulació en el lloguer queden pendents de debat. Esquerra-MES s’ofereix per assumir responsabilitat perquè el Referèndum es pugui celebrar amb normalitat a Terrassa Resumir el Ple d’aquest mes de juny no és una tasca fàcil i els titulars, un cop més, s’enfocaran al debat més tens del ple, al voltant del Referèndum del pròxim 1 d’Octubre, deixant pel camí tots els temes que van debatre’s a la llarga sessió plenària, així com totes les propostes que, en interrompre el ple passada la mitjanit, van quedar posposades pel seu debat al plenari de juliol. El grup municipal d’ERC-MES havia encarat el ple de juliol amb la voluntat d’aprovar dues propostes claus per la ciutat: una per prioritzar l’educació com a àmbit d’actuació prioritària a Terrassa i començar a desenvolupar projectes concrets i, en un altre àmbit, la proposta per promoure mesures davant l’alça dels preus del mercat de lloguer d’habitatges. Cap de les dues es va poder debatre, pel qual s’aprofitarà el temps atorgat fins al Ple de juliol per començar a desenvolupar-les. En educació se cercarà la predisposició de la regidoria a assumir el compromís de prioritzar l’educació i recolzar les propostes plantejades. Quant a lloguer, s’ha sol·licitat directament que s’inclogui la proposta i els acords per lluitar contra els lloguers abusius a Terrassa a l’ordre del dia de la pròxima Comissió d’Habitatge que, afortunadament, ja s’ha convocat per a aquest mateix mes. En referència als debats mantinguts durant el Ple d’ahir, destacar les positives intervencions ciutadanes de la Plataforma d’Afectats per la hipoteca, de la Taula de l’Aigua i dels veïns de les Arenes per la intervenció i manteniment de les rieres de Terrassa. Intervenció, aquesta darrera, que també vam presentar tots els grups d’oposició com a proposta i es va aprovar per unanimitat.

ERC-MES passa comptes amb la ciutadania: “Molta feina feta, molta feina per fer”

El grup municipal d’ERC-MES passa comptes amb la ciutadania a mig mandat en un acte participatiu a la Plaça Salvador Espriu. Isaac Albert: "Treballarem perquè aquesta ciutat també sigui protagonista d'un dels moments històrics més importants del país."   Com ja van fer l’any passat, els quatre regidors del grup municipal d’ERC-MES han aprofitat la publicació de la Memòria anual amb la feina desenvolupada per l’equip durant el darrer any per realitzar un acte participatiu on passar comptes amb la ciutadania i intercanvia opinions sobre el present i el futur de la ciutat. Davant una cinquantena de persones, el portaveu d’ERC-MES, Isaac Albert, va obrir l’acte a la Plaça Salvador Espriu recordant l’objectiu principal amb què es van presentar a les eleccions del 2015: “Fa dos anys vam intentar un canvi polític a Terrassa. Era necessari per a la ciutat i ho continua sent”. Un canvi estratègic i necessari per Isaac Albert per tirar endavant la ciutat i al qual no s’ha renunciat, apostant per fer una oposició dura però constructiva, “fiscalitzant l’acció de govern però també ajudant a què la ciutat vagi endavant”. Una tasca, segons el portaveu d’ERC-MES, no sempre fàcil davant un govern sense projecte “amb constants contradiccions internes entre els seus socis i que, sovint, ens sorprèn creant problemes allà on hauria d’aportar solucions a la ciutat”. En aquesta línia, la regidora Carme Labòria, va fer referència a la preocupació per la manca de rumb de l’Àrea de Drets Socials i Serveis a les persones, àmbit clau per ERC-MES i en el qual, va recordar, el govern ha hagut de canviar la tinença d’alcaldia davant un estancament evident en els projectes de polítiques socials. Labòria, en aquest sentit, va recordar les aportacions fetes des del grup municipal per tirar endavant noves polítiques d’inclusió “Cal superar el dia a dia i crear polítiques que ofereixin oportunitats de futur per a les persones”.

Ple de Maig: Per una ciutat neta, sana i segura

El ple de maig aprova definitivament el PMU 2016-2015, amb un “Sí” exigent d’ERC-MES. El grup també presenta i aprova per unanimitat una proposta directament lligada al transport municipal.   Isaac Albert: “Creiem que el PMU dibuixa una ciutat més neta, sana i segura. Ara cal esvair els dubtes en l’aplicació del model, amb decisions en el dia a dia que no siguin contradictòries com fins ara”   Després d’un llarg procés, finalment el Ple de Terrassa ha realitzat aquest mes de maig  l’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2016. I ho ha fet amb un Sí contundent del grup municipal d’ERC-MES que veu en el llarg procés d’elaboració i participació del Pla un projecte de futur per la ciutat que ara s’ha d’executar. Així ho va expressar el portaveu d’Esquerra-MES, Isaac Albert, recordant a l’equip de govern que “Ara toca el realment important, l’aplicació d’un model de ciutat més tranquil·la, més humana i l’equip de govern ha d’evitar les contradiccions vistes fins ara”. Respecte a les incongruències en aquest àmbit per part de l’equip de govern va tornar a sortir la compra de 15 autobusos nous, aprovada a febrer del 2016, 9 dels quals eren dièsel per només 6 d’híbrids, lluny de l’objectiu inicial de substituir la meitat de la flota per vehicles no contaminants. Una discussió del passat que ERC-MES va voler superar justament apostant a partir d’una proposta de resolució per augmentar al màxim l’ambició per la millora de la qualitat de l’aire i de la mobilitat urbana amb la gestió i renovació de la flota de TMESA. La iniciativa, aprovada per unanimitat, plantejava dos senzills punts que ara s’hauran d’executar. El primer, com explicava Isaac Albert, “és  tan senzill com organitzar la flota perquè els autobusos menys contaminants passin pels carrers amb més contaminació”.

Ple de Maig: Qualitat de l'aire i molt més

El grup municipal d’ERC-MES planteja millorar la gestió del transport públic per la millora de la qualitat de l’aire.   El ple del mes de maig servirà per ERC-MES per plantejar quatre iniciatives molt diferents però amb incidència directa en la ciutadania. En primer terme, amb una proposta de resolució per la millora de la qualitat de l’aire a partir de la mateixa gestió de la xarxa municipal d’autobusos. I és que, segons el pla de qualitat de l’aire 2015-2020 aquest és un dels espais on hi ha més marge per reduir gasos contaminants. No obstant això, la reducció de l’ambició inicial per substituir la meitat de la flota per vehicles no contaminants i els posteriors retards en l’arribada de nous vehicles a la flota municipal fan que actualment no hi hagi hagut pràcticament millora en aquest àmbit. En aquest sentit, des d’ERC-MES es planteja optimitzar la flota existent, així com els autobusos nous que esperem que arribin els mesos de juny i juliol, organitzant-los per rutes intentant  minimitzar el seu impacte ambiental al màxim. En altres paraules, que els autobusos que contaminen menys circulin per aquelles línies que passen pels punts amb major volum de contaminació de la ciutat. El Pla de qualitat de l’aire 2015-2020 ja indicava una gran quantitat de contaminants en carrers com la Rambla d’Egara, el Passeig vint-i-dos de Juliol o l’Avinguda Jaquard. Punts negres on podrien afegir-se, més enllà del citat estudi, els problemes detectats a carrers com Mas Adei, Sant Antoni, Galileu o Arquimedes i on l’aplicació d’aquest nou criteri d’organització de la flota d’autobusos podria suposar una millora per les condicions de vida dels seus veïns. La proposta no oblida però que l’objectiu final és la renovació de la flota amb vehicles no contaminants i planteja iniciar ja els informes pertinents pels 10 autobusos nous pel 2018-2019 compromesos en el Pla de mobilitat. Alhora s’insta a recollir en els pertinents informes una revisió de les experiències d’èxit d’altres municipis amb vehicles híbrids i elèctrics per intentar que tots els vehicles nous a la ciutat puguin deixar enrere els combustibles fòssils.