Tordera

Totes les notícies

ERC + Gent de Tordera

Posicionament del Grup Municipal d’ERC Tordera + Gent de Tordera en el Ple Municipal del 30 de juliol

El Ple tenia un ordre del dia de 13 punts.  Expliquem el nostre posicionament en 5 d’aquests punts. Punt 5. Ratificació de l'acord de Junt de Govern Local de data 9 de juliol de 2015, d'aprovació de la modificació del règim de dedicació de la Regidora Sra. Bàrbara Vergés Miralles durant el mes de juliol de 2015. El vot d'ERC+GdT va ser favorable i és més, vam demanar que aquesta reducció en la dedicació de la regidora es mantingués durant tota la legislatura, ja que entenem que la càrrega de treball de les regidories de les quals és titular la Sra. Bàrbara Vergés, esports i civisme, no requereixen una dedicació exclusiva. Continuem defensant el nostre model de no fer de l'Ajuntament un modus vivendi. Punt 9. Aprovació de l'expedient núm. 18/2015 de modificació pressupostària de crèdit extraordinari i de suplement de crèdit. El vot d'ERC+GdT va ser contrari. Valorem positivament la recepció d'una subvenció de la Diputació de Barcelona, i també alguna despesa concreta, com ara l'arranjament dels lavabos públics de la Pista de l'Amistat. Però, tot i així, no estem d'acord en la forma global d'administrar els recursos públics que duu a terme CiU + SOM Tordera. Punt 11. Aprovació inicial de la modificació de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Tordera, exercici 2015, per amortitzar plaça d'encarregat de Mercat i crear plaça de "tècnic auxiliar de mercats setmanals i fires" El vot d'ERC+GdT va ser favorable. Vam insistir en que la convocatòria de la plaça fos realment un procediment clar i transparent. Punt 12. Moció que presenta el Grup Municipal d'ERC-GdT-AM perquè l’Ajuntament de Tordera liquidi els impostos a l'Agència Tributària de Catalunya (ATC). Va ser aprovada per 12 vots favorables (ERC+GdT, CiU i el regidor d'ICV de SOM Tordera), 4 abstencions (PSC i el regidor de PODEMOS de SOM Tordera) i 1 vot contrari (PP). L'Alcalde de Tordera es va comprometre a que, com a màxim l'1 de gener del 2016, es faria efectiva la liquidació dels impostos de l'Ajuntament a l'ATC.

Esquerra Republicana + Gent de Tordera

Detalls de les negociacions d'ERC - GdT amb els altres grups polítics a Tordera

Durant aquestes últimes tres setmanes, el grup d’Esquerra Republicana – Gent de Tordera hem estat negociant intensament per intentar arribar a acords per formar govern, sempre tenint present l’objectiu per al qual ens vam presentar a les eleccions: ser una alternativa real per governar Tordera, amb voluntat de canvi i gir cap a la transparència i l’honestedat.  Després de les eleccions del 24 de maig vam iniciar les negociacions amb diversos grups.   En les converses amb Convergència i Unió, després d’una primera presa de contacte, vam entrar en detalls a nivell d’organigrama i de pes polític als diferents òrgans de govern, entre els quals la Junta de Govern. Des d’ERC enteníem que el grup de CiU havia estat la força més votada i respectàvem la seva condició única per començar a negociar, que era mantenir l’alcaldia. ERC – GdT demanàvem tenir majoria a la Junta de Govern, amb la idea de marcar de prop la política diària de l’Ajuntament i fer efectiu el canvi que ens havien demanat els torderencs i les torderenques. Del contrari, Tordera s’exposava a seguir tenint un govern en la mateixa línia dels últims anys. Seguidament, vam fer una proposta de rebaixa dels salaris dels càrrecs polítics del 5-7%, de reducció de les dedicacions exclusives, per no fer de la feina a l’Ajuntament un mode de vida, i de reducció de càrrecs de confiança. Sabíem que eren unes demandes ambicioses per negociar amb CiU, però crèiem fermament que teníem la responsabilitat d’assumir-les. Aquestes propostes van ser les línies condicionals que proposàvem a CiU per arribar a un acord. El grup de Convergència i Unió no les va acceptar. Tampoc ens van oferir cap contraproposta. Respecte a les negociacions amb els grups del PSC i SOM (Iniciativa i Podemos), vam fer dues rondes de trobades amb cadascun dels grups per mesurar les prioritats que teníem cadascú i conèixer de quines àrees preferien responsabilitzar-se. Una llarga negociació va portar a tenir una reunió conjunta dels 3 grups i a definir com havia de conformar-se el govern.

ERC + Gent de Tordera

Esquerra Republicana de Catalunya – Gent de Tordera liderarem l’oposició a l’Ajuntament de Tordera

L’assemblea d’Esquerra Republicana – Gent de Tordera hem decidit liderar l’oposició amb esperit de diàleg i acord, però amb la voluntat ferma de seguir plantejant una alternativa per Tordera en un futur ben proper. Per altra banda, garantirem que els vots d’ERC – GdT sempre sumaran amb qui calgui per garantir una majoria independentista al Ple de Tordera, essent els més crítics amb les formes de concebre l’organització del consistori local i les formes de fer ràncies i antiquades. Durant aquestes dues setmanes, ERC – GdT hem mantingut intenses negociacions amb tots els grups polítics excepte amb el Partit Popular. Per una banda, hem negociat fins a últims detalls amb els grups de SOM i el PSC amb l’objectiu de conformar un govern sòlid que permetés tirar endavant un programa electoral amb el qual ens havíem compromès. No hem arribat a acords consistents per fer encaixar les formes de treballar i la visió que tenim cada opció política de l’Ajuntament de Tordera. A l’hora de formalitzar els acords ha estat impossible poder-los tancar. Ha mancat cohesió entre els tres grups polítics. Per altra banda, hem estat negociant amb l’equip de Convergència i Unió i no hem pogut fer efectiu el canvi que va demanar una gran part de Tordera el passat 24 de maig. Tot i haver perdut la majoria absoluta, CiU no ha acceptat la nostra proposta que implicava menys quota de poder, menys dedicacions exclusives i  reducció de salaris dels càrrecs electes. Volem fer públic, també, que no hem rebut cap contraoferta per part de CiU. En conclusió, treballarem per la independència de Catalunya amb els partits sobiranistes del poble, alhora que combatrem al màxim les polítiques de manca de participació, transparència, sous desmesurats i excés de dedicacions exclusives.

Esquerra Republicana + Gent de Tordera

Visiteu la nova web de campanya: Reactivem Tordera!

WEB DE CAMPANYA: Reactivem Tordera!  Aquest cap de setmana hem activat la web de campanya per a les eleccions municipals del proper 24 de maig. En el blog http://xavierpla.esquerrarepublicana.cat podreu trobar tota la informació relacionada amb la candidatura: la gent que en forma part i els punts del programa electoral. A més, també hi anireu trobant articles que mostren com pensem la gent de la candidatura sobre diverses qüestions que estan a l'ordre del dia de la societat torderenca. Restem a la vostra disposició i recordeu que podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic tordera@esquerra.org o gentdetordera@gmail.com.

ERC Tordera + Gent de Tordera tornem a estar presents a la Fira Mercat del Ram

Per quart any consecutiu, ERC Tordera, juntament amb Gent de Tordera i les JERC, estem a la Fira Mercat del Ram, que té lloc al nostre municipi aquest cap de setmana, els dies 27, 28 i 29 de març. Aquest és un altre gest per apropar-nos a tots els torderencs i torderenques, per escoltar-vos, per intentar entendre els problemes i debatre solucions, perquè tots ens sentim part de la política del nostre poble. Tots aquells que us apropeu a l’estand podreu aconseguir el disseny retallable del campanar de Tordera amb l’estelada penjada, així com també un butlletí amb algunes de les principals idees que volem transmetre-us de cara al Tordera que imaginem. Recordeu que la Fira estarà oberta al públic divendres, de 17h a 21h, i dissabte i diumenge de 10h a 21h. Esperem que gaudiu d’una nova edició de la Fira Mercat del Ram de Tordera, i esperem, també, poder parlar amb vosaltres personalment al nostre estand, l’estand número 10.

Xavier Pla, cap de llista de la candidatura ERC + Gent de Tordera

ERC + Gent de Tordera: una candidatura encapçalada per en Xavier Pla

L’assemblea local d’Esquerra Republicana i un bon grup de persones independents del municipi, agrupades sota el nom de Gent de Tordera, va arribar a un acord per presentar candidatura conjunta per a les eleccions municipals del proper 24 de maig a l’Ajuntament de Tordera. La voluntat és de sumar Gent independent, amb experiència de l’àmbit empresarial, cultural i social a un projecte municipal d’ERC que va renovar-se fa 4 anys. L’objectiu de totes i de cadascuna de les persones de la candidatura per impulsar canvis profunds en la gestió de l’Ajuntament i del poble ha portat a aquest acord per Tordera. ERC i les persones que formen part de Gent de Tordera fa temps que treballen conjuntament per elaborar un projecte engrescador i realista per al nostre poble. El programa electoral s'ha anat treballant mitjançant debats participatius que encara segueixen. Per altra banda, aquest mes de febrer, l’assemblea local d’ERC i la plataforma Gent de Tordera han fet confiança a en Xavier Pla perquè encapçali la candidatura conjunta. L’acte de presentació de l’alcaldable Xavier Pla i de l’acord de candidatura és aquest proper dimarts 10 de febrer a les 8 del vespre a la Biblioteca de Tordera, i comptarà amb la presència de la Vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya, l’Anna Simó.