Tordera

Després d'anys de feina i pressió, finalment el veïnat de Sant Pere tindrà mercat setmanal!

• Punt informatiu pel Mercat de Sant Pere - juny 2012
  • Cartell Mercat de Sant Pere

Una de les peticions històriques dels veïns de Sant Pere era la posada en marxa d’un mercat de marxants al veïnat, reclam que Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) vam acollir i que hem treballat amb constància perquè sigui una realitat, tot i els obstacles que hi ha hagut.

Des d’ERC hem apostat des dels inicis de la proposta pel mercat, preocupant-nos per fer les coses bé i treballant-hi primer des de la regidoria de Promoció de la Vila i, posteriorment, des de l’oposició, pressionant al govern actual de CiU perquè engegui un projecte que es podria haver engegat fa més d’un any, i que era simple voluntat de fer-ho.

I tenim pressa. Si volem avançar i canviar el rumb de la situació econòmica, les accions a favor del comerç i el benestar dels torderencs i torderenques han de ser ràpides i enèrgiques, dins del marc d’una política activa.

El mercat de Sant Pere serà els dijous al matí (de 8.30 a 13.30h, a partir del proper 6 de setembre) i no només donarà vida als carrers Emili Vendrell i Passatge Jardí (carrers on hi haurà les parades), sinó a tota la zona. Serà un impuls important per a la reactivació de l’economia del barri, a més de facilitar als veïns la compra de productes d’alimentació i roba, sobretot. Per altra banda, la situació del mercat és estratègica: a part de proporcionar servei als habitants del barri, també té l’objectiu concret de donar cobertura als 1000 torderencs que diàriament porten els nens i nenes a l’escola de la Roureda i, també, als 3000 torderencs més que viuen a Agora Parc, Tordera Parc, Niàgara Parc i Terra Brava.

Esquerra Republicana treballem pels mercats locals i, en general, pel comerç de proximitat. Creiem que aquest tipus de comerç té més garanties de seguretat alimentària que les que poden proporcionar moltes grans superfícies, ja que és més fàcil saber l’origen dels productes que es compren.

Finalment, deixem palès que continuem treballant per Tordera i per la reactivació econòmica des de baix, és a dir, la reactivació econòmica amb unes bases sòlides que garanteixin la persistència de les accions, i que les conseqüències d’aquestes accions ens aportin un major benestar individual i col•lectiu.