Tordera

Detalls de les negociacions d'ERC - GdT amb els altres grups polítics a Tordera

Esquerra Republicana + Gent de Tordera
Esquerra Republicana - Gent de Tordera

Durant aquestes últimes tres setmanes, el grup d’Esquerra Republicana – Gent de Tordera hem estat negociant intensament per intentar arribar a acords per formar govern, sempre tenint present l’objectiu per al qual ens vam presentar a les eleccions: ser una alternativa real per governar Tordera, amb voluntat de canvi i gir cap a la transparència i l’honestedat.

Després de les eleccions del 24 de maig vam iniciar les negociacions amb diversos grups.

En les converses amb Convergència i Unió, després d’una primera presa de contacte, vam entrar en detalls a nivell d’organigrama i de pes polític als diferents òrgans de govern, entre els quals la Junta de Govern. Des d’ERC enteníem que el grup de CiU havia estat la força més votada i respectàvem la seva condició única per començar a negociar, que era mantenir l’alcaldia. ERC – GdT demanàvem tenir majoria a la Junta de Govern, amb la idea de marcar de prop la política diària de l’Ajuntament i fer efectiu el canvi que ens havien demanat els torderencs i les torderenques. Del contrari, Tordera s’exposava a seguir tenint un govern en la mateixa línia dels últims anys. Seguidament, vam fer una proposta de rebaixa dels salaris dels càrrecs polítics del 5-7%, de reducció de les dedicacions exclusives, per no fer de la feina a l’Ajuntament un mode de vida, i de reducció de càrrecs de confiança. Sabíem que eren unes demandes ambicioses per negociar amb CiU, però crèiem fermament que teníem la responsabilitat d’assumir-les. Aquestes propostes van ser les línies condicionals que proposàvem a CiU per arribar a un acord. El grup de Convergència i Unió no les va acceptar. Tampoc ens van oferir cap contraproposta.

Respecte a les negociacions amb els grups del PSC i SOM (Iniciativa i Podemos), vam fer dues rondes de trobades amb cadascun dels grups per mesurar les prioritats que teníem cadascú i conèixer de quines àrees preferien responsabilitzar-se. Una llarga negociació va portar a tenir una reunió conjunta dels 3 grups i a definir com havia de conformar-se el govern. Vam arribar a un primer acord de repartiment d’àrees i regidories, així com de distribució a la Junta de Govern. L’acord amb el qual vam arribar els grups d’ERC, SOM i PSC des del punt de vista del cost polític va ser la reducció del 5% dels sous del regidor base, la rebaixa dels salaris de les tinències d'alcaldia en un 21,7%, la reducció de les dedicacions exclusives i la reducció del nombre de càrrecs de confiança. En total suposava la disminució d’un 16% del cost polític (uns 70.000€ menys). Aquesta reunió va ser la primera i última reunió convocada dels 3 grups que vam fer conjuntament. Desmentim que el dimarts dia 9 de juny hi hagués cap reunió acordada a l’Emili Vendrell. Aquell dia els regidors d’Esquerra – GdT i el president de la Secció Local d’ERC estàvem reunits al despatx del grup municipal a l’Ajuntament.

En conclusió, CiU i ERC - GdT no hem arribat a cap acord perquè Convergència i Unió no volia cedir la quota de pes polític que crèiem que els pertocava pel fet de no tenir majoria absoluta. La coalició entre el PSC, SOM i ERC no va arribar a bon port per falta de confiança en la cohesió del grup.

Esquerra Republicana – Gent de Tordera ens hem mantingut coherents al nostre programa. El poble de Tordera serà lliure per valorar la feina, l’actitud i la coherència política en el futur. No estàvem disposats a formar part d’un govern en què tot seguís igual que ara. El grup d’Esquerra Republicana i Gent de Tordera seguirem treballant, dia a dia, fins  que tinguem prou força per fer els canvis que necessita aquest poble.

Reactivem Tordera!