Torelló

El portaveu independentista, Jordi Casals, es mostra satisfet perquè es pugui aprovar una moció "amb contingut" de resposta al TC.

Jordi Casals, portaveu d'Esquerra Torelló
Després de la sentència que ha tancat el procés autonomista a l'Estat Espanyol indicant que els límits de la Constitució espanyola no hi cap la voluntat nacional del poble català, la ciutadania va sortir el carrer, autoafirmant-se com a nació i reivindicant el dret a decidir, tal com deia el lema de la manifestació "Som una nació i nosaltres decidim".
És per això que el grup municipal d'Esquerra de Torelló va presentar una moció per ser aprovada al Ple, on, a més de rebutjar la sentència del TC, s'acordava instar al Parlament a iniciar un procés que portés a Catalunya a assolir la independència.
El grup municipal de CiU va mostrar voluntat per arribar a un acord per tal que la moció podés prosperar i Esquerra es va a obrir a pactar una moció que podés ser aprovada i que tingués contingut. El resultat ha estat una moció conjunta que rebutja la sentència del TC i reclama que el Parlament obri un procés per tal que els catalans puguem exercir "el dret a decidir amb el límit que els mateixos catalans vulguin", és a dir, sense límits.
Pel portaveu republicà, Jordi Casals, era important "portar una moció al Ple amb garanties d'aprovar-se, amb la màxima unitat possible, que de moment només és entre ERC i CiU, però amb contingut i ambició, i aquesta ho és". Per acabar, el regidor del grup independentista, ha volgut mostrar la seva satisfacció perquè "aprovar una moció on el dret a decidir sobre la independència de Catalunya sigui la resposta a la sentència del TC, posaria una mica al seu lloc a Torelló després de la moció no aprovada per la consulta del 13D".