Torelló

El PSC tomba una moció d'adhesió a Free Catalonia

Els grups municipals de l’Ajuntament de Torelló de CIU, ICV-CdG, ERC i IpT, davant la decisió presa pel PSC de no deixar prosperar la moció presentada d’adhesió a la campanya Free Catalonia, així com la negació d’aquest grup a fer-hi una mínima aportació econòmica per rebre material i difondre’l, volem manifestar:

- Que la campanya Free Catalonia neix sense estar lligada a cap partit polític i des del món associatiu, i que està avalada pel suport d'institucions amb prou credibilitat com el CNJC (Consell Nacional de joventut de Catalunya) o el CJB (Consell de Joventut de Barcelona), així com per altres Ajuntaments, particulars i associacions d’arreu dels Països Catalans.

- Dir que la transparència econòmica a què apel•lava la portaveu del PSC per tal de no recolzar la moció, està més que garantida doncs els moviments econòmics de la campanya esmentada es fan a través d'Òmnium Cultural, i que això per si sol ja és símbol inequívoc de transparència.

- Que el PSC no te dret a apropiar-se de les opinions dels ciutadans ni amb l'excusa de la majoria absoluta, i que per tant no pot esgrimir motius com els d’anar en contra de la voluntat de la majoria dels ciutadans de Torelló tal i com va fer per a defensar el seu legítim posicionament davant la moció, doncs els grups favorables a la moció sumem entre tots més vots dels aconseguits per aquest grup en les eleccions locals, i en cap cas se’ns acudiria de fer-ho.

- que la campanya Free Catalonia no es només una campanya per a repartir enganxines com va manifestar en desdeny la portaveu del PSC Flora Vilalta, sinó una campanya de normalització nacional en el marc del Fòrum de les Cultures del qual Torelló n’és col•laborador.

Es per això que els grups municipals de CIU, ICV-CdG, ERC i IpT hem decidit fer a compte propi l’aportació econòmica que es proposava en la moció perquè Torelló sigui partícip de la campanya de Free Catalonia, així com també distribuir els materials que es rebin entre totes aquelles entitats locals que venen treballant habitualment en la defensa de la llengua i la cultura catalana per tal de què en facin difusió.