Torelló

El Ple de Torelló aprova un codi ètic per a electes locals a proposta d'ERC-JpT i poc després l'alcalde perd els papers

Vivet, Forcada, Torelló
En el Ple ordinari del mes de febrer, es va aprovar per unanimitat el Codi Ètic i de Bon Govern, fruit d'una moció que va presentar el grup d'ERC-JpT en el seu moment.
En el procés de redacció del codi ètic, des del grup municipal d'ERC-JpT s'ha posat èmfasi en reforçar i ampliar els principis ètics en què es sostenta el document, el compromisos en relació amb el personal de l'ajuntament de Torelló, la representació amb dignitat a la institució, per part dels electes en tant que representants de la ciutadania, i que s'aprofundeixi en la transparència de l'activitat dels electes locals, alcalde i regidors, publicant-se de forma explícita les reunions amb entitats i empreses per part d'alcalde i regidors, ja que fins ara s'informava de la reunió però ni la seva naturalesa.
En un punt posterior, concretament en el debat d'una moció de la CUP on es demanava que es recullís en un document tots els acords que han quedat pendents de materialitzar-se durant aquest mandat, l'alclade Santi Viviet va menystenir de forma ostentosa al portaveu d'ERC-JpT, Jordi Casals, fent evident que encara queda feina per fer per tal d'assumir els principis del Codi Ètic i de Bon Govern aprovat. Vivet va dir "Jordi, aquesta cara te la guardes per casa, maco", negant-se a rectificar posteriorment.