Torelló

Notícia

Ambició, innovació i creixement per un teixit productiu i comercial dinàmic, pilars d'ERC-JpT per un Torelló Pròsper

Torelló pròsper
Torelló pròsper
Marçal Ortuño, candidat a l’alcaldia de Torelló per ERC-JpT, acompanyat per Núria Montanyà, Elisabet Viñas i Mercè Faja, van presentar les línies mestres del programa dels republicans pel propers anys en l’àmbit per un «Torelló pròsper», on se situen les accions en comerç, turisme i empresa.

Ortuño va explicar que «el Torelló que volem és que sigui pròsper, que generi riquesa i llocs de treball, des de l’ambició de voler fer les coses ben fetes i donar aire a la capacitat d’innovació que hi ha al nostre poble».

Va començar explicant les línies programàtiques en comerç, amb els objectius de dinamitzar-lo amb la implicació dels comerciants, a més de posar en valor els diferents eixos comercials de Torelló i els mercats setmanal i municipal, que necessita una intervenció per a la millora de l’edifici.

«Quan vam estar a govern vam posar les bases perquè Torelló tingués una estratègia en política de comerç que s’ha estancat i retrocedit en el mandat que ara acaba», va afirmar l’alcaldable d’ERC-JpT, per acabar posant l’exemple de l’estancament del pressupost destinat al comerç, que «va créixer un 80% quan ERC-JpT va assumir responsabilitat de govern» i que en els darrers anys «ha disminuït i tot». «Ara, el pressupost s'ha d'actualitzar a l'alça i recuperar el temps perdut durant aquests darrers quatre anys», va reblar el republicà.

Ortuño va explicar que la dinamització comercial ha de sostentar-se en reforçar les campanyes comercials, com ara «la de Nadal, absolutament devaluada en aquest darrer mandat», fer accions específiques pels comerços i creant sinergies amb les activitats culturals i esportives de Torelló.

En l’àmbit del turisme, Marçal Ortuño es va mostrar ambiciós i amb la clara voluntat de construir una marca turística per Torelló «amb col·laboració amb els pobles de l’entorn, tenint en compte les activitats múltiples que es porten a terme al municipi així com creant-ne de noves, com ara un nou festival o fira» amb l’objectiu d’atreure públic familiar.

En l’àmbit d’Empresa, des d’ERC-JpT es vol aprofundir en la interlocució amb el teixit empresarial «per tal d’afavorir la formació de treballadors i la cooperació per enfortir l’entramat empresarial del territori».

Un altre objectiu en l’àmbit de l’empresa és ser actius des de l’ajuntament i atreure noves empreses per crear llocs de treball a Torelló, reactivant el sòl industrial públic.

En l’àmbit de l’emprenedoria, es crearà un punt de suport a nous projectes empresarials, amb formació, assessorament i acompanyament, a més de crear una línia de treball en l'àmbit del cooperativisme i de l’economia social.

Finalment, després de dur a terme diferents reunions, els republicans inclouran la proposta de crear el Consell de Desenvolupament Econòmic i de Treball, amb els actors econòmics i socials de Torelló. «Hem d’implicar el teixit productiu i comercial en dissenyar les estratègies de desenvolupament econòmic de Torelló», va concloure Ortuño.