Torelló

ERC-JpT aposta per un Torelló net i endreçat i sostenible

Torelló net i endreçat

La candidatura liderada per Marçal Ortuño, ERC-Junts per Torelló, va presentar els eixos programàtics per un Torelló net i endreçat i sostenible.
Ortuño, acompanyat per Núria Montanyà, Xevi Lozano, Adrià Jaumira i David Sánchez, va afirmar que un repte que tindrà el proper govern és "el d'endreçar el poble, ja que la sensació de deixadesa, amb raó, està estesa entre la ciutadania". A més, "el nostre entorn i els nostres espais comuns són patrimoni dels torellonencs i les torellonenques, s'han de cuidar, tot tenint en compte l'opinió de la gent, com la tala d'arbres del Montserratí, que és el clar exemple del què no s'ha de fer", va reblar l'alcaldable dels republicans.
És per això que plantegen un pla de xoc de millora de l'asfalt dels carrers, després que en els darrers quatre anys no s'hagin destinat els recursos necessaris, malgrat tenir-los pressupostats. "I no ens podem quedar només en la millora de l'asfalt sinó també de les voreres, que n'hi ha moltes en mal estat i d'altres que no compleixen els requisits d'accessibilitat per cotxets i cadires de rodes", va afirmar el candidat a l'alcaldia.
Marçal Ortuño també va posar especial èmfasi en fer front a dos problemes d'incivisme que tenen molt d'impacte en la població, com ara els excrements de gos que no es recullen i l'abandonament de trastos vells a la via pública. "Els culpables de les accions incíviques són els incívics, però l'ajuntament no pot adoptar una actitud passiva com fins ara" ja que, per exemple, "deixar que trastos vells abandonats passin dies o setmanes a la via pública degrada l'espai públic i produeix una sensació d'impunitat que no ens podem permetre".
En la mobilitat, els d'ERC-JpT també creuen que hi ha molt a millorar en quan al paper de l'ajuntament, "la improvisació i la precipitació ha portat a l'actual govern municipal liderat per CiU, ara JxCat, a crear problemes enlloc d'aportar solucions, com en el cas del carrerSant Bartomeu". "És necessari actuar de forma planificada i amb un model clar de la mobilitat al nostre municipi", va dir Ortuño, assenyalant una revisió del Pla de Mobilitat.
En quan als equipaments del municipi, així com en el patrimoni natural i arquitectònic, Marçal Ortuño va dir que cal fer-ne el manteniment adient, donar-los a conèixer i fomentar-ne el coneixement per part de la ciutadania. "Tenim un entorn natural privilegiat, cuidem-lo, respectem-lo i gaudim-lo", va afirmar el d'ERC-JpT.

Aposta clara per la transició energètica com a eix estratègic de poble i transparència i participació en la gestió de l'aigua

ERC-JpT fa una aposta clara per la sostenibilitat com una línia estratègica de poble, és per això que la primera acció a portar a terme és la de crear un Consell de Medi Ambient i Transició Energètica per tal d'implicar la ciutadania i els sectors econòmics en aquest àmbit.
A més d'aprofundir en les mesures fiscals per l'ús d'energies renovables i l'eficiència energètica, "volem informar i fer acompanyament als ciutadans i empreses que vulguin fer el pas en aquest sentit", va afirmar Ortuño.
I també en aquesta línia de la sostenibilitat, és on situen la nova etapa que s'iniciarà en la gestió de l'aigua per part de l'empresa pública del Consell Comarcal. Marçal Ortuño es va mostrar satisfet per aquest fet i va apostar per "assumir el lideratge del projecte comarcal i a nivell local aprofundir en la transparència i la participació en la gestió de l'aigua", creant un espai de treball participatiu al respecte.
Mots clau
: Carrers Medi Ambient