El Republicà del Ges 2.0
Torelló
25.07.2017 . Número 51
actualitat
Casals: "ERC-JpT proposa cinc línies d'actuació en l'àmbit de l'oci nocturn i les festes populars"
El Grup Municipal d'ERC-JpT, davant les decisions unilaterals i precipitades adoptades per l'equip de govern en l'àmbit de l'oci nocturn, que són una continuitat de diferents actuacions, també censurades per ERC-JpT, com ara l'atac a entitats que organitzen esdeveniments populars a Torelló, ha proposat al regidor de Joventut, que és el qui lidera política la Taula Nits Q (Espai de diàleg i treball amb participació de l'ajuntament, Generalitat, entitats i locals d'oci nocturn, per treballar per un oci nocturn i unes festes populars de qualitat), un seguit de propostes basades en fomentar el diàleg, el civisme i la formació per tal de trobar un punt de trobada entre l'oci nocturn i les festes populars i el descans dels veïns.
Es crea el Consell del Teatre Cirviànum, proposat per ERC-JpT
Fa uns mesos, es va aprovar per Ple una moció on ERC-JpT reclamava la creació dels consells del Teatre Cirvianum i de Ràdio Ona, per tal que substituissin els respectius patronats, que es van dissoldre fruit de la Llei Montoro. Aquests patronats regien el teatre i la ràdio municipals i estaven formats per regidors, tècnics i persones i entitats implicades en el teatre, i en quan a la ràdio per personal de la ràdio i regidors de govern i oposició.
Jordi Casals i Xevi Lozano amb una urna del procés
L'equip de govern tomba una proposta d'ERC-JpT per la reposició immediata dels contenidors malmesos

El Grup Municipal d'ERC-JpT va presentar en el Ple de Juliol una moció per tal que l'ajuntament fes una reposició immediats dels contenidors que estiguessin malmesos, la qual va ser rebutjada per l'equip de govern, en veu de David Forcada. Aquesta moció, anava dirigida a donar resposta a una problemàtica que s’ha fet molt evident en el darrer mes, que és la manca d’agilitat i rapidesa en la reposició de contenidors malmesos, en aquest cas per haver estat cremats.

ERC-JpT fa balanç de la feina feta

Els tres regidors d'ERC-JpT, Jordi Casals, Lluís Sabatés i Xevi Lozano, van passar comptes de la feina feta per part del grup municipal durant en aquest mandat, on desenvolupen el seu paper com a principal partit de l'oposició. L'acte es va fer a la Plaça Vella i va ser en format conversa amb la participació de dues veïnes de Torelló, la Maria Camprubí i la Cristina Sala. També es va comptar amb la participació de la membre de la Mesa del Parlament, Anna Simó. A l'inici de l'acte, Jordi Casals, portaveu dels republicans, va mostrar la voluntat de ser propositius i constructius, presentant mocions i propostes a les ordenances fiscals o al pressupost, que a vegades s'accepten, "com en els darrers pressupostos aprovats, on es van incorporar nou propostes d'ERC-JpT", i a vegades no. Però "no desistirem en fer propostes pel poble ni plantar cara quan creguem que es prenen decisions que no creiem correctes ni encertades", va reblar Casals.

Lluís Sabatés, instàncies
Es crea la Taula pel Referèndum de Torelló
L'ANC, Òmnium, els sindicats CCOO i UGT, els partits ERC, CUP, PDECAT i FEM i l'organització política juvenil de les JERC van signar el manifest constituent de Taula pel Referèndum d'independència de Catalunyade Torelló. La Taula ha de ser una eina per fer front, des del nostre poble, als reptes derivats de la celebració d’aquest referèndum. La seva constitució vol ser un espai de col·laboració i coordinació entre els diferents signants.
Sabatés i Fontserè

campanyes