El Republicà del Ges 2.0
Torelló
21/11/2018. Número 54
actualitat
Casals: "La fi d'un despropòsit: el Carrer Sant Bartomeu retorna al seu sentit original"
Des del grup municipal d'ERC-JpT ens felicitem perquè el proper 19 de novembre el sentit del Carrer Sant Bartomeu tornarà en el seu sentit de circulació original, opció que vam demanar en reiterades ocasions tant en el Ple municipal, en solitari, com en el Consell Municipal de Mobilitat juntament amb l'Associació de Comerciants. Recordar que es van recollir, en un termini molt curt, prop de 2000 signatures en comerços i per part de veïns de la Joanot Martorell i el C/Collsacabra en contra de la decisió del govern de CiU/PDeCat i Fem Torelló de canviar el sentit de la circulació.
ERC-JpT aconsegueix mesures per habitatge, creació d'ocupació, ús de renovables i tarifes per joves en les Ordenances Fiscals
En el Ple d'octubre de Torelló, es van aprovar les Ordenances Fiscals amb el suport d'ERC-Junts per Torelló. Aquest suport dels republicans ve motivat per haver aconseguit acordar mesures com obrir els tràmits per assolir una taxa per habitatges permanentment buits, bonificacions per crear llocs de treballs i l'ús d'energia renovable en empreses subjectes a l'IAE i tarifes i bonificacions per a joves i infants en cursos de l'Escola d'Arts Plàstiques i en l'ús del nou euqipament de boulder (rocòdrom) al pavelló. Pel portaveu d'ERC-JpT, Jordi Casals, "no hem aconseguit totes les propostes que havíem fet al govern local" però el resultat "és òptim", fins i tot en el cas de la taxa d'habitatges buits, que l'acord que s'havia arribat amb el govern de CiU i FEM d'aprovar una taxa va comptar amb un informe negatiu d'Intervenció de l'Ajuntament, motivat per una sentència del TSJC.
Aprovat el reglament d'ús de la Sala Polivalent amb l'acceptació d'esmenes d'ERC-JpT per garantir tant l'ús esportiu com el sociocultural

En el Ple del mes d'octubre, es va aprovar el reglament que regula l'ús de la nova Sala Polivalent de Torelló. El grup municipal d'ERC-JpT, que va ser impulsor del projecte el passat mandat en el govern que van compartir amb CiU, semre ha reclamat treballar perquè aquest equipament doni resposta a dues realitats: al teixit esportiu i el sociocultural, i que aquest treball s'havia de fer amb temps i escoltant als col.lectius torellonencs que potencialment n'havien de fer ús.

Torelló homenatjarà l'1 d'Octubre

El Ple del mes d'octubre de Torelló va aprovar instal.lar un element que homenatgi l'1 d'Octubre, al ser aprovada una moció amb els vots d'ERC-JpT, CiU, CUP i FEM, amb l'abstenció del PSC. Malgrat que ERC-JpT va presentar una moció, la que es va votar al Ple va ser la de la CUP, que va ser qui la va entrar primer al registre de l'ajuntament. El regidor de Junts per Torelló, Xevi Lozano, va lamentar que el grup municipal de la CUP no acceptés incorporar ERC-JpT i les aportacions (posant èmfasi en l'1 d'Octubre a nivell de Torelló) que van fer els republicans en la moció presentada al Ple, i votada, tal com s'havia fet fins ara en totes les ocasions que hi havia hagut dos grups que havien presentat mocions iguals o bé les de caràcter nacional, que normalment s'obra a tots els partits a presentar-la conjuntament.

Lluís Sabatés, instàncies

campanyes