Torelló

Campanyes

Desperta Torelló!

ERC-Junts per Torelló (ERC-JpT) ha iniciat la campanya "Desperta Torelló!", amb l'objectiu de fomentar la implicació de la ciutadania de Torelló en la política local i en la participació en la votació en les eleccions municipals del proper 26 de maig. En les dues darreres eleccions municipals, l'abstenció es va acostar al 50% dels electors (més del 45% al 2015 i gairebé el 47% al 2011).

imatge

Jordi Casals deixa de ser cap de llista d'ERC-JpT

Apunt al blog de Jordi Casals: Abandonar un somni personal per albirar l’èxit col·lectiu Si volem aconseguir el canvi que necessita el nostre poble, cal motivar a la gent perquè vagi, com a mínim, a votar. Com vaig dir als meus companys d’ERC en la darrera assemblea, ens hem d’obrir encara més i hem de construir una candidatura de poble. I el primer pas per fer-ho possible és fent jo un pas enrere.

imatge

El C/Sant Bartomeu: Cronologia d'un despropòsit constant del govern de CiU i FEM

Cronologia d'un despropòsit permanent: 14-10-2016 Santi Vivet: "Posarem un radar per fer reduir la velocitat dels cotxes al carrer Sant Bartomeu de Torelló" 26-11-2017 Canvien per sorpresa el sentit del trànsit del carrer Sant Bartomeu de Torelló 28-11-2017 Canvi de sentit del C/Sant Bartomeu, improvisació o fets consumats? 20-2-2018 Els comerciants de Torelló recullen 1827 signatures en contra del canvi de circulació del carrer Sant Bartomeu 2-4-2018 ERC, a l’oposició, aposta perquè recuperi el sentit original de sortida cap a Manlleu però amb un radar sancionador perquè no s’hi corri 13-7-2018 El carrer Sant Bartomeu de Torelló recuperarà el sentit de circulació original 9-11-2018 La fi d'un despropòsit: el Carrer Sant Bartomeu retorna al seu sentit original 27-11-2018 Un despropòsit més de l'equip de govern al C/ Sant Bartomeu

Ordenances Fiscals per l'any 2019

Propostes d'ERC-JpT a l'equip de govern: Bonificacions progressives segons renda familiar de l’IBI per a famílies nombroses. (REBUTJAT) ​Crear una taxa per un registre d'Habitatges desocupats de forma anòmala (2 anys injustificat)​ (ACCEPTAT) Augmentar la bonificació de l'IAE per la creació de llocs de treball i per l'ús d'energia renovable en empreses(ACCEPTAT) 50% per la creació de més de 15 llocs de treball (abans 25%) 25% per la creació entre 10 i 15 llocs de treball (Novetat) 50% per l'ús d'energia renovable en empreses (abans 25%) Bonificacions per automòbils de baix impacte mediambiental (REBUTJAT) Crear una bonificació del 70% pels cotxes híbrids (ara 60%) Crear una bonificació del 75% pels cotxes nous híbrids durant un o dos anys (novetat) Establir una revisió permanent de la situació econòmica familiar, ja que la tarifació social de l’Escola Bressol, s'estableix segons la renda de l'any anterior (REBUTJAT) Bonificacions per a joves a serveis municipals (culturals, educatives, esportives, .

Setmana de la República 2018: Quico Sallés i l'1-O

En el marc de la Setmana de la República que ERC organitza a la comarca d'Osona, els republicans de Torelló van organitzar una presentació del llibre de Quico Sallés "On eres l'1-O?". El popular periodista, cronista de la política nacional, actualment al digital "El Món" i col.laborador a TV3 i a Catalunya Ràdio, va omplir la biblioteca de veïns de Torelló, que van escoltar i molts d'ells van participar de l'acte, a l'entorn del llibre, que gira al voltant de l'1 d'octubre, un episodi "sagrat", en paraules de Sallés.

Ordenances Fiscals per l'any 2018

Propostes d'ERC-JpT a l'equip de govern: Bonificacions progressives segons renda familiar de l’IBI per a famílies nombroses. (REBUTJAT) Mesures per l’habitatge: ​Bonificació de l'IBI als habitatges buits que s'incorporin a la Borsa de Lloguer d'Habitatge Social (ACCEPTAT) Crear una taxa per un registre d'Habitatges desocupats de forma anòmala (2 anys injustificat)​ (REBUTJAT) Taxa de deixalles: Redefenir els trams de la taxa per a comerços de proximitat (ACCEPTAT) Establir una tarifació social en la taxa de recollida de deixalles (REBUTJAT) Establir una tarifació social en la matriculació i quotes mensuals de l’Escola Bressol, acordat ja en els pressupostos 2017 (REBUTJAT) Recuperar la bonificació d’obres d’interès social per totes les zones del poble (ACCEPTAT pendents del pressupost 2018) Bonificacions per a joves a serveis municipals (culturals, educatives, esportives, .

Oci nocturn, Carnaval i festes populars a Torelló

El Grup Municipal d'ERC-JpT, davant les decisions unilaterals i precipitades adoptades per l'equip de govern en l'àmbit de l'oci nocturn, que són una continuitat de diferents actuacions, també censurades per ERC-JpT, com ara l'atac a entitats que organitzen esdeveniments populars a Torelló, ha proposat al regidor de Joventut, que és el qui lidera política la Taula Nits Q (Espai de diàleg i treball amb participació de l'ajuntament, Generalitat, entitats i locals d'oci nocturn, per treballar per un oci nocturn i unes festes populars de qualitat), un seguit de propostes basades en fomentar el diàleg, el civisme i la formació per tal de trobar un punt de trobada entre l'oci nocturn i les festes populars i el descans dels veïns.

Balanç d'ERC-JpT de mig mandat 2015-2019

Els tres regidors d'ERC-JpT, Jordi Casals, Lluís Sabatés i Xevi Lozano, van passar comptes de la feina feta per part del grup municipal durant en aquest mandat, on desenvolupen el seu paper com a principal partit de l'oposició. L'acte es va fer a la Plaça Vella i va ser en format conversa amb la participació de dues veïnes de Torelló, la Maria Camprubí i la Cristina Sala. També es va comptar amb la participació de la membre de la Mesa del Parlament, Anna Simó.