Torelló

Campanyes

Ordenances Fiscals per l'any 2018

Propostes d'ERC-JpT a l'equip de govern: Bonificacions progressives segons renda familiar de l’IBI per a famílies nombroses. (REBUTJAT) Mesures per l’habitatge: ​Bonificació de l'IBI als habitatges buits que s'incorporin a la Borsa de Lloguer d'Habitatge Social (ACCEPTAT) Crear una taxa per un registre d'Habitatges desocupats de forma anòmala (2 anys injustificat)​ (REBUTJAT) Taxa de deixalles: Redefenir els trams de la taxa per a comerços de proximitat (ACCEPTAT) Establir una tarifació social en la taxa de recollida de deixalles (REBUTJAT) Establir una tarifació social en la matriculació i quotes mensuals de l’Escola Bressol, acordat ja en els pressupostos 2017 (REBUTJAT) Recuperar la bonificació d’obres d’interès social per totes les zones del poble (ACCEPTAT pendents del pressupost 2018) Bonificacions per a joves a serveis municipals (culturals, educatives, esportives, .

Oci nocturn, Carnaval i festes populars a Torelló

El Grup Municipal d'ERC-JpT, davant les decisions unilaterals i precipitades adoptades per l'equip de govern en l'àmbit de l'oci nocturn, que són una continuitat de diferents actuacions, també censurades per ERC-JpT, com ara l'atac a entitats que organitzen esdeveniments populars a Torelló, ha proposat al regidor de Joventut, que és el qui lidera política la Taula Nits Q (Espai de diàleg i treball amb participació de l'ajuntament, Generalitat, entitats i locals d'oci nocturn, per treballar per un oci nocturn i unes festes populars de qualitat), un seguit de propostes basades en fomentar el diàleg, el civisme i la formació per tal de trobar un punt de trobada entre l'oci nocturn i les festes populars i el descans dels veïns.

Balanç d'ERC-JpT de mig mandat 2015-2019

Els tres regidors d'ERC-JpT, Jordi Casals, Lluís Sabatés i Xevi Lozano, van passar comptes de la feina feta per part del grup municipal durant en aquest mandat, on desenvolupen el seu paper com a principal partit de l'oposició. L'acte es va fer a la Plaça Vella i va ser en format conversa amb la participació de dues veïnes de Torelló, la Maria Camprubí i la Cristina Sala. També es va comptar amb la participació de la membre de la Mesa del Parlament, Anna Simó.

Esmenes al Pressupost 2017

En el Ple de desembre de Torelló, es va aprovar el pressupost pel 2017. El grup municipal d'ERC-JpT ha aconseguit que s'incorporessin 9 propostes d'un total de 12 presentades. Les propostes acceptades són: 1. Camp de Futbol del Barri de Montserrat  Pressupostar partides plurianuals per tal de poder donar resposta a les propostes que els veïns prioritzin en una consulta popular. Aquesta consulta s’ha de basar en les propostes que van sortir en les assemblees de barri que es van fer en el passat mandat: FASE A.

Setmana de la República

Inauguració de l'exposició "La lluita per l'oportunitat de viure", de l'Institut Català de les Dones. En aquesta exposició s'explica el rol de les dones des de la República fins a la fi de la dictadura de Franco, passant per la Guerra Civil. La filòloga torellonenca Rosa Sayós, presentada per la secretària de la dona d'ERC Torelló, Xènia Pascual, va fer una conferència on va mostrar els avenços per la igualtat en el període republicà que va quedar tallat de sec per la dictadura nacionalcatòlica de Franco.

Campanya de Junts pel Sí

Candidatura àmplia independentista, formada per ERC, CDC, MES, DC, RCat i SI.  A Torelló, el comitè local el formen membres d'ERC, CDC, JERC, JNC i ciutadans implicats amb el procés independentista. Àlbum de fotos a Facebook Vídeo del discurs de Jordi Casals en l'acte de final de campanya de Junts pel Sí a Torelló

Ara, República Catalana

Concentració a Torelló a favor de la República Catalana, en motiu de l'abdicació del rei Joan Carles I Galeria d'Imatges d'Adrià Rifà per Osona.com Manifest de Torelló llegit per Jordi Casals d'ERC Torelló, Cesc Manrique de la CUP i Roser Mas d'ICV-EUiA El 1975, Juan Carlos de Borbon succeïa al finat dictador espanyol Francisco Franco després de 39 anys des del cop d’Estat, que van perpetrà els militars contra la República, i la guerra civil i dictadura següents.