Torelló

Documents

Moció dels grups municipals de CiU, ERC-JpT, CUP-SP i FEM en contra la repressió de l’Estat Espanyol a Catalunya, en suport als represeliats i a les accions ciutadanes i institucionals en favor del referèndum de l’1 d’octubre
Ja que les institucions de l’Estat Espanyol han emprès la via de la repressió civil i institucional de la ciutadania catalana i les seves institucions davant la voluntat de votar en referèndum, l’1 d’octubre, el futur nacional de Catalunya.
Ja que l’Estat Espanyol ha declarat de facto l’Estat d’excepció a Catalunya, intervenint les finances catalanes, ocupant les institucions catalanes, detenint membres del govern, tant polítics com funcionaris, així com a treballadors de diferents empreses; amenaçant a periodistes, funcionaris , empresaris, treballadors i entitats, requisant material electoral i han assetjat seus de partits polítics.
Ja que la única via de respondre la voluntat majoritària dels catalans a votar el seu futur com a nació, és precisament posar les urnes, obrir els col·legis electorals i votar i decidir entre tota la ciutadania catalana el nostre futur compartit.

Els grups municipals DE CiU, ERC-JpT, CUP-SP i FEM proposen al Ple de l’ajuntament de Torelló:

Primer: Condemnar la via repressiva de l’Estat Espanyol a Catalunya.
Segona: Donar suport i mostrar la nostra solidaritat als represaliats dels passats dies i a tots els amenaçats a ser-ho.
Tercer: Donar suport a totes les mobilitzacions ciutadanes i accions del govern encaminades a l’exercici del dret a l’autodeterminació del poble català el proper 1 d’octubre.
Quart: Comunicar aquests acords al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Parlament de Catalunya, a l’ACM, a l’AMI, al Govern de l’Estat Espanyol i als grups parlamentaris del Parlament Europeu.