Torelló

Totes les notícies

Un despropòsit més de l'equip de govern al C/ Sant Bartomeu

El grup municipal d'ERC-JpT va manifestar des de l'inici la seva oposició al canvi de sentit de la circulació al C/ Sant Bartomeu, oposició també manifestada per comerciants i per una recollida de signatures en pocs dies de 2.000 persones. Els republicans van reclamar el retorn al sentit original però amb les mesures de seguretat pertinents, un es mesures que ja van reclamar durant les obres de reurbanització del carrer. Després que a l'estiu l'equip de govern rectifiqués i anunciés que el carrer tornaria al seu sentit original, ara amb el C/ Sant Bartmeu de nou en direcció a Torelló sud, no es compta amb les mesures de seguretat necessàries. A més, en el Ple de Torelló del mes de novembre, es va aprovar una modificació del pressupost per dotar de 10.000€ una partida per contractar una empresa perquè s'encarregui dels plecs pel concurs per contractar un radar. És a dir, que malgrat tot el temps que ha passat des de la rectificació del govern local, el més calent està a l'aigüera i el carrer ha retornat al sentit original amb un panell lluminós de caràcter informatiu. El portaveu d'ERC-JpT, Jordi Casals, va anunciar que el seu grup no donaria suport a aquesta modificació de pressupost per no ser "còmplices del despropòsit constant de l'equip de govern respecte el C/ Sant Bartomeu". A més, per finançar aquesta empresa, es buida la partida de prop de 8.000€ del programa social de Pla de Barris "Carrer som Tots" i el programa social d'esport, per poder arribar als 10.000€ necessaris per contractar a l'empresa per fer els plecs de condicions. 14-10-2016 Santi Vivet: "Posarem un radar per fer reduir la velocitat dels cotxes al carrer Sant Bartomeu de Torelló" 26-11-2017 Canvien per sorpresa el sentit del trànsit del carrer Sant Bartomeu de Torelló 28-11-2017 Canvi de sentit del C/Sant Bartomeu, improvisació o fets consumats? 20-2-2018 Els comerciants de Torelló recullen 1827 signatures en contra del canvi de circulació del carrer Sant Bartomeu 2-4-2018 ERC, a l’oposició, aposta perquè recuperi el sentit original de sortida cap a Manlleu però amb un radar sancionador perquè no s’hi corri 13-7-2018 El carrer Sant Bartomeu de Torelló recuperarà el sentit de circulació original 9-11-2018 La fi d'un despropòsit: el Carrer Sant Bartomeu retorna al seu sentit original (Foto Albert Llimós, www.

Sant Bartomeu, Casals, Lozano

La fi d'un despropòsit: el Carrer Sant Bartomeu retorna al seu sentit original

Des del grup municipal d'ERC-JpT ens felicitem perquè el proper 19 de novembre el sentit del Carrer Sant Bartomeu tornarà en el seu sentit de circulació original, opció que vam demanar en reiterades ocasions tant en el Ple municipal, en solitari, com en el Consell Municipal de Mobilitat juntament amb l'Associació de Comerciants. Recordar que es van recollir, en un termini molt curt, prop de 2000 signatures en comerços i per part de veïns de la Joanot Martorell i el C/Collsacabra en contra de la decisió del govern de CiU/PDeCat i Fem Torelló de canviar el sentit de la circulació. Els republicans ja ho van exposar al mes d'abril en una roda de premsa in situ on Jordi Casals i Xevi Lozano van posar de manifest la improvisació del govern local, el fet de traslladar el trànsit a zones amb escoles i que s'havia originat un desordre en la mobilitat al centre i a la zona sud de Torelló. Llavors des d'ERC-JpT ja van demanar "tornar el sentit original al carrer i prendre mesures de seguretat, sobretot pel control de la velocitat". Finalment s'acaba un despropòsit que s'hauria pogut evitat si s'hagués treballat abans no s'hagués acabat les obres de reurbanització del carrer, tal com van demanar diverses vegades els republicans.

Tal com demanava ERC-JpT, El govern local rectifica i retorna el sentit original del C/Sant Bartomeu

En el Ple de Torelló del mes de juny, l'equip de govern va rectificar la decisió de canviar el sentit de la circulació del C/Sant Bartomeu i, tal com havia demanat en reiterades ocasions ERC-JpT, el sentit de circul.lació en aquest carrer tornarà a ser de pujada direcció al C/Manlleu després d'instal.lar-s'hi mesures de control de velocitat. Aquesta deicisió es va anunciar després que fa un mes en el Consell de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, sols ERC-JpT i els comerciants es manifestessin a favor de recuperar el sentit original de la circul.lació en el carrer.  Els republicans ja ho van exposar al mes d'abril en una roda de premsa in situ on Jordi Casals i Xevi Lozano van posar de manifest la improvisació del govern local, el fet de traslladar el trànsit a zones amb escoles i que s'havia originat un desordre en la mobilitat al centre i a la zona sud de Torelló. Llavors des d'ERC-JpT ja van demanar "tornar el sentit original al carrer i prendre mesures de seguretat, sobretot pel control de la velocitat". El grup municipal d'ERC-JpT es congratula que el govern faci marxa enrere, però lamenta "el joc de despropòsits del govern de CiU i FEM" que ha portat a plantejar situar pilones, càmeres, radars i finalment, i de forma sobrevinguda i sense cap estudi previ, canviar el sentit del C/ Sant Bartomeu. En el Ple, el portaveu d'ERC-JpT va recordar que "ja abans no acabessin les obres, que va comportar una nova forma del carrer, amb plataforma única, que l'equip de govern havia de parlar i treballar  amb com es gestionaria la mobilitat en el carrer, i no es va fer". En tot aquest procés es van recollir en menys d'un mes més de 1.800 signatures a favor del sentit inicial del trànsit, així com també es van recollir signatures a la zona del C/Collsacabra i la Joanot Martorell.

Sant Bartomeu, Casals, Lozano

ERC-JpT demana que es retorni al sentit de circulació d'abans en el C/ Sant Bartomeu

Els regidors d'ERC-Junts per Torelló, Jordi Casals i Xevi Lozano, van explicar la demanda del seu grup per tal que es torni al sentit de circulació anterior en el C/ Sant Bartomeu, és adir, retornar la circulació rodada en sentit sud, cap al C/ Manlleu. Jordi Casals, que va recordar que el seu grup ja s'hi havia oposat en un Consell de Mobilitat, quan es va plantejar de forma precipitada per part del govern local, va fer referència a la inquietud mostrada per bona part de la ciutadania de Torelló, a més de col·lectius concrets com comerciants o famílies d'escoles del centre, on s'ha desviat el trànsit amb el canvi de sentit imposat per l'equip de govern de CiU i FEM. També va recordar que en poc temps es van recollir més de 1.800 signatures a favor de tornar a la situació anterior. Casals va argumentar que aquest canvi de sentit del carrer comporta desviar el trànsit a carrers problemàtics, com ara a la zona on es concentren tres escoles o en carrers que no estan preparats per absorbir tant trànsit com la zona de la Joanot Martorell, "és un canvi que suposa empitjorar la seguretat en un lloc tant sensible com són les escoles", va dir el portaveu dels republicans. També va posar èmfasi en què els cotxes que van cap a altres municipis han d'usar les circumval·lacions, com la ronda del Puig, però aquesta no és vàlida per la mobilitat interna entre les zones del centre i del nord amb el sud. Finalment, Casals va manifestar que finalment ja s'ha fet palès que aquest canvi "és un primer pas de l'equip de govern d'una actuació al C/ Sant Miquel, traient-ne el trànsit, que no té el consens social mínim i sense un debat previ", "fets consumats", va reblar el regidor. Per la seva banda, Xevi Lozano va dir que hi hauria hagut d'haver un estudi i un debat previ en el marc del Consell de Mobilitat, on hi són presents partits i col·lectius del poble. En lloc dels fets consumats i d'imposar aquest canvi, Lozano va apostar per "tornar el sentit original al carrer i prendre mesures de seguretat, sobretot pel control de la velocitat".

C/ Sant Bartomeu

Canvi de sentit del C/Sant Bartomeu, improvisació o fets consumats?

Xevi Lozano, regidor d'ERC-JpT, va ser molt crític en el darrer Ple pel canvi de sentit del C/Sant Bartomeu, que es va portar a terme sense cap tipus d'avís previ ni d'informació a veïns i comerciants. Lozano va recordar que des d'abans de les obres, el grup d'ERC-JpT ja va reclamar una previsió de com encarar l'afectació de la mobilitat de cotxes després que el C/Sant Bartomeu passés a ser de plataforma única. No es va fer. Posteriorment, ja que hi ha problemes de velocitat en un carrer que ha passat a ser deprioritat pels vianants, "s'ha passat de voler comprar un radar (amb un concurs que va quedar desert) a plantejar el canvi de sentit del carrer", va afirmar Lozano, que també va recordar que el seu grup "ha manifestat mantes vegades la seva preocupació per la gestió de la mobilitat en aquest punt que comporta conseqüències a bona part del poble, però l'equip de govern mai ha aclarit res". És per tot això que el regidor d'ERC-JpT es va demanar si el canvi sobtat de sentit de la circulació al C/Sant Bartomeu era fruit de la improvisió o si era practicar els fets consumats. "Improvisiació perquè no se n'havia informat a ningú, ni en comissió informativa quan es va parlar de les obres de Can Jaumira" o bé "fets consumats, per les ganes que sembla que té el regidor Fontserè de fer el canvi de sentit, i les poques ganes de parlar-ne". Lozano va concloure reiterant la necessitat de fer un estudi de l'impacte en la mobilitat de les diferents mesures que es volien portar a terme, abans de prendre cap decisió. (foto: www.el9nou.cat)

ERC-JpT lamenta que l'aparcament de davant del CAP ja no sigui de rotació pels seus usuaris i demana que l'ajuntament deixi de pagar-ne el lloguer

Jordi Casals, en el darrer Ple municipal, va posar damunt de la taula el canvi en els aparcaments de la zona blava del centre de Torelló. Concretament, s'han transformat algunes places de l'aparcament del Mercat en blava i en canvi s'han tret les de l'aparcament de davant el CAP, amb el que va ser molt crític, ja que només tenia sentit si es buscava la rotació dels cotxes. El regidor republicà va dir que el centre compta amb centenars de places blaves al centre de Torelló, a les quals s'ha d'afegir les vermelles (3 hores d'aparcament), que afavoreixen la rotació del cotxes i va posar en dubte el sentit d'aquest canvi. Aquesta rotació està complementada amb les places sense limitació horària dels aparcaments del Firal i del Mercat, que permeten l'ús d'aquestes places pels qui no tenen una activitat limitada temporalment al centre, com ara la gent que hi treballa. Casals va dir que potser hauria estat millor aplicar zona vermella més que zona blava. Però en el cas de l'aparcament del CAP, Casals va ser molt crític. El portaveu d'ERC-JpT va recordar que amb el tancament del dispensari del Barri de Montserrat, l'AAVV va demanar, com a mínim, facilitar l'accés a aparcament per anar al CAP, ja que l'aparcament del CAP sempre estava ple i no precisament per usuaris del CAP. En el passat mandat, en què hi participava ERC-JpT, es va decidir el solar de davant del CAP i convertir-lo en aparcament de rotació (zona blava) per tal de facilitar l'aparcament dels usuaris del CAP. "Fem una parada de bus davant del CAP pels veïns del barri de Montserrat, però ens carreguem la parada de bus al barri. Ara ens carreguem la rotació en un aparcament on funcionava bé pels usuaris del CAP", va reblar Casals. El republicà va demanar que si l'aparcament deixava de tenir una funció de rotació encarada als usuaris del CAP, el millor seria deixar de pagar el lloguer d'aquell solar.

Sabatés demana, de nou, millor gestió de la mobilitat quan hi hagi esdeveniments a Torelló

El regidor Lluís Sabatés va explicar els problemes que hi va haver arran de la cursa ciclista amb la mobilitat amb cotxe per Torelló, amb algunes situacions inexplicables com per exemple que veninet des de Torelló per anar a l'Avinguda Vall del Ges s'hagués d'anar fins a la rotonda de la Miranda, a Manlleu i girar cua. El mateix alcalde va reafirmar aquesta situació i d'altres que va comentar el regidor republicà. Durant aquest mandat, han estat reiterats els precs per part d'ERC-JpT sobre la gestió de la mobilitat amb cotxe quan hi ha esdeveniments al poble o quan hi ha obres. En el passat mandat, es va crear uan comissió de mobilitat on, entre d'altres, es parlava de com encarar aquestes situacions, amb uns reultats satisfactoris en quan la gestió i la informació preventiva. Per altra banda, Sabatés també va demanar que s'aprofitessin els recursos que suposen la baixa econòmica de l'obra de la Sala Polivalent per encarar la segona fase i no deixar que l'acabament final s'allargui més del compte.