Torelló

Volem votar! carregats de raons i de legitimitat

Jordi Casals i Prat
Jordi Casals, Torelló

Votar, expressió bàsica en democràcia, fer-ho amb urnes i expressar-nos lliurement: aquesta és la voluntat dels catalans.
Per això el Parlament de Catalunya ha elaborat i ha aprovat una Llei de Consultes populars no refrendàries, és a dir, no per fer referèndums (que en té la potestat l'Estat), sinó per consultar a la ciutadania de forma no vinculant el que calgui.
Però l'Estat Espanyol s'erigeix en mur, fent de la Constitució no un marc de convivència sinó una arma coercitiva i fent del Tribunal Constitucional un grup de sicaris de la sacrsanta "unidad de España en lo universal".
Els catalans ens hem carregat de raons, però, a més, ens emparem en una triple legitimitat: la legitimitat nacional, amb un ampli suport parlametnari a la consulta; la legitimitat social, amb les continues demostracions massives a favor del dret a decidir, i la legitimitat municipalista, amb el suport de 911 dels 947 municipis, a favor de la consulta convocada pel President Mas.