Torelló

Encaminem-nos cap a les energies renovables

Xevi Lozano
reciclatge, gent gran, xevi lozano, torello

En el darrer Ple Municipal, vam aprovar per unanimitat una moció, del grup d’ICV-EUiA-E, sobre els distribuïdors d’energies renovables, que havia retirat en el ple del mes passat per debatre-la amb la resta de grups. En aquell moment amb el redactat que hi havia, la moció no hauria tirat endavant, quan tothom en compartia el fons. En vam poder redactar una altra i finalment es va poder aprovar.
Tots els grups vam votar a favor de la proposta que parla del compromís de l’Ajuntament de tenir en compte criteris socials i econòmics en la licitació del contracte de subministrament energètic, l’any vinent. A Torelló, tenim l'energia comprada dins un paquet de l'ACM, amb d'altres municipis que fa que els preus siguin molt bons. Aquesta fórmula ens dóna avantatges econòmics però ens resta autonomia a l'hora de comprar-la. Ara bé, cada cop hi ha més municipis sensibilitzats i ens hem de fer valdre dins l'ACM, per exemple, perquè els criteris de l'energia renovable sigui tinguda en compte.
En aquesta moció també es contempla que l’Ajuntament faci accions de difusió d’aquest model energètic, com ara les accions que ja anem fent des de la regidoria, i una prova pilot en un edifici municipal amb distribuïdors d’energies renovables. Intenterem trobar un edifici prou rellevant i públic perquè l'impacte social sigui gran.
Ara bé, si les polítiques de l'Estat continuen sent un atac a la línia de flotació dels privats que impulsen energies renovables, com és el cas del govern del PP de Rajoy, el camí serà molt complicat.
Mots clau
: E M