Torelló

On és el Pla Local de Joventut?

Marc Tienda, Portaveu de JERC Vall del Ges

En reiterades ocasions, en el torn de precs i preguntes dels plens de l’Ajuntament de Torelló, hem demanat sobre l’estat en el qual es troba el Pla Local de Joventut. Un pla estratègic que marca directament les línies de les polítiques per a joves.
En cap cas s’ha començat a treballar en l’elaboració conjunta d’aquest document ni amb els partits de l’oposició ni amb les entitats juvenils, tal i com s'havia fet històricament. Amb la no aprovació en el mes de febrer del 2017 d’aquest pla mostrem la nostra preocupació per les polítiques de joventut que l’Ajuntament farà a Torelló durant els pròxims quatre anys.
D’altra banda, també ens preocupa la integració del Pla de Drogues dins el Pla de Joventut, quan ja s’havia deixat preparat en l’anterior mandat pel regidor de joventut Xevi Lozano. Lligar aquestes dues línies d’actuacions assenyala als joves i els culpabilitza. Per tant, ens oposem a classificar i a culpabilitzar el sector juvenil, ja que les addiccions a les substàncies va més enllà del col·lectiu.
El fet que s’hagi integrat, també ha fet que no s’hagin pogut aplicar les línies d’actuacions en l’àmbit de les drogues, tant legals com il·legals.