Torelló

Cal arrencar la xacra de la violència masclista dels fons de la nostra societat

Xevi Lozano, Regidor d'ERC-JpT
Xevi Lozano, Torelló

S’ha fet evident que les lleis que algunes porten més de deu anys en vigor són insuficients i ineficàces. És un problema de fons, un problema de valors socials.
I més quan veiem que jutges, que haurien d’aplicar les lleis que s’han fet per protegir les dones, son capaços d’emetre sentències com la de la manada o com més recentment com la del cas de Viella que va dictar l’audiència de lleia, en que li deien a la vícitima que no s’havia resistit prou, quan ella havia explicat que plorant havia suplicat que paressin però no havia mostrat més resistència física per por.
Això ens fa ser conscients fins a quin punt la poma està podrida i els valors masclistes estan arrelats a la nostra societat.
I com també diu el manifest del 25N d'enguany, les violacions, els assassinats són només la punta de l’iceberg, són els casos que surten a la llum però les dades són esfereidores, una de cada 4 dones a Catalunya ha patit algun tipus d’agressió masclista i la majoria en silenci, agressions que no es noten i que les noves tecnologies han ofert nous canals per fer-les encara més invisibles.
Cal doncs, i aquí com a consistori hi podem contribuir. Cal esmersar esforços en la prevensió i l’educació en els valors de l’igualtat i de respecte de manera transversal. Evidentment cal treballar en la paliació de les violències detectades i l’assistència a les víctimes. Però això no soluciona el problema, cal arrencar aquesta xacra dels fons de la nostra societat. Només des de la prevenció i de l’educació en aquests valors s’aconseguirà una societat lliure i igualitaria.